På en eller anden måde har jeg fået dette program ind på computeren. Jeg har ganske vist blokeret for programmets internetadgang via Bullguard, så det gør vel ingen skade, men jeg vil gerne slippe af med det, så jeg bl.a. slipper for uendelige meddelelser om at “This program cannot be startet”. Problemet er, at jeg ikke kan finde det på computeren, jeg har ledt efter det under Programmer på C-drevet og under Kontrolpanel, Fjern et program, men ingen steder er det at se. Kan nogen hjælpe? Venligst, Jens Bjerg
Hej Jens
Prøv følgende fremgangsmåde
1. Hent Sysinternals Autoruns: http://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip
2. Udpak filen, højreklik på autoruns.exe og vælg Kør som administrator.
3. Fjern makeringen udfor Søg efter hele ord.
4. Tryk Ctrl+F og søg efter clam.
5. Fjern fluebenet ved alle forekomster og luk autoruns.
6. Genstart computeren.
Vend tilbage, hvis det ikke hjælper.
Desværre! – problemet eksisterer stadig. (Jeg går ud fra, at pkt. 3. Fjern markeringen udfor Søg efter hele ord først gælder, når jeg har trykket Ctrl+F). Jeg vedhæfter et par screen shots. Autroruns 2 viser Cannot find string “clam”. Det gælder også, når jeg søger tilbage i stedet for frem. *)
Øverst i Autoruns figurerer en fil: rdpclip med tilføjelsen File not found. Har det noget med sagen at gøre? I øvrigt virkede dit svar som et, der kunne have ført til en løsning!
*) Det er desværre umuligt for mig at komprimere mine screen shots så meget, at de kan sendes.
Desværre kan jeg ikke lave et screen shot, der fylder under 2MB. Jeg har prøvet forskellige komprimeringsmetoder, men mine screen shots fylder gennemsnitlig 130 KB. Jeg beklager meget, jeg vil gerne bidrage til en løsning.
Jeg fik en mail om, at der var Nyt svar fra SPØRG OS FORUM, men jeg kan ikke se, at jeg har modtaget noget svar.
Til at lave screen shots bruger jeg Ashampoo Snap 6, som jeg hentede fra en af Komputer for alles CD’er, men de bliver altså noget store og slet ikke i nærheden af 2 MB. Findes der et andet program, der gør det bedre?
Jeg har atter fået besked om, at der er kommet svar fra SPØRG OS FORUM, men jeg kan stadig ikke se, at der er kommet noget svar.
I har vist sat et eller andet automatsvar til, som ikke giver noget rigtigt svar. Venlig hilsen, Jens Bjerg
Hej Jens
Det er dit eget svar, der gør, at du får tilsendt en mail.
Der går 1024KB på en MB, så du kan godt vedhæfte filen på 130 KB.
I mellemtiden prøver jeg at teste afinstallationen af Clamwin.
Jeg har forsøgt at sende et billede på 91,9 KB, men det lykkes heller ikke. Jeg får beskeden Vent et øjeblik…, men det øjeblik varer i det uendelige. Det er jo et mindre problem, men lidt irriterende.
Hej Jens
Har du fået afinstalleret programmet?
Prøv eventuelt med http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Tak for svaret, men problemet er desværre, at jeg overhovedet ikke kan finde clamscan.exe på computeren.
Det tyder på, at programmet ikke er korrekt afinstalleret. Prøv om du kan finde noget, der hedder noget med clam: http://startupmanager.org/download/
Udover at det selvfølgelig er irriterende med fejlbeskeden, er der ingen trussel i Clamwin, som er et anti-virus program.
Jeg har samme problem med clamscan.exe. Det kom (sammen med andet bøvl med min pc), da jeg havde opgraderet til Windows 10. Jeg har prøvet de 3 muligheder, der er nævnt ovenfor, alle uden resultat.
Fejlmeldingerne om, at programmet ikke kan starte, dukker meget forstyrrende op med få minutters mellem, vekslende med fejlmeldingen om, at en app skal bruge .NET Framework 3.5, som er installeret og aktiveret på min pc.
Fejlmeldingerne er grumme irriterende. Jeg vedhæfter skærmskud af begge i håb om, at disse supplerende oplysninger kan lede nogen på sporet af en løsning.
Venlig hilsen
Ernst
Jeg har vist fundet løsningen. Drevet af stærkt voksende irritation (den forbandede clamscan afbrød mig hvert 2.-3. minut) fandt jeg på Internet, at clamscan bl.a. bruges af Advanced System Protector. Nu har jeg afinstalleret den og overladt sikringen til Bullguard. Foreløbigt 2 dage uden fejlmeldingen. Herligt!
Venlig hilsen
Ernst:)