Forum-svar oprettet
Tak for svaret og undskyld at det tog lidt tid for mig at komme tilbage. Har også været inde på, at der kunne være et installeret program der forårsagede fejlen. Derfor har taget tyren ved hornene og startet helt forfra med en ren installation af WIN 10 – KFA blad 19 2019. Fejlen var der stadig, så jeg har besluttet, at sende PC retur til Proshop under garantien. – Mange tak for din hjælp. Fortsætter som meget tilfreds ab. af KFA. de bedste hilsner Arne
Det er en SSD HD på 500 GB, der er monteret i en M2 sokkel . Derfor kan der jo godt være fejl. Har forsøgt at teste HD’en, der ikke viste nogen fejl. Har også blokeret for en række beskeder og opdateringer af “One drive” . Desuden har jeg kørt i “Fejlsikret tilstand”, både med og uden internet. Problemet var der stadig. – Da jeg skulle gå i fejlsikret tilstand kunne jeg ikke bruge min <span style=”text-decoration: underline;”>nuværende</span> MS adgangskode, men kunne bruge min <span style=”text-decoration: underline;”>tidligere</span> MS adgangskode. – Når jeg ser TV, er der ingen afbrydelser i lyd eller billede, men lyden kommer oveni. – Håber stadig at du har et godt forslag. mvh. Arne
Det lyder ikke helt rart. Der er nemlig tale om en helt ny PC samlet hos Proshop og leveret sidst i marts. I vedhæftede fil har jeg angivet PC dat i flg. faktura. – Det kunne tyde på en reklamations sag og maglende PC i nogen tid. Tak i øvrigt for dit hurtige svar. mvh. Arne
Vedhæftede filer:
Hej igen
Har foretaget en geninstallation af Windows 10. Det ser ud til at det har rettet fejlen. Nu virker indholdsruden igen, som jeg havde regnet med. Tak for hjælpen. Har en anden fejl på min PC som jeg vil hjælp til. Godt at vi har denne mulighed med KFA.
Hej igen
Beklager meget men jeg har konstateret, at det var en 64 bit version af Outlook jeg fik geninstalleret selvom det så vidt jeg husker blev angivet at 32 bit versionen var standard. Den har jeg nu afinstalleret og fundet frem til at installere 32 bit versionen af Office. Nu kan jeg se mails og pdf filer i Indholdsruden, men ikke Word og Excel filer. Altså nu omvendt. Office er helt opdateret. Havde mistanke til min Microsoft konto men er usikker. – Håber stadig. – mvh Arne
Hej igen. Den indstilling er allerede OK. Desuden har jeg koblet .msg filer til Outlook. Det virker altså stadig ikke. Men jeg håber stadig. – mvh Arne
Har afinstalleret Office og geninstalleret. Det er 32 bit versionen der er standart. Efter geninstallationvar problemet det samme. Word, Excel og pdf filer vises i indholdsruden. Når jeg forsøger med mail får jeg den besked der vises vedhæftet. Det forekommer mærkeligt. Håber du finder en løsning. mvh Arne
Vedhæftede filer:
Har afinstalleret følgende programmer og successivt efterfølgende forsøgt at installere Acronis Ransomware Protection (ARP): Panda Dome – Super Antispyware – IOBIT Malware Fighter – Advanced System Care Ultimate.
Bruger IOBIT Uninstaller (der efter min opfattelse renser effektivt). I dette program kan jeg se at ARP er installeret, men der er ingen visning i startmenuen. Når jeg i ”søgefeltet” skriver ARP viser den kun installationsfiler men ikke programmet.
Har installeret McAfee Ransomware Interceptor og håber den kan forsvare mig. I stede for Panda har jeg nu installeret ”Avast Free Antivirus”, som anbefalet.
Hvis du har endnu et godt forslag, hører jeg gerne fra dig. – Ellers vil jeg sige tak for hjælpen og din ulejlighed.
Med venlig hilsen – Arne
Har set artiklen. Har også forsøgt at lukke Panda Dome, som jeg bruger som sikkerhedprogram. – Når jeg ser i “IOBIT uninstaller” er programmet tilsyneladende installeret. Dog kan jeg ikke finde det på startsiden. “msiexec.exe” kan jeg ikke finde i Joblisten. – Det forekommer mystisk. Måske skulle jeg bare “leve” med at jeg ikke har dette program og så håbe på at jeg ikke bliver ramt at ransomware. – Tak for din indsats – måske du stadig har ide’er.
mvh Arne
Ved afslutningen af installationen kom der denne besked: Error 1603
Hej Henrik
Beklager at sagen trækker ud. Har nu prøvet på 2 andre PC’er uden held. Fik begge gange samme meddelelse om at Windows ikke kunne få adgang – se tidligere screen shot “Fejlmelding.pdf”. Vil ikke blive dybt skuffet, hvis vi må opgive fordi mine PC’er blot ikke vil være med denne gang. – mvh Arne
Hej Henrik. – Startede helt forfra med at slette alt vedrørende oprettelse af nøgle. – Bruger Bidtdefender antivirus, og når den er slået fra Windows Defender. Med begge programmer lukket hentede jeg “Rednings pakken” igen og installerede den på USB nøglen. Vedhæfter pdf. med de filer jeg får på nøglen. Der mangler stadig BOOTEX.LOG og Idlinux.sys. mvh Arne.
Vedhæftede filer:
Hej Henrik – Har formateret nøglen og begyndte forfra. Jeg mangler stadig de 2 vigtige filer. Under installationen fik jeg en melding fra Windows. Tog et “klip” af den, som jeg vedhæfter. Håber det kan kaste lidt lys på problemet.
Vedhæftede filer:
Hej igen Henrik
I bootemenuen trykkede jeg på USB, så der er fejlen ikke. Har nu sammenlignet dine filer med mine egne, og der kan jeg se, at der mangler :
System Volum Information
BOOTEX.LOG
Idlinux.sys
Vedhæfter pdf. med “gul seddel”
mvh Arneaa
Vedhæftede filer:
Hej Henrik – Beklager det noget sene svar. Glad for at du vil se på denne fejl. Skærmbilleder taget med min telefon. Håber de kan tydes. Det ene viser min bootemenu, hvor jeg starter på USB nøglen. Det andet viser meddelelsen på skærmen – at der ikke er fundet noget operativ system.