Forum-svar oprettet


maugham337533
Registreret bruger

    Hej Kaj-Emil…

    …tak for din kommentar. Jeg har ikke installeret ny hardware i lang tid – og ikke efter at lydproblemet startede.

    Når jeg skriver at “…det værste er, at lidt før, under og lidt efter lyden, blokerer programmet for alle indtastninger”, så mener jeg det program, som ikke ved hvad er, men det, som giver lydene.

    Mvh Jan


    maugham337533
    Registreret bruger

      Hej Henrik…

      …tak for dit svar. Nej, det er ikke når der kommer ny post, det er meget oftere det sker. Jeg har Norton som antivirusprogram og Spamfighter, hvis de oplysninger kan hjælpe.

      Mvh Jan


      maugham337533
      Registreret bruger

        Jamen så kan jeg da selv ;0) Snakkede tilfældigvis med en IT-medarbejder i firmaet forleden. Han fortalte at holder man Shift-knappen nede mans man trykker på Delete, slettes den pågældende fil helt, dvs. den flyttes ikke blot over i Papirkurven, hvor den optager plads i pst-filen. Således kan man få “hul” på sletningen ag nogle af de store filer.

         

        Fik at vide, at man herefter kan oprette en pst-fil mere, som man så kan benytte fremover. Der er jeg så ikke nået til endnu, men det bør vel kunne lade sig gøre atopskrift” på nettet.

        Jan


        maugham337533
        Registreret bruger

          Hej Mogens…

          …tak for din anbefaling af CCcleaner. Men selve mit problem består i, at uanset hvilket program jeg prøver at installere, får jeg en besked i stil med “Der kan ikke oprettes forbindelse til serveren”. Dvs. jeg kan ikke installere nogen programmer overhovedet.

          Mvh Jan


          maugham337533
          Registreret bruger

            Hej Christian…

            …liiige noget tid siden, men problemet er der fortsat. Jeg kan hverken sende, modtage eller slette mails:

             – forsøger jeg at sende en mail, ryger den blot over i Udbakken, men kan ikke sendes

             – når jeg prøver at hente mails, får jeg blot en besked om at der er fejl i send og modtag

             – når jeg prøver at slette eller flytte en mail får jeg følgende meddelelse: “Outlook-datafilen C:UsersJanAppDatalocalMicrosoftOutlookOutlook.pst har npet sin maksimale størrelse. Du kan reducere datamængden i filen ved at slette nogle af de elementer, du ikke længere har brug for, permanent. Du kan også overveje at bruge den nye Outlook-datafil (.pst], der blev introduceret i Outlook 2003 og har en større kapacitet til lagring af elementer og mapper”

            Problemet er blot, at når jeg forsøger at slette eller flytte selv den mindste fil på blot 2 kb, så kan jeg ikke gøre det, men får i stedet ovenstående fejlmeddelelse.

            Har så fundet siden http://support2.microsoft.com/kb/832925 for at prøve at forøge filstørrelsen, men kan ikke umiddelbart se at det kan lade sig gøre (jeg kører i forvejen Outlook 2010).

            Så jeg har i den grad brug for hjælp.

            Mange hilsener – Jan


            maugham337533
            Registreret bruger

              Hej Henrik…

              …kan du forklare nærmere? Jeg mener, i øjeblikket kører jeg med mit Fullrate modem og min gamle ZyXEL router, på samme måde som jeg gjorde før jeg købte den nye ASUS – og det kørte uden problemer.

               

              Da jeg fik den nye ASUS router, fjernede jeg den gamle ZyXEL, og kørte ASUS’en sammen med Fullrate routeren. Og det har også kørt fint ½ år uden problemer.

              Men siger du, at selv om jeg kun kører med én router, skal jeg ikke sluttet den til modemet?

              Mvh Jan


              maugham337533
              Registreret bruger

                Hej Henrik…

                …Ja, IP-adresserne har tidligere virket.

                Har lige skrevet ipconfig og fået oplyst følgende adresser:

                IPv4: 192.168.0.4

                Standardgateway: 192.168.0.1

                Skriver jeg adressen 192.168.0.1 i browseren, komme der en dialogboks frem, med følgende tekst: “Serveren 192.168.0.1 på NETGEAR VVG2000 kræver et brugernavn og en adgangskode”. Her kan jeg så indtaste Brugernavn og Adgangskode. NETGEAR VVG2000 er mit modem fra Fullrate.

                Men jeg kan stadig ikke få adgang til hverken den nye ASUS router (der pt. er sendt til rep) eller min gamle ZyXEL, som jeg nu bruger imens ;0(


                maugham337533
                Registreret bruger

                  Hej Lars…
                  …fik først kørt skanningen af pst filen i går – det løste problemet perfekt!
                  Så rigtig mange tak for dit svar ;0)