Forum-svar oprettet


fedt¿re
Abonnent

    Tak for dit svar!

    Du skriver, at Windows ikke altid kan finde de nyeste drivere gennem enhedshåndteringen – du kan derfor selv bestemt bedømme om der rent faktisk er nyere drivere ved at finde dem på hardwareproducentens hjemmeside. 

    Når nu Windows siger, at driveren er O.k., og PCén i øvrigt fungerer upåklageligt, er er så nogen grund til art foretage sig noget som helst? 

    I øjeblikket siger DriverFigther, at jeg skal opdatere 19 drivere, men programmet Driverscanner siger at der kun er 3 drivere, der skal opdateres.

    Begge programmer kan vel ikke have ret?

    SpamFigther læser åbenbart også Komputer for Alle, for nu er der pludselig efter mere end 1 måneds forløb og 3 “remindere” kommet et svar, gående ud på, at DriverFigther er helt O.K.


    fedt¿re
    Abonnent

      Tak for svaret!

      Jeg har valgt at leve med problemet; nettet giver mange forklaringer, lige fra metoder til fejlretning til at meddele, at denne fejlmelding skal man blot ignorere.

      Men jeg er stadig nysgerrig; er fejlkoden et reelt problem og er det i det hele taget nødendigt at foretage sig noget som helst.


      fedt¿re
      Abonnent

        Hej Christian!

        Tak for din indsats; jeg har kontakt HP-Support, hvor man da var meget venlig, ligesom HP erkendte problemet, men den eneste løsning HP kunne give, at at geninstallere windows og så håbe det bedste.

        Jeg har besluttet at “leve” med problemet.


        fedt¿re
        Abonnent

          Hej Christian!

          Tak ,for svar; HP Support Asstant er fundet på HP´s hjemmeside.

          Se vedhæftede skærmprint


          fedt¿re
          Abonnent

            Hej Christian!

            Tak for dit  svar og spørgmål om jeg har brug for HP Support Assitant.

            Jeg har klippet følgende fra HP´s hjemmeside, og som du ser, så er der gratis support i PC´ens levetid, og derfor  vil jeg gerne beholde/have programmet:

            HP Support Assistant tilbyder en enkelt menu, som vil hjælpe dig med at vedligeholde pc’en og løse problemer samt give dig adgang til ekspertsupport. 

            • Enkelt menu—Se alt i den dashboard-lignende menu.
            • Hold dig informeret—Få pc-advarsler og supportstatus lige på proceslinjen.
            • Hjælp på din måde—Få adgang til hjælpeværktøjer og en direkte linje til teknisk support.
            • Løs problemer nemt—Kør indbygget diagnostik for at ordne næsten alt.
            • Support på den lange bane—Få adgang til HP Support Assistant ihele din pc’s levetid.

            fedt¿re
            Abonnent

              Tak for sit svar.

              Jeg har fulgt dit råd, og det er nu lykkedes at afinstallere den gamle  HP Support Assistant.

              Programmet findes ikke mere, for går jeg går ind på “fjern programmer” og på “Secunia”, så er programmet væk, MEN forsøger jeg at gen-installere programmet, får jeg igen besked om, at programmet findes, og jeg bliver spurgt om jeg vil overskrive programmet.

              Jeg accepterer, men får så følgende fejlmeldinger:

              HP Support Assistant Error; error 1316. Den angivne konto findes allerede

              Endvidere:

              Feature transfer error. Error -1603Fatal error during installation

              Consult Windows Installer Help (Msi.chm) og MSDN for more information

               

              Det hjælper mig nu ikke meget; hvad gør jeg?

               


              fedt¿re
              Abonnent

                Hej Christian!

                Tak for dit svar, men det hjalp mig desværre ikke videre.

                Revo Uninstaller viser, at programmet ikke findes på PCén

                Kontrolpanel/fjern program viser ligeledes, at programmet ikke findes på PCén

                Secunia viser, at programmet findes på PCén i version 7.09.39.15

                Følger jeg dit link for at installere HP Support Assistant, kommer der der et skærmbillede, der spørger om jeg vil overskrive programmet, da det findes i forvejen.

                Selvom jeg siger ja, sker der intet

                Jeg ville gerne medsende et par skærmprint (alle jpg-filer af beskeden størrelse), men der kommer en fejlmelding, som jeg ikke kan tyde, nemlig An HTTP error 0 occured. http//komputer.dk/comment-upload/js

                Jeg håber du kan hjælpe mig.


                fedt¿re
                Abonnent

                  Tak for dit svar!

                  Imidlertid henviser du blot til  den side jeg har været inde på, så det hjælper mig ikke.

                  Se følgende fra Opera´s vejledning:

                  Opera Turbo

                  Introduktion

                  Opera Turbo er en gratis service til at forøge hastigheden på langsomme forbindelser. I bedste fald vil en opkaldsforbindelse med et modem komme i nærheden af at ligne en bredbåndsforbindelse. Hvis forbindelseshastigheden er svingende eller ukendt, findes der en indstilling til automatisk at afgøre, hvorvidt man vil vinde noget med Opera Turbo slået til, og ud fra dette slås Opera Turbo automatisk til/fra.

                  Du kan slå Opera Turbo til og fra via ikonet nederst til venstre i Opera i statusbjælkens venstre side. Hold musemarkøren over dette ikon, og teksten “Opera Turbo deaktiveret” vises. Klik på ikonet, og Opera Turbo bliver aktiveret. Ikonet skifter til grønt, og hver gang en side bliver indlæst, vises information om, hvor meget data man har sparet at hente over forbindelsen. Klik på ikonet endnu engang for at deaktivere Opera Turbo.

                  For at konfigurere Opera Turbo skal du klikke på pilen til højre for Opera Turbo-ikonet og vælge “Konfigurer”. Du har følgende valgmuligheder:

                  Automatisk
                  Opera Turbo anvendes kun, hvis man er på et langsomt netværk
                  Aktiveret
                  Optimerer sider med Opera Turbo, så de indlæses hurtigere på langsomme netværk
                  Deaktiveret
                  Sider indlæses normalt, dvs. Opera Turbo anvendes ikke (standard)

                  Hvis du er usikker på, om du bør have Opera Turbo aktiveret eller deaktiveret, kan du vælge “Automatisk “. Du har også adgang til disse konfigurationsmuligheder fra Indstillingerne under fanen Websider

                  Du kan få vist netværkshastigheden ved at have “Oplys mig om status for netværkshastigheden” aktiveret.

                  Teknologien bag Opera Turbo består af en proxyserver, hvorpå der udføres en komprimering af websiderne. Der kan opnås helt op til 80% komprimering, bl.a. ved at reducere kvaliteten af billederne. Hvis du vil se et billede ukomprimeret, kan du højreklikke på billedet og vælge “Genindlæs billede i fuld kvalitet”.

                  —-

                  Sagen er den, at jeg ikke kan finde det omtalte ikon (se ovenfor)

                  Må jeg høre fra dig igen?

                   


                  fedt¿re
                  Abonnent

                    Hej Jan!

                    Tak for dit hurtige svar.

                    Jeg måtte ty til Revo-unistaller, og det gav følgende resultat, således som det fremgår af vedhæftede fil.

                    Filen “Fundne efterladenskaber fra registreringstilføjelser” giver mig følgende valgmuligheder:

                    “Vælg alle”, “Fravælg alle” og “Slet”.

                    Jeg er opvokset med “Pen og blæk“, og ved derfor ikke, havd jeg skal vælge.

                    Må jeg udbede mig din hjælp.


                    fedt¿re
                    Abonnent

                      Jeg har selv problemet; på et debatforum på nettet har jeg fundet følgende svar fra en frustreret Norton-bruger:

                      Win 7 Rapporter Norton 360, Firewall og Anti-Virus er slukket

                      Efter flere forgæves henvendelser til Norton-support (3 support-medarbejdere, der hver havde deres løsning, men ingen af disse løsninger virkede), modtog jeg et telefonopkald fra en højtstående Norton support tekniker, der vidste, hvad han gjorde, og årsagen til dette frustrerende, irriterende problem. 

                      Han sagde, at dette problem har ramt flere andre Norton-brugere. 

                      Han fortalte mig også, at på trods af Windows 7 Sikkerhed-advarsler, så fungerer Norton 360 korrekt

                      Hans konklusion var følgende:

                      Problemet stammer fra min Windows32/repository fil, som forhindrer Windows 7 at genkende Norton 360.

                      Desværre genskaber denne fil sig fra hukommelsen.  

                      Så selv om jeg slettede filen, som han gjorde, vil den blive genskabt. 

                      Men Norton-support havde en løsning, er du klar til det? 

                      Den eneste måde at løse det er en frisk installation af Windows .

                      ——————————————

                      jeg har i dag konfronteret Norton-support/Danmark med dette svar, og har fået bekræftet, at man blot kan ignorere Windows-advarslen så længe Norton viser det grønne “flueben”.

                      Med venlig hilsen,

                      Gert Brügge


                      fedt¿re
                      Abonnent

                        Jeg har selv problemet; på et debatforum på nettet har jeg fundet følgende svar fra en frustreret Norton-bruger:

                        Win 7 Rapporter Norton 360, Firewall og Anti-Virus er slukket

                        Efter flere forgæves henvendelser til Norton-support (3 support-medarbejdere, der hver havde deres løsning, men ingen af disse løsninger virkede), modtog jeg et telefonopkald fra en højtstående Norton support tekniker, der vidste, hvad han gjorde, og årsagen til dette frustrerende, irriterende problem. 

                        Han sagde, at dette problem har ramt flere andre Norton-brugere. 

                        Han fortalte mig også, at på trods af Windows 7 Sikkerhed-advarsler, så fungerer Norton 360 korrekt

                        Hans konklusion var følgende:

                        Problemet stammer fra min Windows32/repository fil, som forhindrer Windows 7 at genkende Norton 360.

                        Desværre genskaber denne fil sig fra hukommelsen.  

                        Så selv om jeg slettede filen, som han gjorde, vil den blive genskabt. 

                        Men Norton-support havde en løsning, er du klar til det? 

                        Den eneste måde at løse det er en frisk installation af Windows .

                        ——————————————

                        jeg har i dag konfronteret Norton-support/Danmark med dette svar, og har fået bekræftet, at man blot kan ignorere Windows-advarslen så længe Norton viser det grønne “flueben”.

                        Med venlig hilsen,

                        Gert Brügge

                         


                        fedt¿re
                        Abonnent

                          Til mit spørgsmål kan jeg tilføje:

                          Det er blevet mig oplyst, at HP TOOLBAR til min printer kun virker med JAVA TM.

                          For at min netbank kan fungere skal jeg have installeret JAVA 7, UPDATE 25, og må ikke have installet andre JAVA-programmer; herunder JAVA TM

                          Er der andre, der har haft lignende problemer?

                          Venlig hilsen,

                          fedtøre


                          fedt¿re
                          Abonnent

                            Hej Jan!

                            Tak for dit svar; desværre hjalp det mig ikke videre. Jeg downloadede som foreslået af dig Revo unstaller, men af de 207 muligheder, der tonede frem på skærmen, var hverken BABYLON eller det tvivlsomme RegClean.

                            Programmerne findes således ikke på listen over sletningsmuligheder, men alligevel dukker disse 2 uønskede programmer op på min startside (se skærmprintet).

                            En oprydning i registreringsdatabasen via WINOWS eller mit sikkerhedsprogram NORTON afhjælper fejlen.

                            Hvad gør jeg så?


                            fedt¿re
                            Abonnent

                              Hej  Henrik! 

                              Tak for dit svar; jeg fulgte dit råd og henvendte mig til Microsoft Support, og det var sandeligen en besynderlig oplevelse.

                              Jeg blev af Microsoft Support henvist til et link, hvor jeg  skulle indtaste den omhandlende e-mail adresse, der dog gav det resultat, jeg kendte i forvejen:

                              Den Microsoft konto, du angiver, findes ikke.

                              En fornyet henvendelse til Microsoft Support, gav flere ubrugelige links, og også et, som viste sig at være en brevkasse/forum, hvor jeg kunne lede efter problemer, lignende mit, og se hvilket svar der var givet, eller selv stille et nyt spørgsmål.

                              I nævnte forum var intet jeg kunne bruge, så jeg skrev igen til Microsoft Support og klagede min nød over, at jeg bliver kostet rundt af forskellige personer fra Windows support, uden at nogen kunne give mig et brugbart svar på mine – efter egen mening – simple spørgsmål:

                              Eksisterer min konto 2003sonnesgå[email protected] stadig?

                              – såfremt den gør, hvorledes skal jeg så få den aktiveret igen

                              – såfremt den ikke gør, hvordan skal jeg så forholde mig

                              Der kom så et nyt svar, hvor man skrev, at min mail-adresse ikke eksisterede, men at adressen kunne retableres ved at følge et nyt link,  der heller ikke virkede, og da jeg henvendte mig igen til Microsoft support, blev jeg henvist (endnu en gang) til et link, der heller ikke gav noget resultat.

                              Jeg har nu taget konsekvensen, og skrottet Windows Live Mail og Internet Explorer; fremover bruger jeg GMAIL og Google Chrome.

                              Afslutnings skal du have en stor tak for hjælpen, og selvom problemet ikke blev løst, så har sagen dog været ganske morsom! 🙂

                               


                              fedt¿re
                              Abonnent

                                Hej Henrik!

                                Du stillede spørgsmålet: Kan du logge ind på Live.dk og læse din post online?

                                Det kan jeg ikke: logger jeg ind på live.dk, bliver jeg opfordret til at etablere en Microsoft konto ( se vedhæftede skærmprint).

                                ET forsøg på, at logge på med live mail-adressen og det valgte kodeord, afvises.

                                I følge Microsofts hjemmside, er det ikke nødvendigt med en  Microsoft konto, for at køre Windows Live Mail.

                                For øvrigt så kører Live Mail jo hvad angår det at sende mail (men ikke at modtage mails)