WINFAMILY 2009 kan ikke starte

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  kristian-318cd9a774 12 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
S.Ø. POST
Medlem

Jeg kører Windows 7 Professional, og har installeret Winfamily 2009 som er beregnet for Windows 7. Når jeg starter Winfamily springer en besked op på skærmen om at der er en fejl og programmet lukkes, på bundlinien dukker en besked op fra: Microsoft Net Error Reporting Shim, så kan jeg genstarte Winfamily med samme problem, det har tilsyneladende noget et gøre med programmet Microsoft net, som ligger i Windows. Kan i hjælpe mig med at komme til at anvende Winfamily ??

Venlig hilsen

Svend Østergaard-Jensen

 

 

 

Jeg har ikke løsningen på dit problem, men jeg kan skrive at hos mig kører dette program fint, både på Windows 7 Home Premium og XP. Jeg har købt en licens, downloadet programmet og gemt på skrivebordet og derfra installeret. Hvis jeg var dig ville jeg slette programmet helt, og derefter prøve en gang til helt forfra. Det med Microsoft fejl, må der være nogen af de eksperter, der underskriver sig med det store gule K, der ved noget om. Jeg har det forunderlige, at jeg ikke kan få lov at lægge en genvejsicon på proceslinien i Windows 7, det kan jeg i XP.

Med venlig hilsen

Kristian

Jeg vil tro at problemet (som antydet) ligger i støtteprogrammet Microsoft .NET. Den nyeste version ligger til download her:

http://www.microsoft.com/net/download

Nu kan jeg ikke umiddelbart finde oplysninger om, hvilken version WinFamily bruger. Den seneste er version 4, så prøv den først. Hjælper det ikke, kan det være at der skal en af de foregående udgaver til.

Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.