Forum-svar oprettet

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Det er svært at give et entydigt svar på.

    Filtypen plg bruges af følgende programmer (og muligvis flere):
    – Aston Shell (type: plug-in)
    – BPM Studio (type: playlist kategorier)
    – Button Gadget (type: data)
    – Microsoft Developer Studio (type: build log)
    – Sibelius (type: plug-in)
    µVision 4 (type: protokol-fil)

    Hvilken slags indhold skulle filen have? Hvor stammer den fra?

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Sådan slipper du af med Ask-ikonet:

      1. Klik på tandhjulet øverst til højre og vælg Internetindstillinger.
      2. Under Søg i faneblandet Generelt klikker du på Indstillinger.
      3. Find Ask i listen over søge maskiner, marker den og klik på Fjern.
      4. Klik Luk og OK.

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Du kan som udgangspunkt gå ud fra, at Haynes har ophavsretten til værket.

        Hvis ikke Haynes udtrykkeligt har gjort værket gratis tilgængeligt, vil det være et brud på deres ophavsret at hente en uautoriseret kopi af det på Rapidshare – eller hvilket som helst andet sted.

        Du kan prøve at se, om du kan finde manualen til salg på deres hjemmeside http://www.haynes.com/ . Alternativt kan du kontakte dem og spørge.

        For en god ordens skyld vil jeg nævne, at jeg ikke er jurist, og dermed kun kan komme med en lægmands tolkning af loven. Kulturministeriet har lavet en udmærket side, hvor de fortæller mere om ophavsret og downloads på nettet: http://www.kum.dk/Infokiosk/IT1/

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Registreret bruger

          Det kan ikke lade sig gøre at tilslutte en almindelig USB harddisk til en iPad. Den bedste løsning, jeg umiddelbart kan komme på, er en trådløs ekstern disk, fx en Segate Sattelite eller GoFlex.

          Alternativt kan du ved hjælp af en App som fx Filebrowser tilgå lagerenheder, der er tilsluttet dit netværk (NAS-diske eller delte drev på en Mac/PC). Det virker kun, når iPad’en er tilsluttet dit eget netværk.

           

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Registreret bruger

            I hvilken sammenhæng har du brug for at konvertere en word-fil til en billedfil? Måske er der en mere hensigtsmæssig måde, at nå frem til det ønskede resultat.

             

            Christian Bugge
            Christian Bugge
            Registreret bruger

              Har ovenstående løst dit problem? Ellers kan du prøve nedenstående løsning.

              Slå printermeddelelser fra:
              1. Højreklik på printeren og vælg Printeregenskaber.
              2. Klik på fanebladet Enhedsindstillinger.
              3. Find kategorien “Installerbare indstillinger”.
              4. Sæt “Meddelelse om printerstatus” til Deaktiveret.
              5. Kilk OK


              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                På langt de fleste TDC routere står kodeordet (netværksnøglen) på et lille klistermærke, der sidder under eller på bagsiden af boksen.

                Hvis ikke, kan du ændre netværksnøglen ved hjælp af din Windows Vista computer. Læs hvordan hos TDC: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23680 (Guiden er til TDC HomeBOX)

                Vær opmærksom på, at når du har indtastet den nye netværksnøgle og trykker på fluebenet, vil din Windows Vista maskine miste forbindelsen til netværket, fordi den nøgle, der prøver at bruge, ikke længere er den korrekte.

                Ved at afbryde forbindelsen til det trådløse netværk og påny bede Windows forbinde til det, får du mulighed for at angive den nye netværksnøgle.

                 

                Christian Bugge
                Christian Bugge
                Registreret bruger

                  Hej Ole

                   

                  Jeg beklager, at dit spørgsmål har ligget ubesvaret så længe.

                   

                  Det lyder en anelse mystisk, men forklaringen kan være, at skærmen husker nogle forkerte indstillinger for den opløsning, der er i brug under opstarten.

                  Løsningen kan være at nulstille skærmen til fabriksindstillingerne. Hvilket mærke og hvilken model er der tale om?

                  Er det korrekt forstået, at så snart du er inde i Windows, ser det hele ud, som det skal?

                   

                  Christian Bugge
                  Christian Bugge
                  Registreret bruger

                    Hej Kell

                    Jeg beklager at dit spørgsmål har ligget ubesvaret så længe.

                    For at komme en løsning nærmere, har jeg to spørgsmål:

                    – Præcis hvilken model er din Ventus GPS Logger?

                    – Installerer du softwaren fra den medfølgende CD?

                     

                    Christian Bugge
                    Christian Bugge
                    Registreret bruger

                      Hvilken fejlmeddelelse får du, når du prøver at sende en mail?

                      Hvilken internetudbyder har du?

                       

                      Christian Bugge
                      Christian Bugge
                      Registreret bruger

                        Prøv at ryde DNS-cachen manuelt, sådan (Windows 7 og Vista):

                        1. Gå ind i Start-menuen -> Alle Programmer -> Tilbehør
                        2. Højre-klik på Kommandoprompt og vælg Kør som administrator
                        3. Klik Ja i dialog-boksen.
                        4. I kommandoprompten der åbner, skriver du ipconfig /flushdns og trykker enter.

                        Hvad siger den til det?

                         

                        Christian Bugge
                        Christian Bugge
                        Registreret bruger

                          Jeg er næsten sikker på, at du kan løse problemet, ved at få Windows til at glemme det netværk, det fejlagtigt forbinder til.

                          Fremgangsmåde:

                          1. Klik på netværks-ikonet ved siden af uret og  vælg Åbn Netværks- og delingscenter.
                          2. Klik på Administrerer trådløse netværk.
                          3. Find det netværk du ikke ønsker at oprette forbindelse til.
                          4. Højreklik på netværket og vælg Fjern netværk.

                          Windows vil nu ikke længere automatisk forsøge at forbinde til det pågældende trådløse netværk.

                           

                          Hvis det stadigvæk ikke fungerer, kan det skyldes at Windows ikke kender det korrekt kodeord til netværket.

                          Sådan angiver kodeordet til netværket:

                          1. Højreklik på dit trådløse netværk i vinduet “Administrerer trådløse netværk” og vælg Egenskaber.
                          2. Under fanebladet “Sikkerhed” angiver du i feltet “Sikkerhedsnøgle til netværket” det korrekte kodeord.
                          3. Klik OK.

                           

                          Christian Bugge
                          Christian Bugge
                          Registreret bruger

                            Optræder det korrekte netværk på listen eller har du slet ikke mulighed for at vælge det?

                             

                            Christian Bugge
                            Christian Bugge
                            Registreret bruger

                              Er det vindue, du står i, når du trykker Ctrl+N maksimeret?

                              Når du bruger Internet Explorer-genvejen, hvor “Kør“-indstillingen er sat til “Maksimeret“, åbner det så korrekt i fuld skærm?

                              Jeg har testet det med Windows 7 og Internet Explorer 8 og 9. Hvilken Windows og Internet Explorer version bruger du?

                              Fungerer det som det skal med IE New Windows Maximizer? Tak for tippet, i øvrigt. Det ser ud til at være et snedigt lille værktøj.

                              Christian Bugge
                              Christian Bugge
                              Registreret bruger

                                Det er ikke helt nok at afbryde og genoprette forbindelsen til et netværk:

                                1. Klik på netværks-ikonet ved siden af ur og dato.
                                2. Vælg Åbn Netværks- og delingscenter nederst.
                                3. I vinduet der åbner, klik på Rediger indstillinger for netværkskort.
                                4. Højreklik på det trådløse netværkskort og vent til ikonet bliver gråt og der står deaktiveret.
                                5. Højreklik og vælg Aktiver.

                                 

                                Automatisk fejl-diagnostik:

                                Prøv at bruge den automatiske fejlsøgnings-funktion ved at højreklikke på netværks-ikonet og klikke Foretag fejlfinding af problemer.

                                 

                                Flere muligheder:

                                Ovenstående hjælper måske ikke, og der kan være mange grunde til, at det ikke fungerer.

                                Mange hoteller og andre forretningsdrivende kræver, at du logger ind med et brugernavn og password, du får udleveret af dem og skal indtaste på en særlig hjemmeside, du bliver præsenteret for som det første, når du prøver at gå på nettet. Hvis du har sat dit netværkskort til at benytte en specifik navneserver, kan den forhindre dig i at nå frem til siden. 

                                Det undersøger du sådan:

                                1. Højreklik på det trådløse netværkskort under Netværksforbindelser i Netværks- og delingscenter.
                                2. Klik på TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4) – uden at fjerne fluebenet.
                                3. Klik på Egenskaber.
                                4. Hvis der nederst i vinduet er markering i “Brug følgende DNS-serveradresser”, skal du ændre markeringen til “Hent automatisk en DNS-serveradresse”.
                                5. Klik
                                OK og OK igen.
                                6. Aktiver og deaktiver det trådløse netværkskort som beskrevet først i dette indlæg og prøv igen.

                                 

                                Endnu en mulighed er at nulstille Windows’ netværks-komponenter (TCP/IP stack), men det er en anelse mere besværligt, så jeg synes du skal prøve ovenstående først.

                                Har du mulighed for at prøve, at gå på et andet trådløst netværk end hotellets og se om de fungerer?