Jeg benytter for tiden Windows Defender; men hver gang jeg åbner Windows Defender i Windows Update og klikker på Windows Defender står der Slå Windows Defender Antivirus til. Det gør jeg så. Virus- og trusselsbeskyttelse er markeret med rødt kryds og Genstart nu. Jeg genstarter og grøn flueben vises; men kun i få sekunder, så dukker det røde kryds og Genstart nu op igen. På andre pc-er er der grøn flueben også her, ligesom de andre emner.
Kan I hjælpe. Så jeg kan føle mig nogenlunde tryg.
m.v.h.
Harry C
PS. Jeg har prøvet at installere BitDefender; men det kiksede.
Hej Harry.
Prøv at fejlsøge Windows Update i indstillinger-Opdatering og sikkerhed-fejlfinding.
PS. Windows Defender er udmærket og bliver endnu bedre med den kommende opdatering, så er du også fri for at de andre sikkerheds systemer snuser i dine sager, og det gør de.
Hilsen Flemming
Hej,
Prøv med Fejlfindingsværktøjet til Windows Update her: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027322/windows-windows-update-troubleshooter
Kontrollér herefter, at du ikke har andre anti-virus programmer installeret: Åbn startmenuen, skriv fjern, og klik på Tilføj eller fjern programmer. Afinstallér eventuelle andre anti-virus programmer.
Kør herefter Windows Update og installér alle tilgængelige opdateringer.
Genstart, og prøv igen at slå Windows Defender til.
Tak for opmærksomheden; men efter at have prøvet det foreslåede er problemet der stadigt. Jeg har tidligere haft installeret BitDefender; men jeg må have gjort noget forkert, for programmet “drillede” mig, hvorfor jeg afinstallerede det igen. Kan der hænge rester fra denne installering, som er årsagen? Og i så fald hvad kan jeg så gøre?
mvh HarryC
Hej igen.
Hvis det er DitDefender der er skyld i dine problemer kan du prøve at installere det igen, for så at fjerne det på korrekt vis.
Det triks har virket for mig med et andet anti-virus program, der ikke blev korrekt afinstalleret fordi det var defekt.
Ps. Har du mulighed for at bruge systemgendannelse til at gå tilbage til før problemet opstod, er det langt det den bedste løsning.
Hilsen Flemming
Hej igen,
Prøv at gennemgå foreslagene her: https://answers.microsoft.com/en-us/protect/wiki/protect_defender-protect_start/problems-starting-windows-defender-in-windows/808253bb-db89-4db9-a4e5-1c91a86489e9?auth=1
Vend tilbage, hvis det giver problemer.