Kan ikke læse profil – profsvc

Løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 8 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
harritsø
Abonnent

Jeg kan ikke oprette en ny bruger – uanset om det er en administrator eller en “gæst”. Når jeg vil logge på med den nye bruger får jeg meldingen “Kan ikke læse profilen” eller “kan ikke læse profSvc” Det er et problem, der er begyndt efter, at jeg har opgraderet fra Win8 til Win10. Håber meget på hjælp 🙂

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej

    Start med at kontrollere integriteten af filsystem og Windows-filer:

    1. Åbn startmenuen, skriv cmd.

    2. Højreklik på Kommandoprompt øverst, og kilk Kør som administrator.

    3. Klik Ja, når Windows beder om tilladelse.

    4. Skriv sfc /scannow og tryk Enter.

    5. Notér dig eventuelle fejl undervejs og medtag dem i dit svar. 

     

    Hvis System File Checker (sfc) ikke kan rette alle fejl, indtast da følgende kommandoen dism /online /cleanup-image /restorehealth og tryk Enter.

    Hvis DISM afslutter uden fejl, kør sfc /scannow igen, ellers medtag eventuelle fejlmeddelelser i dit svar.

    Afslut med kommandoen chkdsk c: /f efterfulgt af Enter. Bekræft, når du bliver spurgt, om kontrol af disken skal foretages ved næste genstart. 

    Prøv at oprette en bruger igen.


    harritsø
    Abonnent

      Tak for svaret

      Jeg kører sfc/scannow uden fejl, men dism….., får jeg fejlmelding

      error: 87

      the online/cleanup-image/restorehealth option is unknown.

      Ved at køre dism.exe /? hjælper mig ikke

      mvh Jens

       

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej igen

        Der skal være mellemrum mellem de enkelte kommandolinjeparametre med DISM og langt de fleste andre kommandolinjeværktøjer; sfc er en undtagelse.

        Prøv igen med dism /online /cleanup-image /restorehealth

        Du kan eventuelt kopiere kommandoen og klistre den ind i kommandolinjenvinduet med højreklik > Sæt ind.


        harritsø
        Abonnent

          Tak for det. Nu kom jeg igennem med det hele. Der blev ikke fundet nogen fejl.

          så oprettede jeg 2 nye brugere. 1 med microsoft konto og 1 lokal konto. Men jeg kan ikke logge på med de nye brugerkonti. Nu er meldingen ordret på 2 linjer:” Tjenesten Tjenesten Brugerprofil blev ikke logget på”. “Brugerprofilen kan ikke indlæses”.

          mvh Jens

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            Jeg har gravet lidt mere i problemet, og har en mulig løsning.

            Fejlen kan måske skyldes en korrumperet standard profil. Prøv at erstatte standardprofilen med en frisk udgave:

            1. Åbn Stifinder, og klik Vis.

            2. Under Vis/skjul, sæt flueben ved Skjulte elementer.

            3. Åbn mappen C:brugere

            4. Omdøb Default til Default.old ved at markere mappen og klikke på navnet en enkelt gang.

            5. Hent filen her: https://www.dropbox.com/s/swtjr0l5f39w0kr/Default.zip?dl=0

            6. Når filen er hentet, højreklik på Default.zip, og klik på Udpak alle…

            7. Angiv stien C:Users, og klik Pak ud.

            8. Genstart computeren, og prøv igen at oprette en ny bruger.


            harritsø
            Abonnent

              Hej Christian. Tak for din ihærdighed. Når jeg går ind på linket, står der at siden er flyttet eller slettet. Jeg har prøvet om jeg kunne finde filen, men uden held. Er der et andet sted, hvor jeg kan finde den. mvh Jens

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Nu virker linket igen.

                Jeg vil anbefale dig at bruge Winrar (http://www.rarlab.com) til at udpakke filerne.


                harritsø
                Abonnent

                  Hej Christian

                  Så lykkedes det. Tak for hjælpen.

                  mvh Jens

                  Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.