Indenfor det sidste halve år sker det næsten hver gang jeg vil bruge NEMKONTO at java ikke fungerer. Jeg skal geninstallere java selvom PC’en siger at Java er installeret. Det er der intet problem i, udover at det tager tid og er irriterende.
Jeg har en Windows VISTA, som konstant bliver opdateret, når der er opdateringer til rådighed.
Hvilken browser bruger du – og har du prøvet med en anden?
Hvis problemet ligger i Java som sådan, er her en oprydningsvejledning:
Kør dette Java Uninstall Tool (i browseren):
http://www.java.com/en/download/uninstallapplet.jsp
Det er beskrevet i detaljer her:
http://www.java.com/en/download/faq/uninstaller_toolinfo.xml
Lav derefter et Windows systemtjek via et Kommandoprompt med Administrator rettigheder og denne kommando:
sfc /scannow
Kør så installationen af den nyeste Java-udgave.
Har prøvet den fuldstændige afinstallation af Java (flere gange) men stadig sker det efter 2 – 3 gange ,hvor det går godt, at JAVA igen skal geninstalleres for at jeg kan bruge nemkonto. Må nok leve med det problem.
Problemet kan egentlig ligge et andet sted, nemlig i Internet Explorer. To forslag:
1) Brug Windows’ internetindstillinger til at nulstille Internet Explorer. Jeg vedlægger et skærmskud, der viser hvor det gøres.
2) Prøv med en anden browser, fx Chrome eller Firefox.