Forum-svar oprettet


oledy
Abonnent

    Så er det virkeligt op ad bakke:

    Frisk Start: Der er opstået et problem under nulstilling af PC’en, der blev ikke foretaget nogen ændringer.

    What to do?

    Ole Dy.

    Vedhæftede filer:
    1. Frisk-start.docx

    oledy
    Abonnent

      Jeg kunne ganske rigtigt omdøbe efter at have stoppet SonicWall, men resultatet er det samme. Versionen er 1709 og opdateringen er KB4338825 – forsøgt installeret 57 gange.

      Jeg har i mellemtiden prøvet at opdatere nogle andre, jeg kunne se manglede. Små opdateringer kører igennem, men de store fejler alle. Ingen af versionerne for KB4090914 accepteres, alle giver beskeden “Ikke til denne computer”.

      Det er stadig det ultrakorte gensyn med opdateringsskærmen ved opstart/genstart, som forstyrrer mig – jeg er vel ved at nærme mig tidspunktet, hvor systemet skal geninstalleres, eller . . ?

      Ole Dy.

       

       


      oledy
      Abonnent

        Seneste oplevelse:

        Ved opstart begynder initiering af (formentlig) en anden opdatering. Det er meget tidskrævende – ca. 1/2 time med flere genstarter. Ved 94% stoppes pludseligt med beskeden “Køres tilbage til forrige version”.

         

        Ole Dy.


        oledy
        Abonnent

          Stadig samme resultat. Problemet er opstarten: jeg ser klargøringsvinduet i ganske få sekunder. Jeg tvivler ikke på, at opdateringen før genstart, er forløbet som den skulle, men initieringen efter genstart finder aldrig sted.

          Hvis jeg afvikler SFC Scan direkte fra console, får jeg at vide at alt er OK!

          DISM online cleanup-image scanhealth melder også alt OK!

          Jeg har prøvet at stoppe wuauserv og cryptSvc, rename SoftwareDistribution og Catroot2 – den første fik jeg ikke lov til at rename, selv om jeg havde skiftet attributter på alt i biblioteket, og der var da heller ikke nogen virkning.

          Med den relativt ringe erfaring jeg har med at rode direkte i Windows, forestiller jeg mig noget i retning af boot-fejl i forbindelse med genstart eller en korrupt Windows Update Database.

          Og for resten havde jeg haft fat i SonicWall NetExtender i job-listen inden afinstallationen.

           

          Ole Dy.


          oledy
          Abonnent

            I øvrigt måtte I gerne læse mellem linierne, at jeg mener, IObit UnInstaller er årsagen til problemet. Den meget lange liste af elementer, der ville blive slettet, blev helt sikkert ikke slettet – jeg tror den almindelige afinstallering havde gjort et bedre job. Jeg prøvede gennem det meste af en uge at rydde op, optimere osv. uden at det blev muligt at geninstallere Sonicwall – så jeg ved heller ikke, hvad du mener med, at du ville “nøjes med lidt færre”.

            Ole Dy.

             


            oledy
            Abonnent

              Jeg synes ikke, jeg gav udtryk for, at svaret har løst mit problem. Problemet er der stadig, så jeg vil værdsætte, at I kommer med endnu et bud – som lovet!

              Ole Dy.

               


              oledy
              Abonnent

                Fejlfindingsværktøjet finder ganske rigtigt en fejl i Windows Update databasen – retter den, finder den, retter den . . .

                Desværre ændrer det ikke opdateringen – efter genstart ser jeg stadig kun et kort glimt af færdiggørelsen af installationen, og efterfølgende er antallet af mislykkede forsøg øget med 1.

                Med venlig hilsen

                Ole Dy.