Opdatering af Windows 10 version 20H2 (KB 50003173)

Ikke løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 2 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
rasmus9
Abonnent

Hej Henrik.

Problemet er stadig ikke løst.

Jeg har foretaget fejlsøgning og geninstalleret Windows,

som du bad mig gøre.

Fejl: 0x80073701

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Den var sejlivet 🙁

    Det kan være antivirus, der driller. Hvis du bruger andet end Windows’ indbyggede, bør du afinstallere det, genstarte computeren, og prøve igen.

    Men jeg er ærlig talt lidt på bar bund, jeg har ikke fundet nogen specifikke årsager til at netop den opdatering fejler. Så jeg må henvise til Microsofts generelle guide til at fejlsøge opdateringsproblemer:

    https://support.microsoft.com/da-dk/windows/fejlfinding-af-problemer-under-opdatering-af-windows-10-188c2b0f-10a7-d72f-65b8-32d177eb136c


    pyllekok
    Abonnent

      Prøv at slette mappen med Microsoft Edge, som ligger under Programmer (x86).

      Det klarede problemet hos mig.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Fjerne mappen med Edge? Interessant, og egentlig lidt foruroligende. Edge er så dybt sammenbygget med Windows, at den ikke engang kan afinstalleres på normal vis.

        Jeg vil så foreslå at installere den igen efter opdatering af Windows.


        migomore
        Registreret bruger

          Jeg havde samme problem, og det er rigtigt hvad pyllekok skriver. Jeg deletede mappen Edge fra c:/ og derefter virkede winupdate igen. Jeg så det på en utube video, desværre kan jeg ikke huske hvad den hed, men jeg skrev “windows update not functioning” i søgefeltet.

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Tak for det. Det er stadig lidt mystisk, og ikke noget, jeg har set anbefalet fra Microsoft.

            I øvrigt har jeg fundet en metode til at afinstallere Edge korrekt. Det kan gøres fra kommandolinjen. Men da problemet umiddelbart er løst, tager jeg ikke hul på detaljerne.

            Fjerner man den nye Edge, dukker den gamle op igen. Windows har brug for en browser til at vise HTML mange forskellige steder, så den nye fjerner ikke den gamle, den skjuler den bare.

            Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.