Opdatering til Windows 10 går i fejl?

Løst
Dette emne indeholder 11 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  sommerpigen 4 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
sommerpigen
Abonnent

Nogle der ligesom mig har problemer med at få den sidste opdatering 1809 til Windows 10?

Den går simpelthen i stå med fejlen, opdatering annulleres ( ligesom Børge) 🙂

Jeg kører på en stationær Internet explore 11.

MVH Eva


user-328673
Registreret bruger

    Opdatering af Windows 10 til version 1903 ?

    Ved flere forsøg på opdatering til version 1903 får jeg fejl 0x800700005 og opdateringen bliver annulleret. Jeg har forsøgt at slå Windows defender fra.  Hvad kan jeg gøre ?

    Jeg kører på en 3 år gammel bærbar Lenovo PC.

    Mvh  Børge R.

     

     

     

     

     

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      De fejl kan ligge nogle forskellige steder – så start med at køre værktøjet Windows Update-fejlfinding, der ligger her:

      https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors

      Hvis det ikke løser problemet, må vi grave et par spadestik dybere.


      sommerpigen
      Abonnent

        Hej Henrik

        Så har jeg prøvet igen, jeg havde lavet en fejlfinding i forvejen, men gjorde det alligevel igen 🙂

        Men desværre fejler computeren stadig efter at have kørt opdateringen igen, den kører fint hele vejen men ender med at skrive:

        Computeren er støt på et problem og genstartes – og det gør den så uden opdatering.

        Der kom dog dette op, kan det bruges til noget? [.ShellClassInfo]
        LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787

        Vi har 2 andre bærbare komputere som er kørt fint igennem, så det er åbenbart kun min stationære som ikke rigtig vil.

        MVH Eva

         

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Først vil jeg lige høre, om den problematiske computer har Panda installeret? Vi har andre læsere, der har haft problemer med den kombination.

          Den fejl, du får, skyldes at systemfilen desktop.ini er gjort synlig, det skal den ikke være. Det kan rettes ved at køre et Kommandoprompt (administrater) ved at højreklikke i Start-menuen, og så køre disse to kommandoer:

          attrib +s +h “%appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\desktop.ini”

          attrib +s +h “%programdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\desktop.ini”

          Det gør filen til en skjult systemfil, og så forsvinder fejlen.

          Lad mig lige høre om Panda før vi ser på andre metoder.


          sommerpigen
          Abonnent

            Ja, jeg har Panda Dome, men da jeg også har den på de andre 2 bærbare computere, så tror jeg ikke det kan være det.

            MVH


            sommerpigen
            Abonnent

              Sørme om det ikke lykkedes, jeg afinstallerede Panda Dome, og den nye opdatering kørte igennem.

              Super dejligt, og ikke mindst at jeg igen kunne hente Panda Dome og uden problemer inde fra jeres fordelszone 🙂

              Tak for hjælpen.

              MVH Eva

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Tak for tilbagemeldningen – det bekræfter, at der er noget underligt i Panda Dome.


                user-328673
                Registreret bruger

                  Hej Henrik !

                  Tak for tilbagemeldingen til mig for 5 dage siden. Det hjalp ikke at køre Windows Update-fejlfinding.

                  Opdateringen bliver hentet, og installationen går i gang, men stopper når ca. 75 % er installeret. Herefter slettes det hele igen. Hvad kan der forsøges ?

                  Mvh.  Børge Rasmussen.

                  HenrikClausen
                  HenrikClausen
                  Komputer for alle

                    Hej Børge

                    Prøv at hente den nye Maj-opdatering manuelt her:

                    https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028685/windows-10-get-the-update


                    user-328673
                    Registreret bruger

                      Hej Henrik !

                      Der skete det samme som de foregående gange – opdateringen bliver hentet, klargjort og installationen går i gang, men stopper når ca 75 % er installeret og det hele slettes igen. Ved mit seneste forsøg havde jeg slået Windows Defender fra, som det blev foreslået af systemet den foregående gang. Jeg har ikke Panda installeret, som jeg kan læse, at andre har haft problemer med. Hvad kan der gøres ?

                       

                       

                       


                      sommerpigen
                      Abonnent

                        Hej Børge,

                        Blot en lille fodnote, det hjalp ikke mig “bare” at slå Panda fra, det skulle fjernes fuldstændig, og installeres igen 🙂

                        MVH Eva

                        Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.