Ingen optisk drive efter opgradering til win10 1709

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  pet55 6 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
pet55
Abonnent

Efter opgradering af Windows 10 til version 1709 figurerer CD/DVD drive ikke mere i Enhedshåntering og virker således ikke. Går jeg til BIOS ser jeg at CD/DVD drive er pressent der. Hvad gør jeg for at få mit drev igen?

Mvh, pet55

 


keld m
Abonnent

    Hej pet55

    Mit CD/DVD drev opfører sig også mærkeligt, det viser sig ikke i stifinder, men når jeg sætter en DVD i, er det der alligevel og opfører sig almindeligt, indtil jeg fjerner DVD’en igen. Så er det væk igen. Mon Microsoft er ved at afskrive drevet, det bruges alligevel ikke i de nye smarte bærbare.

    Håber du får det til at virke igen. Med Venlig Hilsen Keld

    >>>Må din computer være med dig<<<


    pet55
    Abonnent

      Det viser sig at fejlen er en kode 45 der betyder at enheden ikke er forbundet, men det er den og under Enhedshåntering kan jeg se CD/DVD drevet hvis jeg går ind under “vis” og derefter vælger skjulte en heder. Jeg har fulgt Microsofts fejlretning med ændringer i registreringsdatabasen uden resultat. Ved søgning på nettet kan jeg se at jeg ikke er den eneste der har problemet, please help!

      Mvh.pet55

      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.