"Brug altid denne app" virker ikke med Internet Explorer 11

Ikke løst
Dette emne indeholder 20 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  pca51 6 år, 1 måned siden.
Oprettet af
pca51
Registreret bruger

Hej.

Jeg benytter IE 11 og ønsker indtil videre ikke Edge, Chrome eller andre browsere, men det medfører desværre et irriterende problem. Internet Explorer 11 fungerer generelt fint, men har altså en lille “hage”.

Følgende rude fremkommer hver gang, jeg klikker på et link til internettet fra enten en mail eller i et dokument:

Ruden fremkommer hver gang, uanset om der sættes hak i “Brug altid denne app” eller ej. Som det ses ovenfor, er IE11 valgt som standardbrowser, og det fungerer fint, sålænge der altså ikke klikkes på et link.

Jeg mener at vide, at problemet kan løses via registreringsdatabasen, og jeg har derfor pløjet den igennem adskillige gange uden at kunne finde, hvor en relevant nøgle måtte befinde sig, eller hvor en ny evt. kan indsættes. Og hvad skulle den i givet fald hedde og indeholde af værdi?

Jeg kører Windows 10 Pro, ver. 1709.

Kan I hjælpe med en løsning, gerne via registry, det er ofte en god og hurtig måde til at klare problemer med Windows.

Venlig hilsen

Per Andersen

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej igen,

    Prøv at oprette en ny brugerprofil ved hjælp af netplwiz (åbn startmenuen og skriv netplwiz i søgefeltet). Log herefter på med den nye bruger, og se om du får lov til at ændre standardbrowseren til IE her.

    Det kan fortælle os, om problemet relaterer sig til den specifikke brugerprofil (som sandsynligvis er migreret fra den tidligere Windows version).

    Bruger du Microsoft konti eller lokale brugere?

     


    geek1
    Registreret bruger

      prøv dette åben kontrolpanel/standardprogrammer/angiv programadgang og computerstandarder

      vælg brugerdefineret vælg standardwebbrowser vælg IE11 som standard

      det burde virke

      vh kim


      pca51
      Registreret bruger

        Hej Christian.

        Ny bruger er hermed oprettet og afprøvet, bare for en ordens skyld, men desværre uden resultat. Med ‘for en ordens skyld’ mener jeg, at dette problem jo i mit regi opstår med mange forskellige brugerprofiler, som jeg skrev sidst og på mange forskellige computere. Og uanset hvilken bruger og hvilke rettigheder vedkommende får, så fremkommer denne “mellemrude” alligevel.

        Men nu har jeg altså forsøgt med endnu en ny bruger og får desværre samme resultat.

        Jeg benytter udelukkende lokale brugere, jeg har  ikke hverken lyst til eller behov for at køre ind over en Microsoft konto.

        Og til Kim:

         

        Tak for input, og jeg håber ikke at fornærme dig, men det du foreslår, har jeg gjort for længst, som du også vil kunne se i starten af denne tråd.

        På Christians foranledning har jeg dengang gentaget øvelsen, men desværre uden resultat.

        Der er mange, der har dette problem, men mange vælger sikkert også bare den nemme løsning, nemlig at skifte til fx Google Chrome, og så er det jo ”løst”.

        Microsoft er også blevet præsenteret for problemet (ikke af mig), men deres svar er det samme, som det du har foreslået, og så stopper de der og går ikke yderligere i dybden med det. Måske fordi de hellere vil have os over på Edge?

        Venlig hilsen

        Per


        pca51
        Registreret bruger

          Hej.

          Faldt lige over dette, da jeg forsøgte at afprøve Kim’s forslag (se vedhæftede billede).

          Ved ikke, om det har nogen relevans, at der ved .url står Internetbrowser og ikke Internet Explorer, som der jo står ved alt det andet.

          Hilsen

          Per

          Vedhæftede filer:

          pca51
          Registreret bruger

            Glemte lige at skrive, at jeg ikke kan vælge Internet Explorer, hvis jeg åbner Internetbrowser-feltet. Der kan kun vælges Microsoft Store…

            Hilsen

            Per

            Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.