Sandberg USB floppy mini reader 133-50

Ikke løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 1 måned siden.
Oprettet af
user-327967
Registreret bruger

Jeg har windows 10 med den sidste opdatering. Når jeg tilslutter USB drevet, bliver den genkendt, men jeg kan hverken læse eller skrive på disketterne. Kan heller ikke formatere drevet. Hvad kan der være galt? Jeg har prøvet på 2 komputere.


keld m
Abonnent

    Hej

    Nu kender jeg ikke dit system og ej heller Sandbergs diskette station, så måske er dette helt hen i vejret, men jeg prøver med et tip

    * Hvad er drevbogstavet for diskettedrevet ? traditionelt er det A: men det kan også være noget andet se i diskhåndtering

    Prøv om disken kan læses i Powershell

    * Gå til ‘Microsoft Powershell (admin)’

    * Skriv ved den blinkende cursor    cd a:    og tryk [Enter]

    (Her skal du erstatte a med det drevbogstav som diskettedrevet har)

    * Skriv   dir   og tryk [Enter]

    Nu vises enten indholdet på disken eller en fejlmeddelelse

    * Skriv venligst resultatet

    Det blev vidst lidt “langhåret” håber du finder ud af det. Det er svært når man skal kombinere noget fra computernes stenalder sammen med Windows 10. Er der slet ingen vejledning med ? Det kan også være at andre får lyst til at kommentere ?

    Husk også at skrivebeskyttelsen skal være slået fra.

    Med venlig hilsen Keld

    >>>Må din computer være med dig<<<

     

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Kan du beskrive lidt mere præcist, hvordan det går galt, og hvilken fejlmelding, du får?

      Kør også Diskhåndtering (højreklik på Start-menuen), og se om diskettedrevet optræder som det skal der. Det kan være nyttigt at tage et skærmskud og vedlægge her.

      Det kan også være nyttigt at spørge Sandberg om det: https://sandberg.world/da-dk/support/


      user-327967
      Registreret bruger

        Hej

        Jeg har Windows 10 home ver. 20H2 med sidste opdatering.

        Drevet vises i stifinder som drev A: I enhedshåndteringen vises den også, som denne enhed virker korrekt, men jeg kan ikke læse disken.

        Jeg har prøvet at køre Powershell som du har forklaret, og får meddelelsen : Cannot find path A:\ because it does not exist.

        Jeg kan oplyse, at drevet er helt nyt.


        keld m
        Abonnent

          Hej User

          Det er desværre længe siden men det er faktisk lykkes engang. Jeg har ikke lige mulighed for at efterprøve

          * Gå til C drevet og lav en mappe med navnet    Adrev

          * Gå til Powershell

          Ved den blinkende cursor skrives      copy A:/*.* c:/Adrev    og tryk [Enter] (Kopier evt. teksten, det skal være præcist)

          (Diskettedrevet skal være tilsluttet med en disk i)

          * Gå nu til C drevet og se om der er kommet noget indhold

          Håber på bedre held denne gang. Med venlig hilsen Keld

          >>>Må din computer være med dig<<<

          Vedhæftede filer:
          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Det lyder som om drevet er defekt og skal ombyttes. Det skal du kontakte Sandberg om.

            Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.