Kritisk fejl

Ikke løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
Leif Christophersen
Medlem

Startmenuen kan ikke åbnes i Windows 10

Jeg har læst mange dårlige forklaringer på dette problem, så nu håber jeg at Komputer kan komme med løsningen, der må et eller andet sted i reg databasen være sat nogle flag/koder der forhindrer startmenuen i at blive vist.

Håber der kommer et godt svar retur.

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Prøv som det første at køre et integritetstjek af systemfiler og disk:

    1. Tryk Windowstast+E for at åbne stifinder,

    2. Navigér til c:windowssystem32

    3. Find filen cmd.exe (vises sandsynligvis blot som cmd).

    4. Højreklik på filen cmd, klik Kør som administrator, og bekræft.

    5. Skriv sfc /scannow og tryk Enter

    6. Når scanningen er slut, skriv chkdsk C: /f, tryk Enter, og bekræft.

    7. Genstart og lad Windows fuldføre scanningen af disken under opstarten.

     

    Hvis det ikke hjælper, så prøv følgende metode for at geninstallere de moduler, der styrer startmenuen:

    1. Højreklik i nedereste venstre hjørne og klik på Kommandoprompt (administrator)

    2. Kopier følgende kommando, og indsæt den i kommandopromptvinduen ved at højreklikke, og tryk Enter:

    PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command “& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + ‘AppxManifest.xml’ ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}” 

    Som jeg skrev til dig, så giver det “Kritisk Fejl” hvis jeg bruger Windows tasten (startmenuen), så punkt 1. i din forklaring kan jeg ikke anvende.

     

    Hilsen Leif

    Jeg har fulgt dine anvisninger, men problemet er der stadig. Kritisk Fejl, kan ikke åbne startmenuen, kommer også ved tryk på Windows-tasten.

    Er der andre løsninger, der kunne være brugbare.

    Hilsen Leif

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Hej igen

      Jeg har rodet lidt videre med problemet, og har muligvis en løsning til dig.

      Prøv først at hente og køre værktøjet til reparation af starmenuen her: http://aka.ms/diag_StartMenu

      Hvis det ikke hjælper, så prøv at starte computeren op i Safe Mode:

      1. På logon-skærmen hold Shift nede, og klik på Genstart.

      2. Vælg Safe Mode with Networking/Fejlsikret tilstand med netværk i opstartsmenuen.

      3. Log på Windows, se om startmenuen virker.

      4. Genstart computeren, og lad Windows starte op på sædvanlig vis. Det løser i mange tilfælde problemet.

      I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at oprette en ny bruger, men jeg vil anbefale dig at prøve ovenstående løsningsforslag først.

      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.