Kan ikke opdatere til 1903 har prøvet 5 gange

Løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 4 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
toxo431551
Abonnent

Jeg har en stationær Pc. med windows 10 og jeg bruger Edge

Forleden dag så jeg i windows update, at min PC nu nu var klar til at opdatere til version 1903. ( jeg har 1809 versionen). De sidste par dage har jeg prøvet 4 gange igennem windows update. Den kører det hele igennem med Klargør – downloader og indstallerer, så skal jeg genstarte og maskinen begynder at konfigurere, det gør den også i flere timer op til 100 %, alligevel er 1903 IKKE blevet installeret.

I dag har jeg installeret Opdateringsassistent -opdater Windows 10 til udgave 1903 fra fordelszonen og prøvet igennem den at installere 1903. Fra starten oplyste denne, at hele min Pc.er var OK til at kunne tage version 1903. Den kørte også det hele igennem og sluttede med at konfigurere op til 100% alligevel har jeg IKKE fået 1903.

Ved nogle af mine tidligere forsøg har der stået følgende fejlkoder 0x8007000e og 0x800703fb

Jeg har fuldstændig afinstalleret Panda Dome(indtil det hele kører igen med 1903 versionen har jeg installeret AVG antivirusprogrammet).

Jeg har prøvet at køre Windows Update fejlfindings program. Den oplyste at der ingen fejl blev fundet.

Her ved det 5 forsøg står der i Windows update Senest mislykkede installation blev forsøgt den ‎02-‎06-‎2019-0xc1900101

Så hvad skal jeg så gøre for at få installeret version 1903

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Du har virkelig gjort meget for at løse det problem, inklusive Microsofts ellers udmærkede fejlfinding.

    Jeg vil prøve at finde mere om den fejl, men da opdateringen er helt ny, findes der ikke mange artikler om de nye problemer, denne opdatering giver.

    Umiddelbart vil jeg lige foreslå også at fjerne AVG, og at køre disse to programmer fra et Kommandoprompt med Administrator rettigheder (højreklik i Start-menuen for at finde dem):

    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

    sfc /scannow

    Det kan tage nogle minutter at køre disse to kommandoer, der retter mange fejl dybt i Windows. Prøv så opdateringen igen.


    toxo431551
    Abonnent

      Hej Henrik. Tusind tak for din hurtige besvarelse, men i dit svar er der noget jeg ikke forstår. Du skriver, at jeg skal højreklikke på start-menuen for at finde hvor jeg kan komme ind med administrations rettighed og skrive de 2 tekster du har skrevet.

      Når jeg højreklikker kommer dialogboksen selvfølgelig med en masse tekster og de eneste tekster der relaterer sig til noget med administrationsrettigheder er følgende

      Computeradministration
      Windows PowerShell
      Windows PowerShell(admin)

      Jeg har brugt en af dem hvor det  PrintScreen jeg har vedhæftet kom frem. Der skrev jeg de 2 tekster som jeg har vedhæftet et Print Screen af. Men jeg er simpelthen utrolig usikker på om det er gjort korrekt, da jeg ikke kørte det med administrations rettighed

      Da jeg efterfølgende ville tømme min papirkurv, var der en masse filer jeg ikke kunne tømme (smide væk). Der stod en tekst #Kan ikke slettes på grund af manglende administrationsrettigheder# ) også 2 bokse  Prøv igen -Spring over. Jeg trykke Spring over på alle de filer der ikke kunne slettes. Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men nu ved du det.

      Vil du være flink meget udførligt at skrive hvad og hvor jeg nøjagtig skal gøre hvad, så jeg kan køre de af dig foreslået 2 tekster igen.

      Og selvfølgelig også hvor jeg finder at jeg kan indtaste med administrationsrettigheder.

      N.B. Jeg har slettet AVG.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ja, PowerShell er afløseren for det veltjente Kommandoprompt, det fungerer lige så godt – og bedre til mange formål, men det skal man være programmør for virkelig at værdsætte 🙂

        I det første skærmskud er der en slåfejl i ‘DISM’, derfor fungerede det ikke.

        Det andet skærmskud viser, at det er kørt til ende. Så prøv Windows opdateringen igen.


        nederbyen
        Abonnent

          Har oplevet de samme problemer.

          Kan være problemer med drevtildelingen under updaten. Windows opretter selv et midlertidigt drev under processen, men hvis man har eksterne drev tilkoblet, kan det “forvirre” Windows.

          Jeg frakoblede alle eksterne drev og andet løst tilbehør, og derefter kørte opdateringen problemløst ved hjælp af Opdateringsassistenten.


          toxo431551
          Abonnent

            Hej Henrik. Jeg har nu fået opdatering 1903. Tusind tusind tak for din meget hurtige hjælp. Det hjalp at køre det kommandopromt med de 2 tekster du skrev om.

            Da jeg var helt færdig med opdateringen stod der i min meddelsesboks at AMD quick stream ikke virkede korrekt, og ved at trykke på Vis mere kom jeg over på AMD hjemmeside hvor jeg kunne downloade AMD quick stream technology.

            Skal jeg gøre det.???

            Og endnu engang tusind tak for hjælpen.

            Venlig hilsen

            Toxo.

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Hej

              Nej, det er ikke nødvendigt at installere AMD Quick Stream Technology.

              Det er en måde at prioritere netværkstrafikken, så det bliver mere effektivt at hente store filer i baggrunden, mens computeren er optaget af spil, og et par lignende situationer. Hvis du ikke døjer med problemer i den forbindelse, er det bare et program for meget. Du kan læse mere om det her:

              https://www.amd.com/en/support/kb/faq/gpu-166

              Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.