Fejl 0xc0000005

Løst
Dette emne indeholder 12 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  carmoe6 6 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
carmoe6
Abonnent

Programmet Handbrake giver mig pludseligt problemer, da det nu ikke vil starte op, men kommer med fejlkoden: 0xc0000005. Jeg slettede programmet og installerede det igen fra Fordelszonen, men med det samme resultat. Jeg “googled” fejlen og åbnede en hjemmeside, som hedder Wiki Fixes, som anbefalede at downloade et reparations program som hedder PC Repair Kit, som ikke findes i Fordelszonen. Jeg er lidt loren ved at downloade et ukendt program, så jeg vil høre om der ikke findes en anden måde at få denne fejl rettet?

Med venlig hilsen

Carsten

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej,

    Hvis du googler næsten hvilken som helst computer-problem, vil du blive mødt af websider, der foregiver at forholde sig specifikt til problemet. I virkeligheden er teksten automatisk genereret, og svaret er altid, “hent det her reparationsprogram”. Formålet er, at få dig til at downloade og måske købe programmet, så indehaveren af websitet får en bonus for at have henvist dig. I de fleste tilfælde løser det ikke problemet.

    Der er gode chancer for, at fejlen opstår på grund af et hjælpeprogram til dit grafikkort: https://github.com/HandBrake/HandBrake/issues/666

    Hvilket grafikkort har du I din computer?

    Med venlig hilsen

    Christian
    KFA


    carmoe6
    Abonnent

      Handbrake programmet har virket uden problemer tidligere.

      Skærmkortet er et Intel(R)HD 3000 .

      PCen er en Medion AKOYA notebook E7217 (MD 98680)  juni 2011

      Windows 10 v. 1709

      Med venlig hilsen

      Carsten Erik Møller

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej igen,

        Prøv at installere den nyeste driver fra Intel: https://downloadcenter.intel.com/product/81500/Intel-HD-Graphics-3000

        Windows 8 er den seneste version af Windows, Intel officielt understøtter til HD 3000. Driveren virker også til Windows 10.


        carmoe6
        Abonnent

          Prøvede først at køre Intels analyse program “Intel® Driver & Support Assistant”, som kom frem til at der desværre ikke var nyere software updates available.

          Downloadede den af dig foreslåede driver og prøvede at installere den, men en advarsels box kom og spurgte om jeg ville overskrive den eksisterende driver, som var nyere end den jeg ville installere. Det sagde jeg nej til, så det er åbenbart ikke der problemet er?

          Med venlig hilsen

          Carsten

           

           

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Prøv at køre Handbrake som administrator (højeklik > Kør som administrator), og se om problemet stadigvæk opstår.

            Medtag gerne et skærmskud af hele fejlmeddelelsen i dit svar.


            carmoe6
            Abonnent

              Prøvede at åbne Handbrake som administrator. Den sædvanelige meddelelse kom op:

              Handbrake.exe – Programfejl

              Programmet kunne ikke starte korrekt(0xc0000005). Klik på OK for at lukke programmet.

              Samtidigt poppede en anden Notice op med følgende tekst:

              Handbrake has determined your build-in presets are out of date…. These presets will now be updated. Your custom presets have not been updated so you may have to re-create these by deleating and re-adding them.  (OK)

              Prøvede derefter at starte Handbrake, men samme fejlmeddelse poppede op. Prøvede igen, men som administrator, hvorefter programmet åbnede.

              Hvordan takler jeg oplysningen om “build-in presets”?

              Hilsen

              Carsten

               

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Får du samme fejl, hvis du prøver at åbne programmet uden administrator rettigheder nu?

                Hvis ja, vil jeg anbefale den nemme løsning, og sætte programmet til altid at køre som administrator:

                1. Højreklik på genvejen, og klik Egenskaber.

                2. Skift til fanen Kompatibilitet.

                3. Sæt flueben ved Kør dette program som administrator, og klik OK.


                carmoe6
                Abonnent

                  Ja jeg får samme fejl, hvis jeg prøver at starte uden administrator rettigheder.

                  Ved at følge din anvisning kan jeg nu starte programmet op, som administrator, der kommer dog en dialogbox, hvor jeg skal give lov til at programmet foretager ændringer på enheden.

                  Venlig hilsen

                  Carsten

                  Christian Bugge
                  Christian Bugge
                  Registreret bruger

                    Hej Carsten,

                    Det kan vi desværre ikke slippe uden om (med mindre vi slår User Account Control fra, hvilket er en særdeles skidt ide).

                    Hvorfor Handbrake ikke fungerer, når det ikke kører med fulde rettigheder, kan jeg ikke sige.

                    Hvilken version af Handbrake bruger du?


                    carmoe6
                    Abonnent

                      Bruger Handbrake version: 0.10.1.6962 – 64bit Version.

                      Der er ikke nyere versioner.

                      Mvh/Carsten

                      Christian Bugge
                      Christian Bugge
                      Registreret bruger

                        Hej igen,

                        Jeg har lige installeret version 1.0.7.

                        Du kan hente den her: https://handbrake.fr/rotation.php?file=HandBrake-1.0.7-x86_64-Win_GUI.exe

                        Vedhæftede filer:

                        carmoe6
                        Abonnent

                          OK installerede den nye version, og prøvede at starte uden admin rettigheder, men så kom den samme fejlmelding igen.

                          Prøvede igen med admin rettigheder, hvorved programmet åbnede.

                           

                          Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.