Windows live mail – efter Windows 10 – 1803

Løst
Dette emne indeholder 10 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
Henning Møller Andersen
Abonnent

Efter opgraderingen er skærmbilledet delt i 2 hvoraf den ene er et spjl-billede. Kan det rettes?

 

Med venlig hilsen

 

Hening

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det lyder sært! Kunne jeg få dig til at vedlægge et skærmskud af fænomenet?


    kaj-emil
    Abonnent

      Hej Henning

      Dette er et “rigtig godt spørgsmål”, hvordan i al verden kan dette opstå?

      Jeg har Windows Live Mail på tre maskiner, der alle er opdateret til Win.10 ver.1803, så jeg tror ikke, at dette kan være årsag til fejlen.

      Betragtes dit vedhæftede skærmbillede bemærkes, at der er et “vandmærke”, hvor der står DEMO VERSION, og til højre nyheder fra Vejle Amts Folkeblad (udmærket avis).
      Jeg spekulerer en anelse på om der er en sammenhæng.

      Har du “vandmærke” og spejlet tekst ved dine andre meddelelser? så er der meget stor sandsynlighed for, at du har fået Malware eller andet snavs, og så må vi tage den derfra.

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil

      Hej  kaj-emil.

      Tak for dit svar.

      Jeg bruger en demoversion fra Gadvin som screensaver – det er den som sætter vandmærket – den har jeg brugt i mange år, så det er ikke her problemet opstår.

      Jeg er meget aktiv på Live Mail, så jeg ved præcist, at problemet opstod morgenen efter windowsopdateringen, som iøvrigt ikke kostede andre problemer end at Windows-movie-marker forsvandt fra mit system – jeg har ikke observeret andre fejl. (men det er nu også træls nok, fordi jeg havde en del projekter i gang).

      Problemet opstår udelukkende på Live mail – Jeg kan sagtens scrolle i indbaken mv. så systemet fungerer godt nok, men det er ret generende  med spejlvendingen.

      Jeg bruger Norton Internet Security, og Norton har ikke gjort vrøvl. Jeg tror ikke der er tale om malware.

      Jeg har checket mine drivere uden at finde noget.

      Jeg gætter på Live Mail et der er konflikt mellem nye funktioner – f.eks. 3D og skærmen?

      Med venlig hilsen

      Henning

       

       

       

       

       


      kaj-emil
      Abonnent

        Hej Henning

        Det er en rigtig god beskrivelse af problemet du har i dit sidste indlæg, jeg har undersøgt det, og ikke fundet en forklaring på din “spejling”, kun at du kan se om du har flueben ved Log automatisk på Windows Live Messenger og Du kan være med til at forbedre Windows Live programmerne…...Har du det så fjern dem..(selv om jeg ikke tror, at dette er årsagen). Se vedhængte billede.

        Du nævnte at Windows Movie Maker er forsvundet fra din maskine, det er beskrevet i KFA 2018 nr.08 side 39, og der er angivet en erstatning herfor.
        Jeg kan fortælle dig, at på to af mine (opdaterede) maskiner med Windows Essentials 2012 er det kun Windows Live Mail (og et par andre) tilbage, hvorimod på min maskine med Windows Essentials 2011, er alt intakt.

        Microsofts veje er uransagelige. Læs her om hvad de lover, med hensyn til Essential. Bemærk at siden sidst er opdateret 20.Feb 2018.
        https://support.microsoft.com/en-us/help/18614/windows-essentials

        Du kan have flere Mail-programmer på din computer, så hvad med at prøve dette eM Client beskrevet i KFA 2018 nr.2 side 48, for at være lidt på forkant, man ved jo aldrig, hvad Microsoft finder på?

        http://fordelszonen.komputer.dk/programmer/em-client-free

        Med venlig hilsen

        Kaj-Emil

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Hej Henning

          Lad mig følge op på Kaj-Emils udmærkede kommentarer, for i mine mange år med computere og Windows har jeg aldrig set en grafisk fejl som denne…

          Da det er et grafisk problem, ville jeg selv sikre, at grafikdriveren er den nyeste udgave.

          Men lad mig særligt underbygge et af forslagene: Windows Live Mail er ved at blive gammelt, og Microsoft vil gerne have folk til at skifte til det betalte Outlook. Jeg er enig med Kaj-Emil i, at dette er en god anledning til at skifte til et mere moderne program, som det foreslåede eM Client.

          Mange tak for svar til jer begge!

          Jeg er klar over, at det er ved at være tid til at skifte mailprogram, så tak for jeres råd.

          Henrik, du skriver grafikdrivere,.

          Jeg har checket skærmdriverne.

          Er der andre?

          Med venlig hilsen

           

          Henning

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Selv tak – og skærmdriver / grafikdriver er blot to ord for det samme.

            Hej Henrik og Kaj-Emil

            På baggrund af ovenstående overvejer jeg at flytte fra Live mail til Outlook 2016.

            Kan I svare mig på hvad der sker med mine mails hvis jeg flytter.

            Flyttes de automatisk med over? Der ligger nogle tusinde.

            Med venlig hilsen

             

            Henning

             

             

             

             

             

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Hej Henning

              Hverken post eller kontakter kommer automatisk med over. Du skal derfor eksportere dem fra Windows Live Mail, og derefter importere dem i Outlook 2016.

              Det er en kombination, jeg ikke har arbejdet med selv, så hvad du konkret skal gøre, bliver jeg nødt til at gætte på. Prøv først denne metode, der er skrevet til foregående udgaver af Outlook – hvis den metode også fungerer til Outlook 2016, er det ubetinget nemmest:

              https://support.microsoft.com/da-dk/help/980534/export-windows-live-mail-email-contacts-and-calendar-data-to-outlook

              Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.