Bloker SSD DISK efter ca. 2 min.

Løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
leo bertelsen
Abonnent

Min pc går i baglås efter 1 til 2 minutter, herefter kan jeg godt åbne mapper, men ikke starte mine programmer.

Jeg kan se i joblisten under (Ydeevne) at D:E: drev bliver brugt 100% efter 1-2 min.

Og under (Detaljer) står der kører ved en del programmer.

Kan det være en virus jeg har fået. Min sikkerhedsprogram viser intet.

Det skete efter jeg slettede alt på en USB stik for et familiemedlem, som gerne ville have nogle billeder lagt over.

Venlig hilsen

 

Leo Bertelsen 

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Det lyder godt nok en smule suspekt. 

    Prøv at køre en fuld scanning med anti-virus og anti-malware, hvis det kan lade sig gøre.

    Når scanningen er afsluttet, prøv følgende:

    1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik Kommandoprompt (administrator), og bekræft.

    2. Skriv kommandoen sfc /scannow og tryk Enter.

    3. Hvis SFC ikke kan rette alle fejl, kør kommandoen dism /online /cleanup-image /restorehealth efterfulgt af Enter, og kør sfc /scannow igen.

    4. Til sidst skriv chkdsk c: /f og tryk Enter.

    5. Bekræft, når du bliver spurgt om kontrollen skal udføres ved genstart, og genstart computeren.

    (Der skal være mellemrum mellem de enkelte dele af kommandoerne.)

    Vend tilbage, hvis det ikke hjælper.


    leo bertelsen
    Abonnent

      Hej Christian Bugger

      Desværre hjalp det ikke, jeg har kørt komandoerne flere gange.

      Jeg har 2 min. Derefter står disken af. Kan læse mapper, men ikke starte programmer.

      Har vedhæftet et billede af skærmen, hvis det kan sige noget.

      Med venlig hilsen

      Leo Bertelsen

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej igen

        Prøv at skifte til fanen Processer i joblisten. Klik på kolonnen Disk, sådan at processerne sorteres efter disk-aktivitet, og lav et skærmskud.

        Sådan laver du skærmskud: http://komputer.dk/forum/godt-i-gang-med-spoerg-os-forum/saadan-laver-du-skaermskud-til-forum


        leo bertelsen
        Abonnent

          Desværre kan jeg ikke lave skærmskud og overfører dem til min bærbar hvorfra jeg sender.

          Lige nu kan jeg heller ikke få foto ind på min bærbar, fra min telefon.

          De 3 øverste er:

          System2,2 MB

          Host Process for Setting…………0 MB

          Tjenestevært: Remote Pro… 0 MB

          Det skifter hele tiden.

          Jeg kan komme tilbage når det lykkes, at billeder overført.

          Tak for hurtig svar.

          Med venlig hilsen

          Leo Bertelsen

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Prøv at gendanne Windows til en tidligere tilstand:

            1. Når du ser logon-skærmen til Windows 10 efter opstart af computeren, hold Shift nede, klik på tænd/sluk-knappen (på skærmen, altså), og klik Genstart.

            2. Vælg Fejlsikret tilstand.

            3. Log på Windows.

            4. Åbn startmenuen, skriv gendannelse, og klik på Opret et gendannelsespunkt.

            5. Klik på Systemgendannelse…

            6. Vælg den anbefalede gendannelse.

            7. Klik Næste og Udfør.


            leo bertelsen
            Abonnent

              Hej igen

              Den meddeler desværre, at der ikke findes nogen gendannelsespunkter.

              Kan det være et program der bruger disken som skal slettes, hvis det kan lade sig gøre.

              Giver det nogen mening at tage disken ud, og skanne den for virus fra min bærbar.

              Eller er jeg nødt til at opgive og begynde forfra.

               

              Med venlig hilsen 

              Leo Bertelsen

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Hej

                Jeg beklager det sene svar. Jeg vil anbefale dig at nulstille Windows 10, det er sandsynligvis både den hurtigste og mest effektive løsning: https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options

                Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.