Forum-svar oprettet

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej SKH

     

    Jeg kan ikke med sikkerhed sige, hvilken enhed der er tale om. Det kan meget vel være din internet-router.

    I det første skærmskud nedenfor kan du se, hvordan netværksoversigten ser ud i et lille hjemmenetværk med to routere.

    Du kan få mere information om enheden ved at højreklikke på den og vælge egenskaber. I skærmskud 2 kan du se et eksempel.

    Hvis ikke informationen hjælper til at opklare mysteriet, må du meget gerne tage et skærmskud af egenskaberne for enheden (ligesom mit skærmskud 2) til mig, så vil jeg se nærmere på det.

     

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Hej Henrik

       

      Hvis funktionen er slået til, gemmer Picasa navnetags i eksporterede billedfiler som Adobe XMP (eXtensible Metadata Platform) information.

      Prøv at kontrollere, om der er sat hak i “Gem navnetags på foto” under fanen “Navnetags” i indstillinger (se skærmskud).

      Her er Wikipedia’s liste over programmer, der understøtter Adobe XMP info: http://en.wikipedia.org/wiki/Extensible_Metadata_Platform#Various_XMP_tools_.28read.2Fwrite_support.29

      Google’s FAQ, punktet om navnetags: https://sites.google.com/site/picasaresources/faq/#TOC-Is-face-tag-data-stored-in-the-photo-itself-

       

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej Nesral

         

        Du kan sikre dig offline-adgang til dine filer i Dropbox ved at markere dem som favoritter:

        1. Find den fil du ønsker, at kunne tilgå offline.

        2. Åbn den.

        3. Tryk på stjernen i bunden.

         

        Inden du skal på en rejse eller udenfor mobil-dækning, kan du bede Dropbox opdatere alle favoritter, så du er sikker på at have de seneste versioner af filerne:

        Tryk på “Update all” i “Favorites” fanen.

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Registreret bruger

          Hej Christian

          Fejlen opstår højst sandsynligt, fordi Windows Live Mail’s lokale database er beskadiget.

          Løsningen er at slette meddelelseslageret:

          1. Kilk på Start Menuen

          2. Kopier og indsæt følgende sti: %USERPROFILE%Local SettingsApplication DataMicrosoftWindows Live Mail

          3. Find filen Mail.MSMessageStore i listen, højre-klik, vælg slet og bekræft.

          Når du starter Windows Live Mail igen, vil den gendanne meddelelseslageret.

          De enkelte mails er gemt som eml-filer, og hvis de er ubeskadigede, går dine mails ikke tabt, når du sletter Mail.MSMessageStore-filen.

          Hvis du bruger en webbaseret mail-tjeneste (GMail, Yahoo!, Live), kan Windows Live Mail hente alle mails herfra. Bruger du en “gammeldags” POP3-mail (fx den din internetudbyder stiller til rådighed), kan du risikere at nogle af dine mails går tabt.