Computer fryser ved genstart efter updatering af Win 1809

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
ole mejdahl752022
Abonnent

Hej jeg har tidligere skrevet om ovennævnte problem. Det har jeg stadigvæk, jeg har efterfølgende nulstillet min PC og kørt

fejlfinding og får svaret fejl i registret update. Jeg har kørt sfc/scannow, som ikke har hjulpet, jeg har kørt: komandopromt

som administrator : dism/online/cleanup-image/restorehealth og trykket på enter. Jeg får en meddelelse, som følger:

is not reconiced as an internal or external comand operable program or batch file.

Efter nulstilling fik jeg opdateret Win 1803 og andre ting, så det er kun Win 18o9, som er problemet.

Er der andre ting, som jeg kan prøve?

Mvh. Ole Mejdahl

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Ole

    Det er vigtigt, at du bruger DISM som skrevet her, med mellemrummene:

    DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

    Derefter skal du køre SFC igen.

    Hej Henrik, jeg har kørt dism osv. og efterfulgt af sfc/ scannow efter dine foreskrifter og begge dele bekræftede, at alting var ok. Efterfølgende kørte jeg update fejlfinding, som tidligere viste fejl i update registeret, denne gang, var der ingen fejl. Der efter brugte jeg update assistenten og opdaterede Win 1809 og ventede spændt. Men nej, da Pc efter opdateringen genstartede, frøs den igen med den blå firkantede rude på skærmen, og måtte igen afbryde strømforbindelsen. Jeg er helt blank, håber at du har flere forslag.

    MVH

    Ole Mejdahl

     

     

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Det lyder som om din computer har problemer i elektronikken. Hvor gammel er den? Og har den blå skærm noget information, der kan hjælpe til at finde en årsag?

      Hvis du kan starte den i Fejlsikret tilstand (afbryd den i opstarten et par gange), kan du køre HDDScan for at finde ud af, om din harddisk har svaghedstegn:

      https://fordelszonen.komputer.dk/computerudstyr/hdd-scan

      Men det her lyder egentlig som om Windows bør nulstilles/geninstalleres.

      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.