Kompatibilitetsproblemer

Løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  GertHP 8 år, 9 måneder siden.
Oprettet af
GertHP
Abonnent

Jeg har en HP pc (desktop) med et NViDIA grafikkort. I forbindelse med test af opgradering til Windows 10 har jeg fået følgende meddelelse: “NVIDIA GeForce 6150 SE nForce 430. Skærmproducenten har ikke gjort skærmen kompatibel med Windows 10. Kontakt producenten for support”.

PC’en er opdateret med seneste driver fra NVIDIA nr. 9.18.13.908 fra 30. januar 2015 foretaget via DriverMax. Jeg har i Windows Update stående en valgfri opdatering til NVIDIA fra april 2010 udgivet 14-09-2010, som jeg ikke kan opdatere, da DriverMax opdateringerne af NVIDIA grafikkortet har overhalet Windows Update. Kan det være forklaringen på beskeden i forbindelse med Windows 10 opgraderingen og hvad kan jeg i givet fald gøre – eller har det ingen betydning?

Hvad kan anbefales at gøre for at få gjort grafikkortet kompatibelt med Windows 10 opgraderingen?

De venligste hilsner

Gert Holm-Petersen


GertHP
Abonnent

    Jeg har også spurgt på producentens support hjemmeside og fået følgende svar:

     

    Hello Gert,

    Thank you for contacting NVIDIA Customer Care.

    My name is Mansoor, assisting you with your query specific to Windows 10 driver for the GeForce 6150 SE/ nForce 430 chipset.

    I am sorry; but the GeForce 6150 GPU is not compatible with Windows 10 OS and thereby we don’t have supporting driver.

    Windows 10 is compatible with GeForce 8 and higher series.

    Adding to that, the GeForce 6150 GPU comes on a nForce 430 chipset based motherboard; which means before upgrading the graphics card you would also need to check Windows 10 compatibility with the nForce 430 chipset based motherboard.

    Unfortunately, we don’t have Windows 10 driver for motherboard chipsets and you may need to use Windows auto-update – which may or may not work. This is hardware limitation as these are legacy chipsets.

    For more information compatible graphics card models, please visit the below mentioned link:

    http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3715

    Please get in touch with us, if you need further assistance and I would be happy to help you.

    Best regards,
    Mansoor
    NVIDIA Customer Care

     

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Kære Gert

      Jeg tror desværre ikke, der er så meget vi kan gøre. Det er måske muligt at bruge ældrere drivere med Windows 10, eller måske bruge en generisk driver, men ingen af løsningerne er holdbare, så jeg vil anbefale dig at holde fast i dit nuværende styresystem.


      GertHP
      Abonnent

        Hej Christian Bugge

        Jeg har fulgt nedenstående råd, som jeg har fundet på Hewlett Packards hjemmeside under deres debatforum – og det virker: Pc’en kører nu Windows 10. Så det kan anbefales til andre med tilsvarende grafikkort-problem.

        Jeg behøvede dog ikke at brænde en DVD med iso-windows 10 filen, da man kan køre installationen direkte fra Microsofts supportside (som alternativ til at brænde en iso-fil).

        “You need to burn a DVD to install windows 10. It will by pass the video card check.

        https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10    32 or 64 bit.

        Then after win 10 is installed then install either the 32 or 64 bit video driver

        http://www.geforce.com/drivers/results/82758     64 bit dated 2015

        http://www.geforce.com/drivers/results/82701    32 bit dated 2015″

        Venlig hilsen

        Gert Holm-Petersen

         

        Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.