Forum-svar oprettet
Kære Leif og Flemming
Jeg kan ikke sige, hvorfor netop Malwarebytes sender programmet i karantæne, for det er ét af meget få sikkerhedsprogrammer, der gør dette. De vurderer, at det muligvis er et uønsket program, men langt de fleste sikkerhedspakker blåstempler BoostSpeed.
Der er altså umiddelbart ingen farer forbundet med manuelt at blåstemple BoostSpeed.
Med venlig hilsen
Mathias
Komputer for alle
Kære Forth
Det har du ret i, og man kan desværre ikke gøre vinduet større. Du kan dog bruge forstørrelsesglasset under Øget tilgængelighed, hvis det er for besværligt at tyde teksten i vinduet.
Du åbner forstørrelsesglasset ved at bruge tastaturgenvejen ‘Windows-tast’ og ‘+’
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Komputer for alle
Kære Kim
Licensen gælder kun til Auslogics BoostSpeed 9 og ikke til 10’eren. Du skal med andre ord ikke tage imod tilbuddet om opdatering, da det primært handler om, at Auslogics vil sælge seneste udgave.
Jeg håber, at du får god nytte af programmet.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Svend
Licensen gælder kun til Auslogics BoostSpeed 9 og ikke til 10’eren. Du skal derfor afinstallere 10’eren og geninstallere 9’eren, hvis du vil gøre brug af licensen.
Jeg håber, at du får god nytte af programmet.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Per Thorsen
Jeg har forsøgt at gennemlæse adskillige sider hos McAfee, og jeg kan ikke finde en entydigt svar, men noget kunne tyde på det. Programmet er relativt nyt og stadig under udvikling, så derfor kan det sagtens tænkes, at McAfee fokuserer på den Windows-version, som efterhånden er den mest udbredte.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Orla
Det er jeg glad for at høre. IObit Uninstaller er et rigtigt godt program, som vi tidligere har skrevet en vejledning til, og jeg har på fornemmelsen, at der kan komme en artikel om den nye udgave i løbet af i år. Driver Booster er dog knap så godt, og vores erfaring er, at det kan skabe problemer på visse computere, så det vil jeg blot afinstallere – det samme med Simpliclin”.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære bruger
Det kan det godt, men det kan også skyldes, at filerne er blevet overskrevet så mange gange, at der ikke er noget at genskabe, desværre.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Birger
Kan du se, om der på din processlinje er en lille sky med en sort pil, der peger op, lige i midten.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Svend og Gunnar
I stedet for at klikker på Aktiver, så klik i stedet på Indtast kode, der står lige under den store orange knap. Her bør I have mulighed for at indtaste licenskoden.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Orla
IObits andre programmer, Driver Booster og UnInstaller, følger ikke partout med, når du installerer Advanced System Care, men der er nogle knapper i programmet, som kan “lokke” dig til at installere de resterende programmer – det gælder fx under menupunktet Forbedr.
For en god ordens skyld sender jeg her en tjekliste, som nok kan hjælpe dig videre.
1. Læg ud med at køre en fuld virusscanning.
2. Kør programmet kommandoprompt som administrator
3. Indtast denne kode: sfc /scannow og tryk Enter – se nu, om det ikke skulle hjælpe.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Olcarst
Hvor langt kommer du i selve installationen, før det gør galt? Kan du fortælle, hvad der står i det programvindue, hvor fejlen opstår? Eventuelt tag et skærmskud og vedlæg det her. Det vil gøre det nemmere at diagnosticere.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Gert
Der bør ikke være nogle problemer med Advanced SystemCare, men eftersom det dykker ned i dit styresystems dybere lag, kan det være årsagen til, at det bliver blokeret. Prøv at kør det som administrator. Det gør du ved at højreklikke på ikonet for Advanced SystemCare og vælg Kør som administrator.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Lykkelar
Programmet kan i visse tilfælde efterlade nogle systemfiler på din computer, som bliver genkaldt, når du installerer på ny. Jeg vil derfor anbefale, at du klarer AFinstallationen med Revo Uninstaller og lader det scanne og fjerne filer fra IObit, inden du igen installerer version 10 her fra Fordelszonen:
http://fordelszonen.komputer.dk/programmer/optimeringsprogrammer/iobit-advanced-systemcare-pro
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Søren
Det lyder som om, at du undervejs har valgt at opdatere til version 11 af programmet. Du skal derfor slette programmet igen – gerne med Revo Uninstaller, hvor du fjerner alle efterladenskaber. Installer derefter version 10 med det program, som du finder i Fordelszonen – http://fordelszonen.komputer.dk/programmer/optimeringsprogrammer/iobit-advanced-systemcare-pro
Med venlig hilsen
Mathias Flinck
Kære Kurt
Har du tjekket, om e-mailen muligvis er landet i din spam-folder? Her kan den nemlig sagtens ende.
Med venlig hilsen
Mathias Flinck