Forum-svar oprettet

Hej igen igen Christian.

Det hjalp med den nye version af EaseUS Partition, idet menuen “Resize/Move” under dit pkt. 5 nu er til stede.

Desværre driller det nu under pkt. 6, idet når der trækkes til højre i feltet øverst, så bliver Partition Size for C-partionen endnu mindre end den er; og det var jo ikke lige meningen. Unallocated Space Before bliver samtidig større, og Unallocated Space After står hele tiden på nul. Jeg har også prøvet at trække til venstre, men også derved bliver C-partionen mindre. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg øger størrelsen på C-partionen.

Håber på endnu engang hjælp.

Hilsen Nesral

Hej Christian.

Computeren er en Acer Aspire X3-710.

Hilsen Nesral

Hej Christian.

Desværre, lykkedes det ikke, selv om jeg fulgte din anvisning.

Pkt. 1, 2, 3 og 4 lykkedes.

Men da jeg under pkt. 5 højreklikkede på C-partionen dukkede menupunktet “Resize/Move” ikke op. Jeg kunne derfor ikke udvidde C-partionen.

Da jeg lukkede programmet så det iøvrigt ud som om man skulle købe det, idet følgende melding kom:

“The trial edition cannot execute the operations. Please enter the serial number yuo recieved to activate the product. If you don’t have the serial number, please purchase it. Buy Now.”

Da det viste sig at koste 59,95 $ stod jeg af.

Kan du hjælpe mig med at komme videre ?

Hilsen Nesral

Jeg vil godt bibiholde et lille D-drev; måske kan man få brug for den engang – vil derfor ikke slette det helt. Jeg valgte derfor at reducere størrrelsen til 10 GB, hvilket forløb uden problemer ved at højreklikke på D-drevet og følge anvisningen her.

Efterfølgende ville jeg så forøge C-drevet tilsvarende, men det lykkedes desværre ikke. Når jeg højreklikker på C-drevet er kommandoen “Udvid diskenhed” ikke aktiv.

Den på D-drevet frigjorte plads er blevet placeret på “Ikke-allokeret”-drev.

Udfordringen er derfor, hvordan jeg får den frigjorte plads lagt på C-drevet.

Du henviser i dit svar til et program; jeg har ikke prøvet dette, idet jeg erfaringsmæssigt ikke har tiltro til at jeg kan finde ud af det.

Jeg håber på et nyt godt råd.

Hilsen Nesral

HURRA – HURRA – HURRA – SÅ LYKKEDES DET ENDELIGT 🙂

ved at følge Keld’s anvisning på oprettelse af genvej og efterleve Christians råd om at være logget på Google-kontoen.

Mange tak til jer begge for jeres ihærdige indsats.

Hilsen Nesral

Hej – hej – hej – igen -igen -igen.

Jeg hælder efterhånden også til, at min browser lider af en eller anden eksotisk sygdom – på den anden side, så er min W10’er kun 4 uger gammel og da denne baby ikke har været udsat for smittefare og aldrig har været i det eksotiske udland, så har jeg alligevel lidt svært ved at tro på, at den har fået en eksotisk sygdom.

Jeg prøver derfor med nye ubesmittede informationer.

Jeg har i mange år haft min kalender på proceslinien på min W7-computer, og det har virket perfekt. Når jeg på denne W7-computer åbner min Google browser, så hedder den Google, Danmark og øverst t.h. står mit navn, Gmail, Billeder, Googles apps ikon, Googleunderretningsikon og med rødt mit kontoforbogstav. Når jeg åbner app-ikonet kommer 12 app-ikoner (bl.a. kalender).

Når jeg på den nyfødte W10-computer åbner min Google browser ser det lidt anderledes ud. Der står ikke Google Danmark, kun Google. og de førnævnte tegn øverst t.h. er der slet ikke. Google app-ikonet findes øverst t.v., og når dette åbnes vises kun 9 app-ikoner, og det er nogle helt andre end dem, der vises på min W7’er. Men kalenderen kan jeg finde under “Andre bogmærker”. Højreklik på denne giver desværre ikke mulighed for at oprette en genvej.

Så altså: Der kan konstatere, at der er forskel på browserindholdet på min to computere. Og hvordan kan jeg så få fat i den Google-browser, som jeg har på min W7-computer, for den virker jo ?

Det med et tilfældigt “tryk på gennemse” kender jeg ikke noget til.

Endnu en hilsen fra håbfulde Nesral

Hej Alle.

Jeg glemte lige en oplysning til Christian Bugges første besked, hvor du beskriver:

For at oprette en genvej i proceslinjen skal du via apps i Chrome:

1. Åbn Chrome, og klik på Apps, eller skriv Chrome://apps i adressefeltet og tryk Enter.

2. Højreklik på Kalender i oversigten, og klik Åbn som vindue.

3. Klik på Kalender for at åbne den.

4. Højreklik på Google Kalender-ikonet i proceslinjen, og klik Fastgør til proceslinje.

 

Når jeg i pkt. 1 åbner Chrome og klikker på apps, så er der ingen kalender. Der vises 10 forskellige apps, men ikke kalender-apps’en.

 

Hilsen endnu engang fra Nesral

Hej Alle.

Først tak til alle for jeres interesse i at hjælpe mig, det er jeg taknemlig for.

Dernæst til Keld’s udmærkede forslag om at bruge en af W10’s firnurligheder. Det virker perfekt som beskrevet af Keld, MEN den kalender, som derved fremkommer er i “Microsoft-design” og desværre ikke i “Google-design”. Jeg har i en del år brugt Google-designet, som jeg er meget meget tilfreds med, og jeg vil meget meget gerne fortsætte på denne platform.

Det er iøvrigt bemærkelsesværdigt, at jeg uden problemer har Google-kalenderen såvel på skrivebord som i proceslinien på såvel min Windows 7 computer som på min Vista computer. Når dette er tilfældet kan jeg bare ikke forstå, hvis det ikke også kan lade sig gøre på min W10 computer.

Jeg har derfor fortsat brug for “Alles” hjælp til at få min Google-kalender på mit W10 skrivebord eller proceslinie.

Hilsen Nesral

Jeg har tilføjet en billedfil, som jeg håber kan åbnes.

Forslagene fra Steff og Keld kunne jeg desværre ikke få til at virke, men tak skal I begge have alligevel.:)

Hilsen Nesral

Desværre – der sker nøjagtig det samme (samme fejlmeddelelse). 🙂

Det mærkelige er, at når jeg går ind på Google og finder min kalender under “de 9 prikker”, så kommer min kalender fint frem. 🙂

Med venlig hilsen

Nesral

Når jeg indtaster http://www.google.com/calendar kommer fejlmeddelelsen “Error 404 (Not found)”. Så det virker ikke.

Hilsen Nesral

Hej Tao.

Tak for dit svar.

Da jeg startede min computer et par dage efter mit problem opstod, fungerede både stifinder og kontrolpanel igen normalt. Det forstår jeg så ikke, men af den grund har jeg ikke afprøvet dit råd. Men nu ved jeg hvor rådet findes, hvis problemet skulle genopstå.

Hilsen Nesral

Hej Tao.

Tak for dit gode svar.

Jeg har læst artiklen, som du henviser til. Den giver et godt overblik og en god indfaldsvinkel til min forventede nyanskaffelse.

Hilsen Nesral

Kontaktregisteret på Android-smartphoneen må (vel) være tilknyttet en Gmail-adresse, som jeg har, men ikke bruger.

Kontaktregisteret på W7-computeren må (vel) være tilknyttet den Livemail, som jeg bruger i dagligdagen til emailkommunikation.

Hilsen Nesral

Hej.

 

Hvor finder jeg Vic media Player ?