Problemer med download af opdatering Win 10 okt. 2018 til

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  [email protected] 5 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
[email protected]
Abonnent

Jeg kan ikke få fat i seneste opdatering til win 10 via Indstillinger – Opdatering – Søg efter opdateringer. 

Jeg har så fundet filen på en af Microsoft sider på internettet, og har efter timers venten været igennem hele opdaterings proceduren, med det resultat, at jeg endte med en meddelelse lød “Fejl 0xC1900101-0x30018”.

Hvad er der galt?
John Balch Olsen

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej John

    Det er en (eller flere) driver(e), der ikke er kompatible med opgraderingen.

    Hvilken computer har du, og hvor gammel er den?

    Her er en lille renserutine, der skal køres i et Kommandoprompt med Administrator rettigheder:

    rundll32.exe pnpclean.dll,RunDLL_PnpClean /DRIVERS /MAXCLEAN

    Derudover skal du sørge for at de seneste officielle drivere til lyd, grafik mm. er installeret.

    Det har ikke haft nogen virkning, at anvende den lille rense rutine, Har endvidere prøvet, at scanne min PC, for at se, om nogle af mine drivere skulle være for gamle, men har ikke fået nogle fejlmeldinger, så jeg er stadig på bar bund.

    Skulle jeg i stedet prøve, at geninstallere win 10 for at se, om dette kunne være en hjælp.

    Hilsen John


    kaj-emil
    Abonnent

      Hej John

      Tjaa Microsoft opdaterer din maskine automatisk, når den er tjenlig til det, så hvad er det for opdateringer, der er så vigtige?

      Selv kunne jeg ikke drømme om at rører tasten Søg efter opdateringer.

      Jeg vedhænger et billede af mine opdateringer, der som sagt kommer automatisk.

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil

      Hej Kaj-Emil

      Tak for dit svar. Det er helt sikkert dette, at det sikkert er min nysgerrighed, der styrer mig. Jeg ser jo omtale på mine mails,

      som jeg bl.a. får fra Komputer for alle, hvor der fortælles om alle de nyheder,  der er i den nye opdatering til Win 10.

      Jeg kan se, at jeg har de samme opdateringer, som du har, så ok, jeg væbner mig med tålmodighed.

       

      De bedste hilsener
      John

      Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.