flisen store i win 8.1

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Tao Tao 9 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
tv444635339
Abonnent

Øvede mig på at hente apps gennem feltet Store. Siden 2. forsøg har det ikke været muligt at komme ind i Store.

Ved klik på flisen Store åbnes den i skærmens fulde størrelse, og en hvid ring roterer i timevis og dagevis, uden at der sker mere. Jeg kan lukke den roterende skærm v. klik på kryds i højre hjørne foroven, så jeg kan bruge resten af computeren.

Venstreklik/højreklik på flisen Store – intet fører til noget.

Hvordan kan jeg stoppe/afbryde denne søgen – som det vel er – så jeg igen kan bruge Store?

Tao
Tao
Supporter

    Hej,

    Det er ærgerligt, at Store ikke virker, da dette netop er indgangen til at kunne udbygge den særlige Windows 8-brugergrænseflade med flere apps og dermed større funktionalitet.

    Jeg er dog i den tro, at problemet forholdvist hurtigt kan løses, hvis du blot følger nedenstående anvisninger: 

    1) skriv powershell på startskærmen så der foretages en søgning. Højreklik på Windows PowerShell i feltet til højre og vælg Kør som administrator.

    2) skriv følgende kommando (eller kopier og indsæt) den i Windows PowerShelle:

    Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRootWinStoreAppxManifest.XML

    3) Tryk på Enter og vent til kommandoen er fuldført.

    4) Genstart din PC og kontroller om Store igen virker.

    Held og lykke med det!


    tv444635339
    Abonnent

      Hej Tao!

      Mange tak, fordi du forsøgte at hjælpe. Da jeg brugte dit link, blev der på flere måder svaret, Invalid argument, Named parameter not found osv.

      Men jeg fandt et forslag på Internet, som meget overraskende virkede.

      • Hold Windows tasten i bund og tryk på X
      • Klik på Kommandoprompt (administrator)
      • Skriv wsreset.exe og tryk Enter
      • Genstart computeren

      Så det var en kæmpe lettelse efter to måneders mas.

      Vh Grete

       

      Tao
      Tao
      Supporter

        Hej Grete,

        Dejligt at høre, at du løste problemet! Jeg markerer dit eget svar som trådens bedste, så andre abonnenter kan få glæde af svaret 🙂

        God jul!

        Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.