Jeg kan desværre ikke får lyd på min pc. Jeg har prøvet de råd, der står i komputer for alle vedr. lydproblemer, men det har ikke løst proplemet.Håber på et godt svar.
Grethe Pedersen
Hej Grethe
I mange tilfælde løser du problemet ved at installere den nyeste driver, som du kan finde på producentens website.
Hvis du fortæller mig præcist hvilken computer/mærke/model/type, eller hvilket lydkort du har, kan jeg finde driveren til dig, og undersøge om der er kendte kompatibilitetsproblemer med Windows 10.
Derudover vil jeg gerne se, hvordan lydkortet optræder i Enhedshåndtering.
Højreklik i nederste venstre hjørne, og klik på Enhedshåndtering for at vise oversigten over enheder, så du må meget gerne medtage et skærmskud i dit svar, hvor kategorien Lydoutput og -input er foldet ud.
http://komputer.dk/forum/godt-i-gang-med-spoerg-os-forum/saadan-laver-du-skaermskud-til-forum
Billedet herunder viser et eksempel på det, jeg er ude efter.
Hej Kristian
Tak for svaret.
Jeg vedlægger skærmskud af lyoutput og – in put
min pc er af ældre dato en Dell Optiplex GX 520
Jeg kan ikke se at jeg har systemlyde tilgænglige
Hej
Ifølge Dell er din computer ikke nødvendigvis Windows 10 kompatibel.
Til at starte med, kan du prøver at installere driveren her, og se om det virker: http://downloads.dell.com/audio/R97809.EXE
Hej Christian
Jeg har prøvet at installere den driver du anviste. Det hjalp kun ved at tilslutte externe højtalere, men de interne højtalere vil ikke virke.
Du skriver, at min computer ikke nødvendigvis er Windows 10 kompatibel
computeren har kørt Windows 7 tidligere, dengang virkede de interne højtalere. Jeg ved ikke om der findes en løsning på dette problem
Hej Grethe.Pedersen
Jeg har fulgt lidt med fra sidelinien, og tillader mig at blande mig en anelse.
Kunne det tænkes, at højttaler-ikonet på proceslinien er inaktivt, eller ikke eksisterende?
Hvis dette er tilfældet så se på billedet:
1: Her er den interne højttaler slået fra.
2: Her er den interne højttaler slået til (der venstreklikkes på højttaleren (på billedet)).
3: Findes højttaler-ikonet ikke på proceslinien, så højreklik på proceslinien og venstreklik på Indstillinger (tandhjulet).
4: Venstreklik på Vælg hvilke ikoner der skal vises på proceslinjen.
5: Kontroller at Lydstyrke er Slået til.
Håber det er til nogen hjælp?
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
NB: beklager i det her tilfælde kunne jeg ikke vedlægge et billede? det var/er på 148KB, og er i jpg-format.
Hej Grethe.Pedersen
Jeg vedlægger her billedet.
Hvad der gik galt vides ikke, det vil jeg undersøge:)
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hvis det virker med eksterne højtalere, kan problemet meget vel skyldes, at der er valgt en forkert afspilningsenhed.
Prøv følgende:
1. Højreklik på højttaler-ikonet ved uret, og klik Afspilningsenheder.
2. Notér dig hvilken enhed er valgt som stardard (flueben), vælg en af de andre enheder, og klik Angiv standard.
3. Gentag for alle enheder, og vælg den oprindelige afspilningsenhed som stardard, hvis du ikke får lyd i højttalerne ved at vælge nogen af de andre som standard.
Hvis det ikke virker, medtag et skærmskud af fanen Afspilning i dit svar.
Problemet kan også skyldes, at driveren ikke kan finde ud af at skifte mellem udgangene. Der kan også være tale om en fysisk defekt i bøsningen i computeren, men det er ikke så sandsynligt.
Når Dell siger, at computeren ikke er Windows 10 kompatibel, betyder det ikke, at Windows 10 ikke kan installeres eller fungere, men det betyder at støttesoftware og drivere ikke er testet på Windows 10, og derfor kan der være visse funktioner, der ikke virker som tilsigtet.
Hej Kaj-Emil
Tak for din henvendelse.Højtaler ikonet på proceslinien er aktiv. Jeg tror ikke at det er der fejlen ligger.
Hej Christian.
Højtalerne er sat til standard. Når jeg klikker på test lyd ude i venstre side ser det ud som om der er forbindelse, men der kommer ingen lyd fra pc.
Jeg vedlægger et skærmskud af afspilningen
Hej igen
Prøv at højreklikke i feltet, og sørg for at Vis deaktiverede enheder og Vis afbrudte enheder er slået til.