Windows 10 vil ikke update fra 1909 til 2004 eller 20h2

Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 1 måned siden.
Oprettet af
kw270354
Abonnent

Jeg har læst jeres artikel i Komputer for Alle om at Windows 10 at Microsoft stopper med at yde support til Windows 10 version 1909 den 11. maj i 2021.

Jeg har prøvet adskillige gange at update men får fejl.
Funktionsopdatering til Windows 10, version 20H2
Installationen den ‎30-‎01-‎2021-0x80246019 blev ikke fuldført
Funktionsopdatering til Windows 10, version 2004 (2)
Senest mislykkede installation blev forsøgt den ‎30-‎01-‎2021-0xc1900101
Ved installation af 2004 eller 20h2 har jeg standset antivirus

Fra artikel: Link: https://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/microsoft-advarer-opdater-windows-10-inden-maj?c_rid=63zc12oc020ejMPOaPvo-1838221972%7C97647999&utm_medium=email&utm_campaign=nb_kom_dk_fre_uge7_2021-(1005596)&utm_content=&utm_source=komputer.dk&em

I Windows’ søgefelt nederst i venstre hjørne skriver du Enhedshåndtering og følger linket.
I Enhedshåndtering klikker du på Vis i værktøjslinjen øverst.
Klik på Vis skjulte enheder for at se alle drivere.
Gå ned til Lyd-kategorierne og udvid ved at klikke på pilene.
Højreklik på den driver, du vil fjerne og vælg Fjern enhed.
Følg nu vejledningen for afinstallationen.

Men hvad skal jeg fjerne i Enhedshåndtering under Lyd (se mit vedhæftet skærmprint)

Hvis jeg fjerne noget kan jeg så få lyd igen efter opdatering?

I henviser også til Microsoft side, det forstår jeg ikke da det er på engelsk.

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det er heldigvis ikke nær så kompliceret, som det umiddelbart ser ud til:

    det er egentlig kun Conexant ISST-lyddrivere, der giver problemet. Du har et Nvidia lydkort, så det problem, vi bruger en del plads til at beskrive, er ikke aktuelt for dig. Og selv hvis det var, ville lyddriveren automatisk blive installeret efter opdatering.

    Så problemet ligger et andet sted. I Windows’ fejlfindingsværktøjer, under ‘Flere fejlfindingsværktøjer, findes der et til Windows Update. Kør det, og prøv så igen:


    kw270354
    Abonnent

      Hej HenrikClausen

      Tak for dit indslag:

      Jeg har prøvet din anvisning med fejlfindingsværktøjer – ved Windows update skrev den at der var lavet nogle rettelser. Jeg har herefter prøvet 2 gange at update til Funktionsopdatering til Windows 10, version 20H2 – Installationen den ‎01-‎03-‎2021-0xc1900101 blev ikke fuldført.

      Den downloader og installere – men når den begynder at genstarte så gendanner den tilbage til version 1909. Måske jeg må se i øjnene at min PC ikke vil godtage version 20H2 – jeg må så nøjes med 1909 selv om den mister opdateringer fra maj 2021 – ØV ØV. Men jeg tror der er mange der ikke kan få opdatering 20H2 ind på deres PC
      Hvis du høre om en løsning må du meget gerne lade mig høre om det.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Selv tak. Windows Update er kompliceret, og uanset at man kan fejlsøge fra nu af ind i evigheden, er der en bedre måde: Installér Windows igen, som beskrevet her:

        https://support.microsoft.com/da-dk/windows/indstillinger-for-genoprettelse-i-windows-10-31ce2444-7de3-818c-d626-e3b5a3024da5#bkmk_section2

        Det kan gøres uden at slette dokumenter eller programmer. Og det vil også eliminere eventuelle andre fejl, der skjuler sig dybt i systemet.

        Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.