Windows7 og Dell studio 540

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
cagron2007
Abonnent

Kære Henrik.                                                         d. 27. dec 2013

Tak for dit hurtige svar. Og det kan vel ikke undre, at jeg har nogle tillaegsspoergsmaal, hvor nr. 6 nok er det vigtigste.

Jeg var lidt i tvivl, men har valgt at tro på, at det må være drivere til win7 64 bit, der skal lægges ind på USB-stikket.

Da jeg ikke kunne få downloaded samtlige drivere, lavede jeg et skønsomt udvalg af dem der passer til min maskine!

Det ville den godt downloade og jeg kunne vælge hvor jeg ville lægge driverne. 

Dem lagde jeg så i “Hentede filer” og pakkede dem ud i een mappe på USB-stikket,

man skal jo vælge, hvor man vil have dem pakket ud.

Men nu er spørgsmålet:

1. Er der bestemte drivere der skal hentes? eller skal man tage dem alle?

2. Skal de ligge i en stor mappe, bare i den rækkefølge de nu er lagt, uden at være lagt i hver sin mappe.(som jeg har gjort først?

3. Skal de ligge pænt i hver sin mappe inde i den store mappe?

4. Skal de ligge i hver sin mappe i USB-stikkets Rodmeny?

5. Skal de bare pakkes ud i den rækkefølge de nu kommer og ligge i USB-stikkets rodmeny uden overhovedet at være i mapper?

6. hvordan fortæller man det ny installationsprogram (Win7), hvor de udpakkede drivere ligger?

7. Hvis de downloadet filer skal være i hver deres mapper – er det så vigtigt, at mapperne har det samme navn som ZIP-mapperne har?

 

Med venlig hilsen Torben Secher /medl. nr. 04.896.643.72

Selv tak – af praktiske grunde er nemmere, hvis du følger op i den samme tråd i stedet for at starte en nu. Men til sagen:

1) Du bør hente alle de nyeste versioner, der er relevante for computeren.

2-5) Det mest praktiske er at starte med en hovedmappe, fx. “Dell 540”, og derunder have mapper til hver enkelt (udpakket) driver.

6) Efter hukommelsen mener jeg, der er et ret diskret punkt i starten af Win7 installationen, der giver mulighed for at vælge Brugerdefineret installation, men jeg måtte give op i forhold til at skaffe et skærmskud af det. Et sted undervejs er der mulighed for at udpege den mappe, de ekstra drivere ligger i.

7) Navngivning af mapperne er ikke væsentlig. Brug enkle, let genkendelige navne – Windows installationen vil automatisk gennemgå mapper og undermapper.


cagron2007
Abonnent

    d. 2. januar 2014

    Hej Henrik,

    Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, jeg skriver mine spoergsmaal, men nu proever jeg

    Det er stadig noget op ad bakke. Men jeg skal goere det saa kort som muligt.

    Der er et punkt i starten af installationen der giver mulighed for at formatere og slette partioner. Jeg har først formateret, så slettet alle gamle partioner og så klikket på “Ny” og ladet disken bestemme de ny partioner. Fint nok!

    Der er også et punkt med “drivere”, hvor man kan fortælle disken, at driverne ligger på USB-stikket. Også fint nok, blot at jeg får at vide, at “der blev ikke fundet signerede enhedsdrivere, kontroller at det er de rigtige drivere og forsøg igen”.??

    Spoergsmaal:

    Hvad er en signeret enhedsdriver?

    Jeg har downloaded de drivere der var filtreret til mit “service Tag” Da jeg pakkede driverne ud i mappen på USB-stikket, går installationsskjoldet igang automatisk efter hver udpakning for at installere driverne, hvilket jeg så blot har annuleret hvergang!

    Driverne ligger altså udpakket i deres respektive mapper!

    Hvorfor vil installationsskiven ikke genkende originale drivere fra Dell ?

    Er der en måde, at pakke ZIP-mapper ud på, uden at de påbegynder en installation?  (jeg har bare trykket på annulere hvergang)

    Hvorfor mon installationen stadig går istå samme sted hver gang, nemlig når den næsten er færdig med “fuldfører installationen”?

    Jeg har brugt dit andet link til at opdatere bios’en saa det skulle vaere i orden

    Med venlig hilsen og godt nytaar

    Torben Secher

     

     

    Hej Torben

    Du har fat på det rigtige sted under installationen, og fint at du allerede har opdateret BIOS, men den manglende signatur er irriterende:

    ‘Signeret’ er et andet ord for ‘underskrevet’, dvs. at der er en digital signatur fra producenten (her Dell), en sikkerhed mod forfalskning, virus og andet skidt, der ellers kunne luskes ind i driverne. Det burde være i orden, når du henter dem direkte fra Delll!

    Det lyder som om du får driverne som .EXE-filer, der kører et installationsprogram automatisk. Giv mig lige et link til dem, så jeg kan se nærmere på dem.

    Du kan bruge et program som 7-Zip til at udpakke driverne, forudsat at .exe-filerne er klassiske selvudpakkende arkiver:

    http://www.7-zip.org

    Prøv at gøre det, og sammenlign med de mapper, du havde fået fra installationsprogrammet. Der kunne være forskelle.


    cagron2007
    Abonnent

                                                               den 17. jan. 2014

      Hej Henrik

      Jeg faldt for fristelsen og indleverede min pc’er til et computer-vaerksted her i Aarhus.  De klarede at faa faerdiggjort windows 7 Installationen for 300,- kr. 

      Tak for alle dine gode svar og for den tid du har brugt paa det. Og saa lige for at rette et aarstal.  Mit medlemsskab viser indmeldelse d. 6. feb. 2012. Men det er nu ikke helt rigtigt.  Jeg har vaeret medlem lige fra Kpa begyndte tilbage i 1996. Men jeg har vaeret i udlandet et par gange og derfor stillet mit abonnement i bero.  Jeg har skam stadig de gule disketter, der dengang blev medsendt bladet. Og stadig en aeldre pc-model, med A-drev. I dag er jeg 71 aar og stadig en del  “noerdet” og interessant er det at foelge den fantastiske udvikling paa pc omraadet.

      Endnu engang tak for dine besvarelser og tak for et godt blad.

      Med venlig hilsen Torben Secher/ medl.nr:  04.896.643.72

       

      Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.