Opgradering/udskiftning af AMD A6-9210 RADEON R4, 5 COMPUTE CORES 2C+3G ?

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 2 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
stigryhl532306
Abonnent

Jeg har en

ACER, LAPTOP-QDVDSVGU, 16 BG RAM, 128 GB (SSD), 5 år gammel, CPU: AMD A6-9210 RADEON R4, 5 COMPUTE CORES 2C+3G

som jeg egentlig er rimelig godt tilfreds med.

Imidlertid kan den ikke bruge Windows 11, fordi CPU`en ikke opfylder kravene.

Er det muligt at opgradere CPU`en – eller at udskifte den – vel at mærke for en semiamatør som mig?

Kan det betale sig?

Med venlig hilsen

Stig

 

tips
tips
Registreret bruger

    Det er nogenlunde nem at monterer en ny CPU, men det kan hverer noget vanskelig at finde en model som spiller sammen med resten af din computer, men en computer har normal en levetid på 5 år, nogle computer som ikke har kørt særlig mange timer kan have en noget længerer levetid mellem 5 til 10 år. men en ny CPU er ret kostbar, ja feks 1500 kr eller 2500 kr eller meget merer, ja jeg vil mene at det ikke kan betale sig at ofre penge på en gammel computer, og at det er bedst at du fortsætte med Windows 10 så længe at Microsoft opdaterer Windows 10. Jeg har også en Acer computer som er 8 år gammel og som er opdateret med en SSD harddisk på 110 GB med Windows 10, men se vedhæftet fil.

    Men hvor mange timer har din computer kørt ?????????????

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Som Tips siger, kan det være svært at skaffe en ny CPU til en fem år gammel maskine.

      Dertil kommer, at det er en bærbar, det gør tingene en del mere udfordrende. De er noget sværere at åbne / samle, og det er bestemt ikke givet, at CPU’en sidder i en sokkel, så den kan udskiftes. Dertil kommer, at kølepasta og montage egentlig er semiprofessionelt arbejde.

      Så jeg må fraråde operationen, og anbefale at du kører Windows 10 nogle år endnu.

      Forummet 'WINDOWS 11' er lukket for nye emner og svar.