Forum-svar oprettet

Hej Axel.

Jeg er helt blank m.h.t. hvad Java Consollen er. Hvor finder jeg den? Hvordan slår jeg den til/fra?

Tak for svarene.

Til Axel: Jeg har undersøgt og fået bekræftet, at Java har været og stadig er slået til.

Til Tao: Jeg har foretaget den af dig beskrevne nulstilling. Desværre løste det ikke mit problem.

Flere forslag ???

Java er opdateret til seneste version.

Jeg bruger Windows 7 på min stationære, og Vista på min bærbare.

Med venlig hilsen

Nesral

Har kørt en diskkontrol som angivet. Ingen problemer med harddisken.

Har prøvet at ændre filen til en xlsx-fil.

Intet af ovenstående har hjulpet.

Er der forslag til nye initiativer?

Med venlig hilsen

Nesral

Hvor finder jeg mere præcist Windows funktion til fejlfinding?

Har installeret Libreoffice og åbnet pågældende fil. Den havde samme udseende som excel-udgaven.

Jeg fik fejlbeskeden for ca. 4 dage siden, men har ikke fået den siden. Jeg har fået den tidligere, men det er længe siden.

Fejlen forekommer på min stationære computer med IP adressen 192.168.1.14.

 

 

Det er nogle svære spørgsmål for mig, men jeg svarer efter bedste evne.

Der er ikke tilføjet nyt til mit trådløse netværk for nylig, men netværkets WiFi bruges af 2 smartphones og en tablet samt en printer og to computere (en stationær og en bærbar). Den stationære computers IP adresse er 192.168.1.14. Den bærbare computers IP adresse er 192.168.1.15. Hvorvidt det er statiske eller dynamiske adresser ved jeg ikke. Hvordan jeg finder IP adresser for de øvrige tilsluttede elementer ved jeg ikke.

Håber ovenstående er tilstrækkeligt til at du kan finde en løsning.

Med venlig hilsen

Hans

 

Jeg har nu konstateret følgende: Når jeg åbner computeren og går ind på bruger 2, så kan jeg komme på nettet. Når jeg logger bruger 2 ud og går ind på bruger 1 kan jeg ikke komme på nettet. Når jeg så logger bruger 1 ud og går ind på bruger 2, så kan jeg ikke længere komme på nettet (som jeg kunne før).

Komputeren er iøvrigt meget længe om at lukke, d.v.s. 5-7 minutter.

Kan dette hjælpe til at afklare problemet?

Med venlig hilsen

Nesral

Beklager, jeg havde ikke genstartet. Da jeg så idag åbnede computeren kørte chkdsk (i fem trin i lang tid).

Efter genstart forsøgte jeg at komme på nettet. Desværre – det lykkedes stadigvis ikke!

Er der et spredehagl nr.3?

Med venlig hilsen

Nesral.

Hej Lars.

Tak for din interesse for mit problem.

Jeg har prøvet en Windows geninstallering for nogle år siden, og husker den som en problematisk opgave. Der er jo ikke kun tale om en hurtig filbackup og geninstallering, men også om at finde og geninstallere alle de programmer man nu engang har samlet. Jeg har ialt 94 GB liggende på C-drevet, heraf ca. 14 GB programmer og bl.a. 34GB video, billeder og musik.

Men jeg kan godt nu øjne i horisonte, at det snart bliver denne løsning jeg må ty til. I første omgang vil jeg dog sætte min lid til, at Jan (eller andre erfarne brugere) har nogle flere spredehagl i bøssen.

Med venlig hilsen

Nesral

Tak for spredehagl nr. 2 – og så hurtigt det kom.

Desværre! Efter den indtastede sti og enter kom den nedslående melding:”Chkdsk kan ikke køres , fordi diskenheden er i brug af en anden proces. Skal denne diskenhed kontrolleres næste gang, systemet genstartes? <J/N>”.

Jeg valgte at svare JA (50% chance for at var rigtigt).

Tænkte på om chkdsk-svaret kunne fortælle noget om fejlen ? – og dermed et forslag til spredehagl nr.3.

PS: Geninstallering af Windows har jeg ikke rigtig mod på (endnu?).

Med venlig hilsen

Nesral

 

 

Tak for spredehaglet (nr.1 ?) og den meget klare anvisning på fremgangsmåden.

Desværre løste det ikke mit problem, selv om scanningen meldte at have fundet beskadigede filer, som blev repareret. Scanningen tog nu ikke kun 2 minutter, men derimod 15 minutter.

Jeg har iøvrigt bemærket, at lukning og genstart af computeren i den senere tid er begyndt at tage meget lang tid (4-5 minutter), og den lukker heller ikke når låget lukkes (hvad den har gjort tidligere)- opstarttiden er på 2-3 minutter, hvad den “altid” har været; det kan måske være en ledetråd til at finde fejlen?

Med venlig hilsen

Nesral

ad netværksdiagnosticering) Her kom svaret: “Det er ikke muligt at kommunikere med http://www.microsoft.com(65.55.37.62). Den eksterne vært blev pinget, men modtog ikke svar.

Kørte derefter nulstilling af netværkskortet “Trådløs netværksforbindelse”. Her kom svaret: “Der er stadig problemer med forbindelse.

ad nulstilling af router) Har ikke prøvet dette, idet routeren fungerer perfekt sammen med såvel min anden computer som min smartphone.

ad systemgendannelse) Har kørt den to gange på en dato, hvor jeg er sikker på at IE virkede. Her kom svaret: “Systemgendannelse blev ikke fuldført. Der opstod en uspecificeret fejl”.

Konklusion: Jeg har brug for flere gode råd.

Windows Mail melder om fejlnummer 0x0000000CCC19.

IE og GC giver ingen fejlmeldinger, og har kun den “snurrende lille blå cirkel”, som barer snurrer og snurrer til man lukker ned.