Forum-svar oprettet


Truelsen
Medlem

    Hvad gør jeg forkert?

    2 timer efter at Henrik gav mig et forslag, var jeg inde og bruge det på min fejl,

    så hvis du logger på, så vil du se mit svar.

    M.v.h.  Ole Truelsen:)


    Truelsen
    Medlem

      Mit problem med I/E9 er løst. Jeg fulgte proceduren fra Henrik Ræder Clausen.

       🙂 Tak for jeres hjælp. Jeg er meget glad for at det lykkedes.

      Nu kan jeg køre I/E9 sammen med Google Chrome.

      Med venlig hilsen

      Ole Truelsen


      Truelsen
      Medlem

        Jeg mener ikke at jeg har afsluttet mit problem, så derfor eksisterer det stadigvæk. Jeg prøver at beskrive det igen:

        Jeg havde et fejlfrit Win7 kørende med I/E-9, og ingen problemer med at komme ind i mine netbanker.

        Nu har jeg hørt så meget godt om de alternative browsere, de skulle være så gode. Jeg besluttede at afprøve Chrome. Jeg installerede den, så den skulle køre ved siden af I/E-9.

        Det gik ok så længe jeg brugte den som primær browser, men da jeg skiftede over til at bruge I/E-9, så beklagede “Pensam Netbank” sig over, at den manglede adgang til både I/E-9 og Java. Da jeg derefter demonterede I/E-9. så kørte det helt fint med I/E-8 og den fandt også Java programmet.

        Derefter afinstallerede jeg Chrome, og konstaterede at I/E-8 og Java stadigvæk fungerede.

        Derefter lagde jeg igen I/E-9 på. Derefter var det igen galt. Hverken I/E-9 eller Java var aktive, når jeg gik på netbank.

        Derefter har jeg afprøvet de forskellige kombinationer med I/E-8,  I/E-9 og Java. Derfor siger jeg, at Chrome efterlader noget, der generer I/E-9.

        Måske er win7 medårsag?

        Senere fandt jeg ud af at det også var galt med “Adobe Flash Player”. Den er også forsvundet efter at Chrome har været installeret.

        Det vigtigste for mig lige nu er, at jeg kan komme på netbank med Chrome. Den har adgang til I/E-9 og Java.

        Det jeg mangler nu, et en rigtigt godt tip.

        Mvh.  

         

         


        Truelsen
        Medlem

          Nej desværre blev IE9 / Chrome problemet ikke løst. Chrome kører, men IE9 har ingen adgang til Adobe Reader,  Java  eller Flash Driver. Det er ligegyldigt om IE9 er primær browser.

          Jeg startede med at fjerne IE9. Jeg prøvede nu at starte Netbank op på IE8, det fungerede uden problemer. Jeg fulgte Jans præcis beskrevne procedure så blev IE9 igen installeret. Jeg prøvede igen at starte Netbank. Igen gik det i stå med påstand om at hverken Reader eller Java er installeret.

          Derefter afinstallerede jeg Chrome, men med samme resultat, ingen Netbank.

          Med Chrome afinstalleret prøvede jeg igen at fjerne IE9 og sætte den på igen, men selv uden Chrome, fik jeg samme fejl.

          Foreløbig tak til Jans rigtig gode beskrevne procedure, men der må være noget jeg har overset første gang jeg installerede Chrome.

          Jeg kommer nu på Netbank ved at bruge Chrome som primær browser og se helt bort fra IE.

          Jeg håber på at i måske får en god idé.

          Hilsen Ole