Kan ikke gemme Elements 2018 filer efter 1803 update

Løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  3725120772 5 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
3725120772
Registreret bruger

Kan nogen hjælpe mig?

Windows 10. 64-bit, 17. ds opdateret til nyeste version 1803.

 

Har siden enne problemet ikke at kunne bruge Save og Save As,
ved Photoshop Elements 2018,
får besked på manglende RAM se vedhæftede.

 

Problemet eksisterer ikke ved Photoshop CS6, Word 2010 o.s.v.


kaj-emil
Abonnent

    Hej

    Adobe Photoshop Element giver ved køb licens til installation på 1 maskine.

    Jeg har for en del år tilbage haft en licens kørende på 2 maskiner.

    Det bevirkede, at jeg fik en del cikaner af forskellig art. Det “kunne” være en mulig årsag til fejlen?

    Jeg kan ikke se det du har vedhæftet.

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil


    3725120772
    Registreret bruger

      Hej Kaj-Emil

      Jeg har KUN installeret Element 2018 på denne PC, MEN har i går prøvet at geninstallere på samme.

      Jeg prøver igen at vedhæfte.

      Vedhæftede filer:
      1. Dok1.docx

      kaj-emil
      Abonnent

        Hej

        Jeg er interesseret i,  om det er en fejl i opdateringen til 1803.

        Derfor er jeg i gang med en “provokeret” opdatering til 1803, på en maskine hvor jeg har Adobe Photoshop Element 11.

        Opdateringen vil “nok” tage omkring 4 timer, så du hører nærmere i morgen.

        Fortæl mig gerne om du har lavet en “provokeret” opdatering eller om du har “ventet” på Microsoft?

        Med venlig hilsen

        Kaj-Emil


        3725120772
        Registreret bruger

          Hej Kaj-Emil

          Jeg venter spændt på hvad du har i morgen.

           

          Jeg kan oplyse at advis om opdatering pludselig dukkede op på skærmen hvorefter jeg fulgte opfordringen til at genstarte hvorved den gik i gang.

           

          Ved min opdateringsoversigt på 1803 står der 4103729.

           

          Jeg har såmænd overvejet om det er tilrådeligt og muligt at vælge FJERN OPDATERING for derefter at bede om den igen eller vente om den kommer selv?

           

          Men nu venter jeg til i morgen.

          Hilsen Fredløv.


          kaj-emil
          Abonnent

            Hej Fredløv

            Jeg satte min computer til at opdaterer til ver.1803 i går kl.19:10 den var færdig kl.23:30, det tog altså 4t20m.

            Jeg har her til formiddag undersøgt computeren for mulige fejl. Jeg har ikke bemærket nogle, heller ikke i min Adobe Photoshop Element 11.

            Jeg vedlægger 2 skærmbilleder ét fra før jeg startede og ét efter.

            Du nævner, at der på din opdateringsoversigt på 1803 står 4103729, det gør der (som du ser) ikke på min.

            Det er umuligt for mig, at svarer på om du skal fjerne opdateringen, og vente på en ny, grunlæggende vil jeg ikke anbefale det.
            Men jeg er interesseret i at vide, om det var Windows, der anbefalede opdateringen, eller om det var dig der “provokerede” Windows til det. I mit tilfælde har jeg “provokeret” Windows.

            Med venlig hilsen

            Kaj-Emil


            3725120772
            Registreret bruger

              Tallet jeg skrev er ikke fra Funktionsopdateringer men fra Kvalitetsopdateringen, det er jo til Adobe Flashplayer.

               

              Som tidligere nævnt fik jeg pludselig tilbud om opdatering som jeg straks sagde ja til så det gik i gang.

               

              Var det en ide at du guidede mig til at fremprovokere en opdatering som du gjorde?

               

              Hvorfor fraråder du at FJERNE OPDATERING og derefter bede om en ny? Der må vel være en mening med at tilbyde FJERN OPDATERING?

              Det er jo grundlæggende mærkeligt at jeg for at gemme pludselig får at vide at der mangler RAM, det har ikke været et problem hidtil

               

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Hej Fredløv

                Lad mig lige træde ind her, for jeg har et andet forslag. Det er lidt i den tekniske ende, men til gengæld går det specifikt efter det problem, du har:

                Problemet ligger i at Photoshop Elements har en fejl, så den ikke registrerer computerens fysiske hukommelse rigtigt, og derfor går i en form for panik, før den prøver at gemme sine billeder. Og løsningen er at give programmet ubetinget besked om computerens hukommelse. Det gør du sådan (PhotoShop skal være lukket) – jeg illustrerer det med tre skærmskud under teksten:

                1. Fra Windows’ søgefelt starter du programmet Regedit.
                2. Her skal du i venstre side navigere for at finde dette punkt (se første skærmskud):
                  Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Adobe\Photoshop Elements\16.0
                3. Højreklik på elementet 16.0, vælg punktet Ny og underpunktet DWORD-værdi (32 bit). Pumktet skal hedde OverridePhysicalMemoryMB, uden stavefejl.
                4. Højreklik på det nyoprettede punkt og vælg Rediger.
                5. Skift taltypen til Decimal og indtast din computers rammængde (8000 i dette eksempel).
                6. Klik OK for at lukke, og start så Photoshop Elements. Det burde fjerne problemet.

                Lad mig lige tage lejligheden til at takke den altid hjælpsomme Kaj-Emil, der altid deler ud af sin viden og sine ideer. Denne gang ligger problemet dog et spadestik dybere.


                3725120772
                Registreret bruger

                  Tusind tak til jer begge, nu kører den.

                  Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.