Når der trykkes på App-symbolet i proceslinjen, sker der absolut ingenting. Og det lader sig ikke gøre at hente en app fra Microsoft store. Når der her trykkes på Hent, sker der intet. – Han nogen en ide om, hvad dette skyldes?
Hvis jeg fra “Indstillinger” – “system” – “standard apps” forsøger at få kontakt til App Store, kommer følgende svar:
[Window Title]
ms-windows-store:Assoc?protocol=Windows.AppointmentsProvider.AddAppointment
[Content]
ms-windows-store:Assoc?protocol=Windows.AppointmentsProvider.AddAppointment
Elementet blev ikke fundet.
[OK]
– og det er jo mildt sagt ikke informativt, men desværre nok af ret almindelig art.
Prøv at nulstille Windows Store:
1. Åbn startmenuen og skriv wsreset (Windows 10) eller skriv wsreset på startskærmen (Windows 8/8.1).
2. Højreklik på wsreset.exe, klik Kør som administrator og bekræft.
3. Vent på at processen er færdig, genstart og prøv Windows Store igen.
Mange tak. Jeg prøvede dette, men wsreset.exe fungerede desværre heller ikke. Efter henvendelse til Microsoft blev der yderligere forsøgt et par muligheder, som ingen steder førte hen, og sluttelig skulle jeg så “gå tilbage” til W8.1. Og her gik alt så galt – en længere “historie”, som ikke skal beskrives her. Det endte med, at jeg måtte købe en ny Windows 8.1 (DVD) for 999 kr. – Jeg kan bestemt ikke anbefale opdatering til Windows 10.
Det lyder drabeligt. Det burde nu ikke have været nødvendigt med en helt ny licens til Windows 8.
Jeg lukker sagen her. Hvis du løber på nye problemer, håber jeg vi kan nå at være til større hjælp.