Min konto ved Microsoft rummer en outlook-mail, som jeg dannede ved oprettelsen. Desuden har jeg min mail, som jeg har anvendt i en del år. Hvordan får jeg dem under samme “hat”? Det har betydning i anvendelsen af OneDrive og f.eks. spil uden reklamer.
Venlig hilsen
Bendt Johansen
Hej Bendt
Jeg vil tro, at alias-funktionen i Microsoft-kontoen kan ordne det på en fornuftig måde:
Tak for svaret. Desværre løste det ikke problemet. Jeg har ladet mig fortælle, at jeg ikke selv kan løse problemet, men skal ringe til Microsoft og få dem til det. – Dette har jeg forsøgt, men mit engelsk er desværre ikke godt til, at jeg kunne kommunikere forståeligt med vedkommende, og hun vendte aldrig tilbage.
Jeg har selv skrevet til flere af de personer, man kan finde på Microsofts danske hjemmeside og anmodet dem om at viederesende min anmodning om hjælp til en, der har den opgave at hjælpe. Men ingen har svaret.
Venlig hilsen
Bendt Johansen
Hej bjoh,
Hvis Du stadig har problemet og er på Facebook, find deres profil og send spørgsmål den vej. Jeg har lige fået klaret mit problem den måde. De er hurtigere end dem på Microsoft support.
God onsdag til Dig.
Desværre i denne sammenhæng: Jeg er ikke på Facebook – og kommer det heller ikke. Men tak for dit svar.
Venlig hilsen
Bendt Johansen
“Under samme hat” er en vending med fortolkningsmuligheder..:
Hvis du bare vil kunne bruge de to adresser fra samme postprogram, kan de fleste programmer uden videre sættes op til at hente post fra flere konti, og sende fra dem.
Beklager. Det drejer det sig ikke om.
Jeg har åbenbart ikke haft nok forstand på at sætte en konto op, da jeg begyndte med Win10, og det betyder, at jeg har en konto tilknyttet en mail og en anden konto til en anden mail. Hvis jeg altså betaler for f.eks. at slippe for reklamer, gælder det kun for den konto, jeg er logget ind på, ligesom jeg har en del plads i Ondrive på den ene konto, men ikke på den anden. Aldeles uheldigt!
Jeg interesseret i kun at have én konto. Derfor vil jeg gerne have dem slået sammen.
Venlig hilsen
Bendt Johansen
Hej
OK, nu forstår jeg det. Det har jeg undersøgt nærmere, og svaret er som udgangspunkt “Det kan man ikke” – men nogen mener, at det kan man kontakte Microsoft for at få ordnet.
Så det er den eneste mulighed. Og jeg vil anbefale lidt tålmodighed, for de har nok ikke haft tid til at håndtere den slags ‘mindre’ opgaver her i juledagene.
Tak for dit forsøg på at hjælpe. Microsoft vil ikke hjælpe, og derfor har jeg givet op. Det er længe siden, jeg kontaktede Microsoft, og jeg har forsøgt flere gange. Længe søgte jeg emailadresser i Danmark. Endelig fandt jeg en og skrev – og samtidig, at det sikkert ikke var den rigtige, men bad om, at man sendte den videre. Ingen svar. En anden – ingen svar. Derefter forsøgte jeg på engelsk. Endelig en, der ringede, men mit engelsk er ikke godt nok til at klare en hurtigsnakkende amerikansk accent, og vedkommende vendte aldrig tilbage trods løfte om det.
Godt nytår.