Forum-svar oprettet


fedt¿re
Abonnent

    Hej Henrik!

    Tak for svaret; det hjalp mig desværre ikke.

    Jeg kan sende, men ikke modtage mails.

    Jeg vedhæfter som fil mine indstiller, måske kan det hjælpe dig videre.


    fedt¿re
    Abonnent

      Hej Jan!

      Tak for din ide´; desværre virker den ikke, eftersom feltet POP3 ikke kan ændres.

      Er der “flere skud i bøssen”?


      fedt¿re
      Abonnent

        Hej Jan!

        Betragt mit problem som jeg ikke har nogen stationær PC, men udelukkende en bærbar.

        Der er ingen realationer til STOFA´s server.

        Jeg har købt mobil bredbånd hos 3.dk, da STOFA ikke forhandler mobil bredbånd.

        Der er således ingen relationer mellem min stationære og min bærbare.

        På den bærbare, har jeg opsat indgående server således: pop3.live.dk (og også forsøgt med pop.3.dk) og port 110 – desværre uden resultat.

        Hvad angår Udgående server, oplyste 3.dk mig om, at indstille således: smtp.3.dk – port 25. Det virker fint, da jeg kan sende mail.

        Kundeservice hos 3.dk siger,at hvad angår indgående server: (citat) du skal henvende dig til din mobil bredbånd-udbyder (citat slut), og hvem er i grundet det, når det ikke er 3.dk?

        Windows.microsoft.com/da-DK skriver om “Fejlfinding i forbindelse med problemer med windos Mail” (citat) kontroller at serveroplysninger og servere til indgående post, svarer til kontooplysninger ne fra din e-mail udbyder(citat slut), MEN hvem er min e-mail udbyder?

        Windows LIVE MAIL var præinstalleret på min bærbare, og jeg har valgt den tilbudte mail-adresse, som jeg selv kunne ændre. Det blev til [email protected].

        Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.   



        fedt¿re
        Abonnent

          Hej Jan!

          Tak for din interesse for mit problem.

          Min stationære har intet med min bærbare at gøre.

          På den bærbare – som er til forenings- & undervisningsbrug – er er ingen relationer til mit e-mailprogram på den stationære.

          Der er således oprettet 2 helt nye e-mail-adresser på den bærbare;

          i GMAIL: [email protected]. Her kan jeg både sende og modtage mails.

          i Live Mail: [email protected]. Her kan jeg kun sende mails, men ikke modtage mails.

          Sender jeg en mail fra min stationære ([email protected]) til GMAIL på den bærbare, kommer den fint frem.

          Sender jeg fra min stationære til LIVE MAIL  på den bærbare, kommer den ikke frem.

          På min stationære har jeg 2 e-mailprogrammer, nemlig STOFANETs simple program og så THUNDERBIRD.

          Når en mail sendes fra min stationære til LIVE MAIL på den bærbare kommer mailen ikke frem, men der kommer følgende fejlmelding:

          Følgende adresse (r) mislykkedes: 

            [email protected] 

           SMTP fejl fra eksterne mailserver efter RCPT TO: <[email protected] >:

          Vært mx4.hotmail.com [65.55.37.120]: 550 Anmodet handling ikke taget:

          postkasse utilgængelige

          Denne besked kan jeg ikke tyde; der står at der er en SMPT fejl, og i Udgående post (SMTP), og her er jeg “På Herrens mark“.

          Jeg har endvidere modtaget følgende besked: Windows LIVE MAIL Error ID: 0x800CCC0F.

          Jeg har “googlet” denne fejl, men ikke blevet meget klogere.

          Sender fra den bærbares GMAIL til den bærbares LIVE MAIL, kommer mailen ikke frem.

          Sender fra den bærbares LIVE MAIL til den bærbares GMAIL, kommer mailen frem.

          Indgående post er under avancerede instillinger på den bærbare anført (POP3): 110.

          Kan det tænkes, at der skal stå noget andet end 110 ? 

           


          fedt¿re
          Abonnent

            Hej Jan!

            Jeg fulgte dit råd om at rette indgåednde server til: pop.3.dk, men det virkede ej heller.

            Mailen kunne ikke modtages. således som det fremgår af nedenstående:

             The e-mail addresses fejlede (Følgende adresse (r) mislykkedes):

            [email protected]

            SMTP fejl fra eksterne mailserver efter RCPT TO: < [email protected] >: vært mx1.hotmail.com [65.55.92.184]: 550 Anmodet handling ikke taget: postkasse utilgængelige
             ------ DK: This is a Kopi of beskeden, inkl. Alle overskrifter. ------ UK: Dette er en kopi af meddelelsen, herunder alle de overskrifter.
            
             Return-path: < [email protected] > Modtaget: fra web-aarh-4 ([172.20.11.119] helo = webmail.stofa.dk) ved mx04.stofanet.dk (konvolut-fra < [email protected] >) med esmtpa id 1U7OVR-0001eG-1H for [email protected] , Mon, 18 Feb 2013 12:03:33 0100 MIME-Version: 1,0 Content-Type: multipart / alternative;
            -----------------


            Udgående post er anført(SMTP): 25 - Udgående post virker


            Indgående post er anført (POP3): 110 - Indgående post virker ikke, selvom jeg har fulgt dit råd og ændret indstillingen til pop.3.dk


            Har du yderligere et råd til mig?

            fedt¿re
            Abonnent

              Hej Klaus!

              Tak for dit svar; imidlertid virker din opsætning kun, såfremt du er kunde ved TDC.

              Min opsætning af udgående post må være korrekt siden jeg kan sende mails.

              Problemet må således ligge i opsætningen af indgående post.

              MVH,

              fedtøre

               


              fedt¿re
              Abonnent

                Yderligere oplysninger til mit spørgsmål:(citat fra “uanbringelses-mail”)

                Dette indlæg blev oprettet automatisk via mail levering software (Exim).

                En besked, du har sendt ikke kunne leveres til alle sine modtagere.

                Følgende adresse (r) mislykkedes: 

                  [email protected] 

                 SMTP fejl fra eksterne mailserver efter RCPT TO: < [email protected] >:

                Vært mx4.hotmail.com [65.55.37.120]: 550 Anmodet handling ikke taget:

                postkasse utilgængelige

                 


                fedt¿re
                Abonnent

                  Tak for svaret!

                  Jeg har “rodet” med problemet hele dagen, og pludselig blev jeg bedt om at logge på min Google-konto, som dog ikke ville acceptere min adgangskode, men efter at have nulstillet koden og etableret en ny, kan jeg igen komme på Google Chrome, men det giver anledning til yderligere forvirring, idet SECUNIA siger Google Chrome er opdateret, men Google Chrome findes ikke på listen over installerede programmer (kun Google Earth og Google Toolbar til Internet Explorer er på listen). ctr-shift-esc. viser at Google Chrome fungerer.

                  Jeg har taget skærmprint af ovenanførte og gemt i Word/docx-fil, men jeg kan ikke vedhæfte en docx-fil (hvorfor i grunden ikke?).


                  fedt¿re
                  Abonnent

                    Tak for svaret!

                    Der er mig bekendt ikke sket nogen ændring af mine indstillinger, da der jo blot er sket en automatisk back-up via Secunia.


                    fedt¿re
                    Abonnent

                      Tak for svaret; der er ingen problemer med de 4 andre browsere, jeg har installeret.


                      fedt¿re
                      Abonnent

                        Tak!

                        – det virkede.

                        MVH,

                        Gert Brügge


                        fedt¿re
                        Abonnent

                          Tak for dit tip!

                          Min driver er opdateret og HP´s “Print and Scan Doctor”-program siger, at der ikke er nogen fejl på prineren.

                          Dog eksisterer problemet stadig.


                          fedt¿re
                          Abonnent

                            Tak for din interesse!

                            Mit styresystem er Windows 7 Home Premium 64 -bit


                            fedt¿re
                            Abonnent

                              Hej Tao!

                              Tak for dit svar; imidlertid har jeg prøvet den af dig anførte løsningsmodel, men desværre uden det ønskede resultat.

                              Eftersom alt fungerer i de øvrige browsere, er det jo klart, at fejlen ligger i Explorer 9.

                              Eftersom programmørerne i Explorer 9 åbenbart ikke kan/vil løse problemet – og jeg er jo ikke den eneste med problemet – så har jeg besluttet fremover at bruge FireFox (eller en af de andre browsere), og så blot fortælle alverden hvor ringe jeg finder Explorer 9 og den manglende support fra Windows side.

                               

                              Med venlig hilsen,

                              Fedtøre


                              fedt¿re
                              Abonnent

                                Tak for dit svar!

                                Mit skærmkort er AMD Radeon HD 6570, som Driwer Max anfører, har en ny opdatering 07.05.2012.

                                Jeg har foretaget en opdatering, men det hjalp desværre ikke.