Windows 10 + Microsoft Shared \ Click To Run

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 2 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
peterwehle
Registreret bruger

Ved hver opstart går jeg gerne ind i ’PÅLIDELIGHED’ og checker ’dyrets’ tilstand, og siden min sidste større Windows opdatering har jeg bemærket, at vedhæftede billede efterhånden er standardudseendet.
Tidligere havde grafen liggende oppe omkring 10 det meste af tiden.

Tidligere har KFA været behjælpelig med at udrede selv avancerede PC/program problemer for mig, så derfor tør jeg godt prøve igen!
Jeg anvender Windows 10 og Office 2016 pro samt det ældre billedprogram Microsoft Office Picture Manager via Microsoft Share Point Designer 2010

Hvad hulen er der galt?

De bedste hilsner
Peter
[email protected]
Medl. 5001648244

Vedhæftede filer:
  1. PETERSPC-BD4DH96.docx
HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det er ikke så alvorligt, som det kunne se ud til:

    Clikc-to-Run er installationsprogrammet til Office 2010. Når det melder daglige fejl, skyldes det noget i programkoden der. Som Windows er konstrueret har det ingen betydning for andre programmer. Jeg tænker, at det bør løses ved at opdatere Click-to-Run, og ved at deaktivere tjenesten.

    Det er værd t vide, at Pålidelighed overvåger alle programmers interne fejl. Værktøjet er egentlig udviklet til drift af professionelle servere, hvor det er vigtigt – endda kritisk – at alle kørende programmer ikke har nogen fejl. Det er noget mindre kritisk at der sker en fejl om dagen i et enkelt program på en privat PC.

    Du kan deaktivere Click-to-Run fra Windows-programmet Tjenester. Det har en temmelig lang liste. Microsoft Office Click-to-Run vil stå umiddelbart over Microsoft Passport. Højreklik på det og vælg Egenskaber.  I Starttype skifter du til Deaktiveret, og klik på OK for at aktivere og lukke. Så vil tjenesten ikke køre automatisk, og derfor ikke kaste fejl af sig.

    Her er et eksempel på, hvordan du deaktiverer en tjeneste:


    peterwehle
    Registreret bruger

      Hej Henrik,

      Efter at have fulgt din anvisning, kunne jeg umiddelbart efter konstatere, at ingen af mine Office 2016-programmer kunne startes!
      Derfor vil jeg blot høre, om du eventuelt har et nyt forslag, som kan løse mit problem?
      På forhånd tak!

      Dbh. Peter
      [email protected]
      Medl. 5001648244

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Hej Peter

        Jeg beklager meget, det var mig ukendt at programmerne er afhængige af, at installationstjenesten er aktiv. Det skyldes nok min gammeldags indstilling, at når et program er installeret, kører det bare. Jeg går ud fra, at du har genaktiveret tjenesten, og at programmerne kører igen. Men har desværre ikke andre forslag.

        Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.