Forum-svar oprettet


kw270354
Abonnent

    Hej HenrikClausen

    Tak for dit indslag:

    Jeg har prøvet din anvisning med fejlfindingsværktøjer – ved Windows update skrev den at der var lavet nogle rettelser. Jeg har herefter prøvet 2 gange at update til Funktionsopdatering til Windows 10, version 20H2 – Installationen den ‎01-‎03-‎2021-0xc1900101 blev ikke fuldført.

    Den downloader og installere – men når den begynder at genstarte så gendanner den tilbage til version 1909. Måske jeg må se i øjnene at min PC ikke vil godtage version 20H2 – jeg må så nøjes med 1909 selv om den mister opdateringer fra maj 2021 – ØV ØV. Men jeg tror der er mange der ikke kan få opdatering 20H2 ind på deres PC
    Hvis du høre om en løsning må du meget gerne lade mig høre om det.


    kw270354
    Abonnent

      Hej HenrikClausen
      Jeg har prøvet at nulstille printer, men stadig det samme problem. Tak for dine indslag.

      Jeg prøvede derefter igen at afinstallere driver til printeren.
      Flyttede printer til en anden USB port på PC’en.
      Installerede på ny print driver,
      Genstartede derefter PC’en.
      Det ser ud til at det hjalp – pt. laver printer ikke data udskriften mere. 🙂


      kw270354
      Abonnent

        Hej HenrikClausen
        Jeg har hentet den nye driver hos Brother og installeret den. Det er stadig det samme problem.
        Måske jeg gør det forkert med at afinstallere og så installere. Har du en fremgangsmåde.
        Kan det være en Windows opdatering der driller ?
        Jeg har version 1909 – har prøvet at opdatere til 2004 nogle gange men den fejler (Senest mislykkede installation blev forsøgt den ‎05-‎08-‎2020-0xc1900101)

        Mvh
        Kenneth Winther


        kw270354
        Abonnent

          Hej HenrikClausen

          Tak for din henvendelse. Jeg har nu prøvet at køre guiden Windows Update ( for fejl ) – der bliver ikke fundet nogen fejl.

          Er det selve opdateringen 20H1 2004 der er fejl I ?

          Mvh
          Kenneth


          kw270354
          Abonnent

            Hej HenrikClausen
            Syntes jeg læste en artikel i Komputer for Alle at Microsoft havde åbnet igen for gratis opgradering til Windows 10

            Kan du oplyse link til hvor du købte Windows 10 licens til kr.269-

            Mvh
            Kenneth


            kw270354
            Abonnent

              Mange Tak for hjælpen HenrikClausen 🙂


              kw270354
              Abonnent

                Hej HenrikClausen

                Mange tak for dine tilbagemeldinger. 🙂

                Jeg har fundet ud af hvordan man kan få taget backup af alle mapper med undermapper.

                Man udvider alle mapper så alle mapper kan ses. Derefter markeres alle mapper så kan de eksporteres til f.eks. EML filer.

                Skulle jeg heller bruge mailsystem Microsoft Outlook som er i min Office version.
                Vil den være mere sikker på lang sigt.

                Tænker hvis Thunderbird en dag ikke eksisterer mere.

                Venlig hilsen
                Kenneth

                 


                kw270354
                Abonnent

                  Hej HenrikClausen

                  Tak for din tilbagemelding igen. Ud fra dine oplysninger (med backup af profilen) ved jeg bare ikke hvor mange andre mail programmer der kan importere backup ‘en. Mere hvis jeg ville skifte til at andet mail program.
                  Ved du det. ?
                  Mvh

                  Kenneth


                  kw270354
                  Abonnent

                    Hej HenrikClausen

                    Mange tak for din tilbagemelding. Jeg har prøvet forskellige ting.
                    Jeg har fået installeret tilføjelse med Import/Export som Thunderbird henviser til.
                    Mine gemte mails ligger i mapper + undermapper i det der hedder Lokale Mapper.

                    Jeg ønsker backup i EML format
                    Hvis jeg marker alle mapper og højre-klikker så kan jeg vælge følgende som kan ses på vedhæftet skærmprint.

                    Så kan jeg få en backup af alle mapper – ! men den tager ikke undermapper med og dem har jeg også mange af.
                    Er der ikke en nem måde at få undermapper med, det vil tage lang tid hvis jeg skal tage hver enkelt undermape en ad gangen.

                    Håber du kan hjælpe med en løsning.

                    Mvh
                    Kenneth


                    kw270354
                    Abonnent

                      Tak for tilbagemelding.

                      Jeg bruger en anden browser


                      kw270354
                      Abonnent

                        Hej HenrikClausen

                        Først tak for fremsendte artikel i pdf format.

                        Jeg har nu prøvet med browser Edge her er der var ingen problem.

                        Jeg prøvede igen med browser Internet Explorer, der sker intet. Jeg har også prøvet at nulstille Internet Explorer, det hjalp ikke. Kan ikke forstå at jeg ikke kan bruge Internet Explorer ?

                        HenrikClausen hvilken browser har du brugt til at hente artiklen ?
                        Hvis du ikke har brugt Internet Explorer, vil du så prøve med denne browser.
                        Du må meget gerne give en tilbagemelding Henrik.

                        Venlig hilsen
                        Kenneth

                         


                        kw270354
                        Abonnent

                          Henrik Clausen

                          Giv meget gerne en tilbagemelding 🙂


                          kw270354
                          Abonnent

                            Hej HenrikClausen

                            Jeg bruger Internet Explorer. Prøv at gå ind på http://keepvid.com/ og se om du kan indsætte stien på det video klip du vil hente. Jeg kan ikke finde det, har ikke haft problemet før.
                            Det kan være du har en fidus.

                            Har også prøvet med browser Edge det samme resultat.
                            Giv meget gerne en tilbagemelding 🙂

                             


                            kw270354
                            Abonnent

                              Tak for hjælpen Henrik Clausen 🙂


                              kw270354
                              Abonnent

                                 

                                Nu har jeg fået svar fra TDC/YouSee – hvordan jeg skal gøre på deres mailserver. Så det vil jeg prøve næste gang jeg ser nyhedsbrevet fra Komputer for Alle i spamfilter.

                                Svaret fra TDC/YouSee: De mails som ikke skal havne i din spambakke markerer du som ønsket/sætter flueben ved og de skulle fremover gerne gå direkte i din indbakke.

                                Venlig hilsen
                                Kenneth