flytte data fra Windows 10 mail til Outlook 2016

Ikke løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
marit danielsen
Registreret bruger

Jeg har indstalleret office 365 med Outlook. Nu vil jeg gerne have flyttet mine kontaktpersoner og kalenderdata fra Windows 10 mail til Outlook 2016. Kan ikke finde data nogen steder på min Pc. Har prøvet at få hjælp fra Windows support og har ledt her i forum, men uden held. Er der nogen, der kan hjælpe mig?

På forhånd tak

Per Danielsen

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej Per

    Vi skal lige finde ud af hvor dine kontaktoplysninger og kalenderdata befinder sig i øjeblikket.

    Hvis Windows 10 Mail er sat op med en e-mail-adresse hos TDC (youmail.dk), og du logger på Windows med en Microsoft-konto, er dine data gemt i de to apps Personer og Kalender, som automatisk synkroniseres med din Microsoft-konto.

    Start med at undersøge, om dine kalender data og kontakter findes under din Microsoft konto:

    Kalender: https://outlook.live.com/owa/?path=/calendar/view/Month

    Kontakter: https://outlook.live.com/owa/?path=/people

    Hvis dine kontaktoplysninger og kalender er synkroniseret med din Microsoft-konto, vil jeg tro Office 365 selv synkroniserer dataene, men jeg har desværre ikke mulighed for at teste det i øjeblikket.

    Hvordan ser du din kalender og kontaktpersoner i øjeblikket? Bruger du appene Personer og Kalender?

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Hej igen,

      Tak for skærmskuddene. De er nået frem.

      Løsningen på problemet er at eksportere kontakterne fra Outlook Personer og importere dem i Outlook 2016:

      1. Åbn https://people.live.com/ og log på.

      2. Klik på Administrer, og klik Eksportér Outlook.com og andre tjenester.

      3. Vælg en placering til eksportfilen, fx skrivebordet, og klik Gem.

      4. Åbn Outlook 2016.

      5. Klik Fil > Import/Eksport.

      6. Vælg Importér fra et andet program eller fil, og klik Næste.

      7. Vælg Kommaseparerede værdier, og klik Næste.

      8. Klik Gennemse…, find CSV-filen, klik på Åbn, og klik Næste.

      9. Vælg Kontakter som destinationmappe, og klik Næste.

      10. Klik på Udfør.


      marit danielsen
      Registreret bruger

        Hej Christian

        Dit svar fungerede fint med kontakterne, men jeg kan ikke umiddelbart bruge samme svar ifm. kalender. Er det korrekt?

        Vh

        Per Danielsen

         

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Registreret bruger

          Hej igen

          Jeg beklager, at jeg har overset dit opfølgende spørgsmål. Jeg er i færd med at finde en løsning til dig, og vender tilbage til dig i løbet af torsdag.

           

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Hej igen

            Efter at have anskaffet mig en licens til Office 365 og Outlook 2016, kan jeg konstatere, at det er en større udfordring en forventet.

            Kalenderdata fra Windows 10’s kalender, er så vidt jeg kan finde ud af lagret i den tilknyttede Microsoft-konto.

            Selvom denne konto også benyttes til Office 365, sker der imidlertid ingen synkronisering mellem de to kalendre, og der er ingen eksportfunktion i Windows 10’s kalender.

            Det forekommer mig en smule absurd, at det skulle fungere sådan, så jeg vil prøve at sende spørgsmålet videre til Microsoft, og i øvrigt rode lidt videre med problemet, og se om jeg kan finde en løsning.

            Med mindre der er tale om en særdeles omfattende kalender, vil jeg anbefale dig at bruge Outlook 2016/Office 365 kalenderen fremover.


            marit danielsen
            Registreret bruger

              undskyld det sene svar, men vi afventer endeligt svar fra dig og indtil da må vi bruge kalender fra Windows 10

              vh Per Danielsen

              Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.