Legitimationsoplysninger

Løst
Dette emne indeholder 15 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 8 år siden.
Oprettet af
pcdummy
Abonnent

Jeg har opdateret til W10 uden problemer, men der er dog et irritationsmoment, da W10 med jævne mellemrum kræver angivelse af legitimationsoplysninger, uden at oplyse til hvad. Jeg fandt et svar på spørgsmålet her i Forum og fulgte det, uden at det har hjulpet. Under legitimationsoplysninger i kontrolpanel, finder jeg, udover min outlook adresse, også følgende legitimationsoplysning “WindovsLive:(token):name= min outlook adresse”, ofte gengivet flere gange, og alle oplyst som “Ændret i dag”, Jeg  har flere gange slettet dem, men de gendannes som regel igen. Hvad er det for et program der giver problemerne ? Er der nogen der kan hjælpe?

PCDUMMY

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej

    Kan du tage et skærmskud, af det du ser, når du bliver afkrævet legitimationsoplysninger?


    pcdummy
    Abonnent

      Der er ikke noget at tage skærmskud af, for der dukker kun et brunt skilt op inederste højre hjørne med beskeden og så står der i meddelelsesområdet. Klikker jeg på det, havner jeg på siden med mine konti og så er der ikke flere muligheder, og jeg kan arbejde videre uden problemer.

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Umiddelbart kunne det lyde som et tredjeparts-program af en slags, og det er ikke helt klart for mig, præcis hvad der er tale om.

        Derfor kan et skærmskud hjælpe mig med at identificere problemet.

        1. Når det det brune skilt viser sig, tryk på PrintScreen (måske PrtScn, PrtScr eller noget tilsvarende) på tastaturet.

        2. Åbn startmenuen, skriv mspaint og tryk Enter.

        3. Tryk på Sæt ind øverst til venstre (eller tryk Ctrl+V) for at indsætte skærmbilledet.

        4. Tryk på Fil > Gem (eller tryk Ctrl+S)

        5. Gem billedet fx på skrivebordet.

        6. Indsæt billedfilen i dit svar ved at klikke Vælg fil.

        7. Find billedet, og klik Åbn.

        8. Klik på Tilføj billede, og klik Send.


        pcdummy
        Abonnent

          Her er et par skærmskud, men de siger ikke meget. Problemet dukker op i forskellige programmer, her i IE og  på forskellige tidspunker.

          PCdummy


          pcdummy
          Abonnent

            Nå det var åbenbart kun det ene billede der kom med.

            Christian Bugge
            Christian Bugge
            Registreret bruger

              Hej igen

              Prøv om du kan bekræfte din konto hos Microsoft:

              1. Åbn startmenuen, skriv sikkerhed og, og klik på Sikkedhed og vedligeholdelse.

              2. Klik på Bekræft, hvis det er muligt, og følg trinnene i bekræftelsesproceduren.

              Hvis det ikke hjælper på problemet, så prøv at køre et integritetstjek af systemfiler og disken:

              1. Åbn startmenuen, skriv cmd,

              2. Højreklik på cmd, klik Kør som administrator, og bekræft.

              3. Skriv sfc /scannow og tryk Enter

              4. Når scanningen er slut, skriv chkdsk C: /f, tryk Enter, og bekræft.

              5. Genstart og lad Windows fuldføre scanningen af disken under opstarten.


              pcdummy
              Abonnent

                Så har jeg prøvet begge forslag, men uden resultat. Er der andre ideer?

                Christian Bugge
                Christian Bugge
                Registreret bruger

                  Med risiko for at stille et dumt spørgsmål: Har du klikket på meddelelsen og logget på din Microsoft-konto?


                  pcdummy
                  Abonnent

                    Ja. Det eneste der så sker er at jeg bliver ført til siden “Indstillinger/Konti” hvor mine logind oplysninger står, uden at der er en mulighed for logind. Jeg har også prøvet at logge ud, for derefter at logge ind igen. Jeg må nok leve med problemet! Det sker jo også kun et par gange om dagen.

                    MVH.

                    Christian Bugge
                    Christian Bugge
                    Registreret bruger

                      Hvilken type enhed er der tale om? Er det en tablet?

                      Problemet kan måske skyldes ugyldige, gemte legitimationsoplysninger. Prøv følgende:

                      1. Åbn startmenuen, skriv legi, og klik på Administrer Windows-legitimationsoplysninger.

                      2. Udvid punktet MicrosoftAccount under Generiske legitimationsoplysninger, klik på Fjern, og bekræft.

                      3. Gentag for OneDrive, hvis den findes.

                      4. Genstart computeren, log på, og se om problemet opstår igen.

                       


                      pcdummy
                      Abonnent

                        Hej. PC´en er en bærbar, der er opdateret fra W8.1.

                        Dit forslag har jeg prøvet før, som beskrevet i mit oprindelige spørgsmål, dengang uden det ønskede resultat. Nu har jeg prøvet igen og må så se hvordan det går de næste par dage.

                        Christian Bugge
                        Christian Bugge
                        Registreret bruger

                          Har du haft alle de forksellige legitimationsoplysninger slettet?

                          Prøv også at kontrollere om Windows Update kører som den skal, og computeren er fuldt opdateret.

                          Det er ret sikkert, at du kan slippe for problemet ved at slå User Account Control (UAC) fra. Du finder funktionen ved at søge efter kontrol af brugerkonti på startskærmen.

                          Det er værd at teste, om problemet viser sig med UAC slået fra. Det betyder imidlertid, at du ikke bliver advaret og bedt om at bekræfte, når du kører et program med adgang til at lave ændringer på computeren.

                          Derfor kan andre løsninger være at foretrække, selvom det bestemt er muligt at have en sikker Windows uden UAC slået til.

                          Du kan læse mere om UAC her (artiklen handler om Windows 7, men gælder også Windows 8): http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/what-is-user-account-control#1TC=windows-7


                          pcdummy
                          Abonnent

                            Så er der vist fremskridt. Ryddede alle windows legitimations oplysninger, også dem helt tilbage fra opdateringen til w10. Problemet har ikke vist sig i 2 dage, så der er håb. Giver den lige et par dage mere inden jeg er helt sikker på at problemet er løst.


                            pcdummy
                            Abonnent

                              Nu er der gået 5 dage uden at problemet har vist sig igen, så mon vikke godt kan afslutte. Tak for hjælpen.

                              Christian Bugge
                              Christian Bugge
                              Registreret bruger

                                Hej igen

                                Det var lidt af en omgang. Så vidt jeg kunne Google mig frem til, er det ikke noget almindeligt problem.

                                Vend tilbage med et nyt forum-indlæg, hvis den gør vrøvl igen.

                                Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.