Windows 10 opdatering til version 1909

Løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  hansilind2 4 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
hansilind2
Abonnent

Jeg har lige opdateret W10 til version 1909, og det gik forholdsvis hurtigt – MEN under Windows Update står der; “Du er ikke opdateret. Senest kontrolleret i går (26/11 2019) kl. 15:01”
Derefter står der med RØDT: “Din enhed mangler vigtige sikkerheds- og kvalitetsrelaterede rettelser.

Jeg har så forsøgt “søg efter opdateringer”, men der kommer ikke nogle nye opdateringer frem.

BullGuard viser at alt skulle være i orden. Der kommer ikke noget frem om at der skulle mangle nogen opdateringer.

Windows Sikkerhed viser heller ingen fejl. Alt ser OK ud.

Med venlig hilsen
Hans Kurt Nielsen

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Hans

    Genstart lige din computer.

    Hvis du stadig får den meddelelse, vil jeg gerne se et skærmskud af din Opdateringsoversigt.


    hansilind2
    Abonnent

      Computeren er blevet genstartet flere gange siden opdateringen, men den viser stadig det samme.

      Jeg vedhæfter skærmskud af “Windows Update” og “Opdateringsoversigten”.

      Med venlig hilsen

      Hans Kurt Nielsen

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ja, opdateringsoversigten ser nydelig ud, der er mange vigtige opdateringer, der er installeret.

        Så problemet må ligge i Windows Update som sådan. Microsoft har en detaljeret guide til at reparere Windows Update:

        https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors

        Lad høre, om guiden hjalp til at løse problemet.


        hansilind2
        Abonnent

          Tak for svaret (for 4-5 dage siden) med linket til Microsofts detaljerede guide til at reparere Windows Update.

          Jeg fulgte anvisningerne og de første 4 forslag (Update-fejlfinding; Servicing Stack Update; seneste videnbase; Reparer Windows-filbeskadigelse) løste ikke problemet – men så skete der noget med 5. forsøg “Windows 10 Media Creation Tool” som skulle opgradere Windows 10.

          Det femte forsøg troede jeg  var meget omfattende og tidskrævende, så det ventede jeg med at køre til et tidspunkt, hvor jeg ikke skulle bruge computeren. Til min store overraskelse gik det så hurtigt, at jeg ikke nåede at forlade computeren, inden jeg kunne konstatere, at fejlbemærkningerne under Windows Update nu var forsvundet. HERLIGT.

          Tak for hjælpen.


          vjensen55
          Registreret bruger

            hej,har problemer med den sidste store opdatering,den er umulig,at få lagt ind,når den komme hen til ca,75%,får en melding at computeren er støt på en problem, det medeler den 2 gange,derefter køre den det helle ud igen,har hentet jeres optimerings pogram til 10,men det giver samme resultat,? hvad gør man så

            mvh,     villy


            hansilind2
            Abonnent

              Hej Villy (vjensen55)

              Den beskrivelse som HenrikClausen gav mig et link til fulgte jeg slavisk. De første 4 forslag virkede ikke, men når man svarer nej til “om det løste problemet” kom der et nyt forslag, og det 5. gav pote.

              Linket jeg fik til microsoft var dette: https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors

              Der har ikke være problemer siden.

              Hvis du vil have hjælp fra komputer for alle, tror jeg du skal lave dit eget opslag, da denne tråd jo er markeret som løst.

              Mvh

              Hans Kurt Nielsen

              Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.