Diverse apps og Windows Store app kan ikke åbnes

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 7 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
pesa2310
Registreret bruger

eg har fået problem med at åbne flere apps, da der kommer følgende meddelelse: “Denne app kan ikke åbnes. Der er problemer med Beskeder. Kontakt systemadministratoren for at reparere eller geninstallere den. “

 

Jeg får denne fejlmeddelelse ved følgende apps: Beskeder, Billeder, Få Skype, Hent Office, Microsoft Wi-fi, Skype-video, Microsoft Store, Windows DVD-afspiller, Telefon. 

 

Jeg har prøvet at bruge Microsoft Fix-it (https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/69e76f90-d54c-44cf-9851-c2d1542790db/run-the-troubleshooter-for-windows-apps) og den indikerer, at der ikke er nogen problemer, når jeg har logget på min bærbare med min Microsoft-konto.

 

Jeg har også brugt WinFix10, der er leveret via Komputer, og prøvet at genregistrere de forskellige apps via Powershell.  Dette løste heller ikke problemet.

 

Jeg har googlet diverse omkring dette problem, og der er åbenbart flere Windows 10-brugere, der oplever denne fejl. Af de forslag, som jeg har fundet på Google, så har jeg forsøgt følgende uden held:

 

Oprettet en ny bruger på min bærbare, og logget på med denne nye konto. Der var den samme fejl på denne profil.

 

Jeg har forsøgt at køre wsreset.exe fra kommandoprompten som administrator.

 

Jeg er ikke erfaren med Powershell, men kan se at mange foreslår dette som en løsning. For nogle er det lykkedes at få geninstalleret Windows Store og så derigennem få geninstalleret de fejlede apps.

 

Jeg vil høre om der er andre forslag, da jeg ellers ville resette min Windows 10 og beholde mine egne filer? Dette er dog lidt omstændigt, da jeg så skal til at installere alle apps/software, som findes på den bærbare, så jeg vil gerne vente med denne mulighed.

 

Mvh.

Per Sander

Tao
Tao
Supporter

    Hej Per Sander, 

    Forhåbentligt kan følgende løsning også hjælpe dig ved at fixe Windows Store og dernæst kan du geninstallere de fejlramte apps. 

    Åbn Kontrolpanelet og søg på netværksforbindelser. Tryk på Vis netværksforbindelser under Netværks- og delingscenter. Højreklik på det netværk, du bruger i øjeblikket og vælg Egenskaber. Rul ned til TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4) og tryk på Egenskaber. Sæt hak i afkrydsningsfeltet for Brug følgende DNS-serveradresser. Udfyld med Googles DNS-servere (som er gratis at anvende), så det så således ud:

    Foretrukken DNS-server: 8.8.8.8
    Alternativ DNS-server: 8.8.4.4 

    Tryk på OK og luk alle faner. Genstart din computer. Efter genstart bør Windows Store igen fungere og du kan geninstallere de fejlramte apps.


    pesa2310
    Registreret bruger

      Hej Tao

      Tak for forslaget som jeg nu har afprøvet. Desværre virker Windows Store fortsat ikke (og heller ikke de andre apps).

      Mvh.

      Per

       

       

       

      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.