Windows7 og Dell studio 540

Løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Henrik Ræder Clausen Henrik Ræder Clausen 10 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
cagron2007
Abonnent
Jeg skal lige præcisere mit problem.:

Jeg har en Dell "Studio 540" computer med "intel core duo" processor (2 kerner) som er født med
Vista 32 bit styresystem.
Jeg ville af flere grunde gerne have Win7 64 bit styresystem.

Til det formål har jeg har jeg på Microsofts hjemmeside læst mig til 3 forudsætninger
for at kunne gøre dette:

1.  I computerens "system" under "oplysninger om værktøjer til ydeevne" skal der stå:
     64 bit understøttet  -  Ja.
     Det står der virkelig,  og det er jo fint.

2.  På Microsofts hj-side kan man downloade: "windows opgrade advisor" som giver
     to rapporter: om 32 bit og 64 bit. Alt efter om man vil installere win7 32bit eller win7 64 bit

3.  Det gjorde jeg, og. For 64 bit's vedkommende angives også alt som kombatibelt,  blot skal man boote computeren fra CD-drevet med win7-disken indlagt i forvejen.
     (Man kan ikke bare opgradere fra harddisken.)

Det hele begynder godt. Jeg formaterer Systempartionen og installationen begynder.
Der er en del punkter angivet, som installationen skal igennem, og da det sidste punkt er godt igang - installationslinien nederst viser, at ca 2/3 installation er forløbet og
der har været tekst om, at tjenester i registerdatabasen er installeret og en anden tekst som også havde med tjenester at gøre. Desuden har computeren undervejs genstartet 1 gang.

Så bliver skærmen grå, derefter sort og så grå igen, som når den genstarter.
Men herfra sker der ikke videre, heller ikke selv om maskinen står tændt i flere timer!
Jeg trykkede på forskellige taster for om muligt at få den igang igen, men nej.

Jeg prøvede at installere 3 gange, men hver gang installationen kom til det samme punkt, gik alt i stå. Den ene gang resulterede mit tastetrykkeri at jeg fik win7-skærmbilledet frem, som jeg kunne redigere under personlige indstillinger!????

Nåja - jeg har så installeret vista igen (et bøvl med ca 160 opdateringer plus drivere osv.)

Noget tyder på, at selv om systemet siger "64 bit understøttet" og Advisor-rapporten
siger hvordan man skal gøre, så kan det ikke lade sig gøre. Eller også har jeg undladt et eller andet eller overset noget. Jeg håber det sidste.
Har noget med processoren at gøre? Derfor har jeg henvist til den øverst!

Haaber De kan hjaelpe mig. Med venlig hilsen og glaedeligt Nytaar.

Torben Secher

Det har du godt nok arbejdet hårdt for. Kort og godt:

Processoren og 64-bit Windows er fine, ikke noget problem der.

Problemet ligger formodentlig i BIOS og/eller i driverne. Så hvis du har mod på at prøve igen, bør du starte med at opdatere computerens BIOS:

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/DriverDetails?driverId=R236576

Derefter skal du hente driverne til computeren ned på en USB-nøgle – de skal være pakket ud, så Windows-installationen kan finde dem:

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/Product/studio-desktop

Kør så Win7 installationen igen, vælg Brugerdefineret installation, og vis installationsprogrammet, hvor du har lagt de udpakkede drivere.

Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.