Forum-svar oprettet


kebkirHIN
Medlem

    Hej Henrik

    Du må undskylde at der er gået lang tid siden sidste mail, men min datter kom forbi og hun er skrab til at behandle en computer.

    Hun kunne hurtigt se hvordan man skulle løse problemet. Hun gjorde som du beskrev. Hun åbnede DesignPro, og i dette program åbnede hun filen og hermed var alt på sin plads.

    Jeg prøvede jo at åbne filen, der hvor den var gemt. Nu ved jeg det til en anden gang.

    Tak for din hjælp.

    mvh

    Karl Erik


    kebkirHIN
    Medlem

      Hej Henrik,

      Når jeg klikker på det illustrerende skærmskud kommer der et billede op på skærmen, og derfra kan jeg ikke komme videre.

      Da jeg havde lavet visitkortene, gemte jeg dem under dokumenter, og der kan jeg finde filen, men ikke komme videre med den. 

      Jeg vedlægger et billede af den besked som jeg får, når jeg vil åbne filen. 

      Det er åbenbart ikke muligt at vedlægge et printscreen.Det skal være et billede i f. eks. JPEG-format.


      kebkirHIN
      Medlem

        Hej Henrik,

        Tak for dit svar. Jeg kontaktede min internetudbyder, og de løste problemet på få minutter.

        Jeg har nu fået et nyt problem. Jeg ville lave visitkort, og Komputer 10 årgang 2010, var der en artikel om hvordan man lavede visitkort. Alt gik godt indtil at jeg havde gemt filen og skulle åbne den igen. Det er en ZDL-fil, og den vil microsoft ikke kende til når man vil åbne den. 

        Det vil sige at hvis man skal have flere visitkort, skal man lave en ny fil. Det kan ikke være rigtigt. Har du en løsning på hvad man skal gøre for at åbne filen.

        På forhånd tak.

        mvh

        Karl Erik


        kebkirHIN
        Medlem

          Jeg har Internet Explorer 10 og Windows 7.

          Jeg håber at få et hurtigt svar, da jeg tidligere har sendt oplysningerne, men du har muligvis ikke modtaget dem.


          kebkirHIN
          Medlem

            Kæew Henrik.

            Tak for din vejledning. Den har ført til at min computer igen fungerer som den skal. Jeg har skiftet browser til Google Chrom.

            mvh

            Karl Erik Balle


            kebkirHIN
            Medlem

              Tak for dit svar, men det skærmskud du har vedlagt er så småt at det er umuligt at læse. Nu er der opstået et andet problem. Når jeg skriver en mail og vil til en ny linie ved at trykke på enterknappen, flytter kurseren sig ikke.

              mvh

              Karl Erik Balle


              kebkirHIN
              Medlem

                Jeg anvender Internet Explore, og det er den browser som jeg helst vil anvende.

                Jeg har ikke tidligere haft problemet men det er pludseligt opstået.

                På forhånd tak for et kvalificeret svar.

                mvh

                Karl Erik Balle


                kebkirHIN
                Medlem

                  Hej Christian Bugge,

                  Jeg kunne se at jeg havde fået to svar, og gik derfor ind for at se det sidste svar, men fik den besked at jeg skulle være abonnement på Komputer for Alle. Det har jeg været de  sidste fire fem år.

                  Jeg afventer at høre fra dig.

                  mvh

                  Karl Erik Balle


                  kebkirHIN
                  Medlem

                    Hej Christian Bugge.

                    Tak for et hurtigt svar. Jeg havde programmerne i startmenuen og herefter førte jeg dem over på skrivebordet. Når jeg klikker på dem på skrivebordet kommer der et billede frem med en masse mærkelige tegn i et Word-dokument, som jo skulle være et Excel-dokument.

                    Jeg installerede programmerne fra den CD som jeg har købt i siden tid.

                    Jeg kan ikke se at der går noget galt i forbindelse med indlægning af programmerne.

                    Jeg kan ikke finde programmerne i startmenuen og derfor forsøgte jeg at lægge dem ind igen, men her kom computeren og fortalt at den konfigurede programmerne. For mig at se løste det ikke noget problem.

                    Jeg afventer at høre din kommentar.

                    mvh

                    Karl Erik Balle


                    kebkirHIN
                    Medlem

                      Tak for dit svar, men jeg forstår ikke rigtigt, hvad du mener med at jeg skal købe et nyt S-vidiokabel. Jeg har oprindeligt købt det USB stik som er anvist i KOMPUTER FOR ALLE nr. 5. Det er forsynet med et mini usbstik, men det var umuligt at få et tilslutningskabel mellem USB stik og camcorder. Der medfolgte et multistik med, hvor der var tulslutning for S-vidiokabel, og jeg blev opfrodret fra jer til at købe et S-vidiokabel, hvilke jeg gjorde og nu kunne jeg overføre billed i sort/hvid men uden lyd. Jeg har svært ved at se at et nyt kabel købt et andet sted skulle kunne løse mit problem. Den sidte udvej er at overføre billederne direkte til min vidio, som kan brænde en DVD direkte, men så kan jeg ikke redigere filmen, hvilket jeg syntes var den store fordel for mig. Jeg har tidligere gjort det med succes.

                      Jeg vil gerne høre en kommenter fra dig.


                      kebkirHIN
                      Medlem

                        Jeg forstår ikke rigtigt dit svar. Jeg havde først problemet med at overføre billederne til computeren, og da oplyste KOMPUTER FOR ALLE at jeg skulle anskaffe mig et S-vidiokabel, og det gjorde jeg. Nu kunne jeg overføre billederne til computeren, men desværre uden farve og lyd.

                        Jeg føler mig på herrens mark, og akn ikke se, hvordan jeg får problemet løst.


                        kebkirHIN
                        Medlem

                          Kære Henrik

                          Jeg har fået løst mit printerproblem. Tak for assistancen.