Opdatering til version 1809

Ikke løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år siden.
Oprettet af
ottogitte
Abonnent

Jeg har flere gange forsøgt at opdatere min Windows10 Pro – version 1803 (da den ikke er blevet opdateret automatisk?) til den nyeste version – 1809.

Jeg har brugt “Opdateringsassistenten”, og det kører fint en ½ time eller mere. Under opdateringen genstartes flere gange, men pludselig, når der mangler ca. 40% kommer der blå skærm, hvor der står noget om “stopcode” (uden nr.). Systemet forsøger at rette op på problemet, men efter lidt tid opgiver den tilsyneladende og retter alle ændringer tilbage.

Jeg har forsøgt at køre “fejlfinding” i flere versioner, men intet hjælper.

Hvem har en løsning ??

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hvilken computer har du – en HP? Der findes et problem med en af HP’s drivere (HpqKbFiltr.sys), der kan gøre dette. Løsningen er lidt teknisk, så lad mig lige høre om det er en HP.


    ottobron
    Abonnent

      Jeg har en stationær, der ikke indeholder noget fra HP !?

      AMD Ryzen processor – 8 GB RAM – 64 bit system

       

       

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Microsoft har en guide, der rummer et værktøj til at reparere Windows Update:

        https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors

        Prøv det først, og lad høre om det fik opdateringen til at falde på plads.


        ottobron
        Abonnent

          Jeg har prøvet alle disse forslag – uden held.  Så nu har jeg opgivet og geninstalleret windows 10 fra bunden i håb om, at det hjælper.

          Det må være en fejl i mine windows filer, for jeg har lavet opdateringen på en anden computer uden problemer.  Fingers crossed!!

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Det forbløffer også mig, at Microsoft har så svært ved at få Windows Update til at fungere…

            Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.