Mislykket opdatering til version 1803

Ikke løst
Dette emne indeholder 10 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af smav535868 smav535868 5 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
pogelras
Abonnent

Hej. Nu er det fjerde gang at min computer, Packard Bell IXtreme stationær, prøver at opdatere til windows 10 version 1803. Den gå i stå ved 82% hver gang. Første gang lod jeg den stå i længere tid, en anden gang var den overvåget, så jeg slukkede og tænde med det samme, men med samme resultat, at den gendanner til tidligere version af windows. Hvad skal jeg mon gøre?

Funktionsopdatering til Windows 10, version 1803 (4)

Senest mislykkede installation blev forsøgt den ‎26-‎10-‎2018-0x800704c7

Med venlig hilsen John

 


hjflemming
Abonnent

    Kontroller om du har fri plads nok på dit C drev, mindst 20 GB

    Der er flere muligheder i indstillinger -genoprettele. en ny ren installation som vil indeholde 1803 opdateringen. Ville nok vente lidt, en ny stor opdatering er på vej 1809 og så få den med samtidig.

    Hilsen Flemming

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Jeg undersøgte det lidt nøjere, og det ser svært ud. Computeren må være 7-8 år gammel, og Packard Bell garanterer ikke, at den er kompatibel med de nyeste Windows-opdateringer:

      http://www.packardbell.com/pb/da/DK/content/download

      Mit bedste bud er at installere de tilgængelige opdateringer, og så prøve igen. Men realistisk skal du nok forvente, at du ikke kan få flere Windows-opdateringer til den model.


      hjflemming
      Abonnent

        Hej John

        Her er nogle link jeg tror kan hjælpe dig videre.

        https://support.microsoft.com/da-dk/help/3159635/windows-10-update-assistant

        https://support.microsoft.com/da-dk/hub/4338813/windows-help?os=windows-10

        Specielt sektion 3 og 4 i dette link.

        https://www.altomdata.dk/guide-fyr-op-under-windows

        Vil gerne høre hvordan det går med det? 😇

        Hilsen 🤝 Flemming


        pogelras
        Abonnent

          Hej. Tak for jeres råd, som jeg vil undersøge nærmere. Jeg har været væk nogle dage, derfor har jeg ikke svaret før.

          Det er rigtigt at computeren er 7 år, købt september 2011. Der er rigeligt plads på C-drevet (over 700 GB).

          Jeg vil nu prøve nogle af forslagne, og skal nok vende tilbage.

          Hilsen

          John

           


          pogelras
          Abonnent

            Hej igen.

            Tak for jeres deltagelse i mit problem. Jeg tror, at jeg må acceptere, at det er en ældre computer jeg har, og vil køre med den opdatering som er gået igennem, som er Windows Home 1709. Jeg har ikke opdateret drivere fra Packard Bell, da de var fra 2011 og 2012. Jeg holder mine drivere opdateret med Driver Booster.

            Med venlig hilsen

            John

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Hej John

              Ja, det er nok den realistiske konklusion.

              Jeg vil nu fraråde at bruge Driver Booster på en PC af den alder. Du bør holde dig til officielle opdateringer fra Packard Bell – hvis der kommer nogen.


              HCG
              Registreret bruger

                Hej Forum, jeg har været i nøjagtig samme situation med 1803 opdateringen fra win 10, instalationen stoppede hver gang ved ca 54% Forsøgte 8 gange uden held.Jeg læste tråden her og prøvede med at køre DISM.EXE fra komandopromten, uden resultat, jeg prøvede forskellige fix links på Microsofts hjemmeside, igen uden resultat, så fandt jeg et engelsk link, https://www.wintips.org/fix-windows-10-update-1803-fails-to-install/ der var flere løsningsmuligheder beskrevet. 1, slet indholdet i mappen softwareDistribution, der ligger under C: \windows, den inderholder gamle installationsfiler fra tidligere opdatertnger der kan konflikte. Dernæst, afinstaller antivirus programmer, det er ikke nok bare at slå disse fra. Fjern alt udstyr der er tilsluttet er USB drev, og kryds så fingre, og vent. I mit tilfælde lykkedes det så uden problemer, hvorefter jeg geninstallerede mit antivirus program og er glad igen.

                Prøv dette så skal det nok lykkedes.

                Christian Grønbech

                HenrikClausen
                HenrikClausen
                Komputer for alle

                  Tak, Christian. Særligt tricket med at tømme Softwaredistribution kan være det, der skal til.


                  hjflemming
                  Abonnent

                    Jeg vil lige nævne at jeg ikke synes at en  PC på 8 år er for gammel til Windows 10. jeg har en 10 år gammel Acer touch tablet der er født med Windows 7 og opgraderet til Windows 8 og nu kører Windows 10 version 1809 helt uden problemer med opdateringerne. Så John bare “klø” på.

                    Hilsen Flemming

                    smav535868
                    smav535868
                    Abonnent

                      Jeg har også to gamle stationære pc’er,

                      begge opdateret til Windows 10. Den ene af dem havde jeg problemer at opdatere par gange, så jeg genindstallerede windows med filer, hentede opdateringer direkte fra Micrtosoft. Nu kører de bare fint. Mangler nu kun den sidste, november opdatering, men den kommer nok senere til min maskiner.

                      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.