Win 7/64 WTV til DVR-MS

Løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 12 år, 1 måned siden.
Oprettet af
erik m529531
Registreret bruger

Windows 7/64 bit, kan ikke konvertere TV i formatet WTV til DVR-MS!

Windows Media Centers konvertering svarer: Kan ikke konvertere til DVR-MS formatet, da indholdet ikke er kompatibelt med DVR-MS-formatet!!!!

Jeg har, uden problemer, kørt denne konvertering med WIN 7/32 bit!

Er det mon, en kombination af Win7/63 og overgangen til den nye sende standard 4?

Er der nogen der kan hjælpe?

Erik M

At skifte til endnu et nyt filformat burde være en dødssynd…

Til sagen: Hvis det ikke nødvendigvis skal være DVR-MS filer, vil jeg foreslå en anden metode til at konvertere WTV-filerne, nemlig at bruge det gratis program MC-TV Converter, der kan hentes her:

http://mctvconverter.vivolum.net/content/site/en/home/index.html

Det konverterer et væld af filformater, herunder WTV, hvilket er sjældent. Gemmer du MP4 eller et andet udbredt format, kan de spilles på computeren og andre enheder. 

Lad meget gerne høre, om det løser problemet, eller om det skal vendes på en anden måde.


erik m529531
Registreret bruger

    Hej Henrik

    Jeg har ikke haft tid til, at sætte mig ordenlig ind i Det froeslåede, men den smule jeg har prøvet, får PC til at “irte/blinke”! og tilsyneladende ikke noget resultat. Jeg har taget en WTV fil og prøvet, at lave den til en Dvd. og så “irtet” PC’en. Skifte filmformat, det er enfrækhed uden lige fra DR og TV2, da det giver “kunderne/brugerne”. DR og til dels TV2 er statsstøttet og dermed btalt af borgerne, sam skal virke for borgerne, så mon ikke vi skal have sat en debat igang om disse mediers svigt af deres forpligigelse?

    En “lidt sur” licensbetaler  Erik M

     

     

    Hej Erik

    Min mening om DR og licensen egner sig ikke til offentliggørelse… Men TV2 er vist, så vidt jeg følger med, holdt op med at modtage licenspenge? I alle tilfælde er det surt, at formatet er skiftet endnu engang, det har også gjort endnu en runde fjernsynsapparater forældede.

    Tilbage til emnet – hvad mener du med ‘irte’?

    Brænding til DVD kræver ikke bare konvertering til MPEG2-format, du skal også have et DVD forfatterprogram, der deler og placerer filerne helt rigtigt. Ellers får du blot en DVD-skive brændt med datafiler, der skal spilles på en pc.


    erik m529531
    Registreret bruger

      Hej Henrik

      Nej TV2 får ikke direkte støtte, men de får lov til, at opkræve 45,- kr., fordi staten giver dem 10,- kr. pr. licensbetaler! de skulle opkræve 10,- , men!!!!

      Nå til sagen, “irte” er et gammelt EDB-udtryk (fra sidst i 60-) skærmen blinker meget hurtigt og man kan ikke slukke uden at tage strømmen!

      Det jeg meget gern skulle bruge var: noget, som kan ændre WtV-filer til et format, som jeg kan konvertere i et konverteringsprogram (f.eks. con4you – navnet er ikke det rigtige!), som jeg kan smide direkte på et usb-stik, som jeg sætter i fladskærmen.

      med venlig hilsen

      Erik og god weekend

      Tak for forklaringen om ‘irte’, den kendte jeg ikke.

      Ovenstående MC-TV Converter skulle da klare opgaven, f.eks. ved at konvertere til .MP4, .TS eller et andet af de kendte formater?

      Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.