Forum-svar oprettet
Hej
Jeg kan godt huske artiklen, men kan ikke lige finde bladet, hvor den er.
Ved ikke, om det er dette du tænker på, men følgende link er fra KFA’s egen hjemmeside.
http://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/windows-10-er-stadig-gratis
Vh Bjæs
Da jeg ikke kan redigere mit indlæg, som nok relaterer til en kørende sag vedr. problemer med mit login, smider jeg det lige op som et svar i stedet for….
Jeg har også kørt Malwarebytes eget afinstallationsprogram mbam-clean-2.3.0.1001, men også uden effekt overhovedet. 2 sekunder efter det er startet, kommer det frem og beder om en genstart, men det løser ikke problemet.
Overvejer at prøve at installere Malwarebytes fra deres egen hjemmeside, men er i tvivl, om det kan skabe endnu mere ravage i programmet/systemet.
Håber virkelig på hjælp !!
Vh
Det mulige problem viste sig ikke at opstå. Alt var som det skulle være, og hvor det skulle være, efter opdateringen fra w7 til w10.
Vh
Det mulige problem viste sig ikke at opstå. Alt var som det skulle være, og hvor det skulle være, efter opdateringen fra w7 til w10.
Vh
Ups – har desværre selv lige glemt dette indlæg.
Problemet har løst sig selv på en eller anden mærkelig måde.
Via diverse deaktiveringer, afinstallationer og geninstallationer af drivere til grafikkort (RADEON og INTEL) kører det nu uden problemer.
Vh
Endnu et kapitel…..
Prøvede at deaktivere mine grafikkort (AMD Radeon HD 7400M & INTEL HD Graphics 3000) via enhedshåndteringen og genstartede derefter pc’en.
Voila !! Nu startede den sørme op på normal vis, selvfølgelig dog med en anden skærmopløsning mm.
Nu er mit problem så, hvordan jeg nu får fat i nogle grafikdrivere til de to kort, som jeg er helt sikker på er W10-kompatible og Jubilæumsopdatering (1607)-kompatible ?
Er det via opdatering i enhedshåndteringen, producentens hjemmeside eller pc’ens hjemmeside ?
Vh
Startede den bærbare op i fejlsikret tilstand, men der kan jeg så ikke komme på min Live Mail konto – fejlmelding (0X80041161) !!
Jeg har ligeledes kørt en systemgendannelse i fejlsikret tilstand til det sidste (og eneste) punkt der var, men heller ingen effekt og den opfører sig stadig som beskrevet i første indlæg !
Vh
Problemet har løst sig selv…
Valgte at slukke for den bærbare til natten og så bare håbe på det bedste her til morgen !
Den startede op og fortsatte med at opdatere, men denne gang med en blå skærm med relevante info om opdateringsforløbet. Nu er den startet igen op helt uden problemer – troede jeg….
Nu har den så kørt ok de sidste par dage, men her i eftermiddag ville den så genstarte. Ok, tænkte jeg og lod den genstarte, for så at vende tilbage senere.
Men nu kører cirklen rundt og rundt igen !! Har nu valgt at lave en systemgendannelse via F8, men det blev det ikke bedre af !
Nogle, der evt har ideer til en forklaring og evt løsning….
Vh
Har nu også prøvet at køre en startreparation via F8, men den skriver, at den ikke kan reparere pc’en….
Den skriver også en Logfil, men den kan jeg jo så bare ikke lige få at se……:)
Vh
Ja, man kan jo sagtens lave en eksport/backup af alle mails og kontakter, men vil godt nok gerne være sikker på, om jeg kan importere dem et eller andet sted igen !
Begynder også at overveje, om jeg måske skal til at rode med webmail eller min gmail og mine mailkonti, for at få det overført ad den vej. Men spændt på om det så er muligt med de gamle mails, som jeg meget nødigt vil miste…
Hej – den nævnte adresse har jeg selv kigget på (findes også på dansk, erstat /en-us/ med /da-dk/).
Men jeg vil gerne være 120 % sikker på, at de mails, jeg pt. har stående på mine mailkonti, stadig vil være tilgængelige efter en opgradering. Samtidig med at alle fremtidige mails selvfølgelig stadig skal komme via disse mailkonti.
Og det har jeg lidt svært ved at gennemskue….
Vh Bjæs
Hej
Er der virkelig ikke nogen, der har haft den samme problematik og evt har en løsning på ovenstående – det begynder at haste lidt….:)
Vh Bjæs
Er der virkelig ikke nogen, der har haft den samme problematik og evt har en løsning på ovenstående – det begynder at haste lidt….:)
Vh Bjæs
@ mifani
– undskyld den manglende respons.
Det har vist sig, at selve skærmen er kaput, så overvejer nu, om det bedst kan betale sig at skifte skærmen eller den bærbare…..
Vh Bjæs
Hej Christian
Super – tak for det, lige det jeg skulle bruge !
Vh Bjæs