Forum-svar oprettet


arneaa
Abonnent

    Tak for svaret og undskyld at det tog lidt tid for mig at komme tilbage. Har også været inde på, at der kunne være et installeret program der forårsagede fejlen. Derfor har taget tyren ved hornene og startet helt forfra med en ren installation af WIN 10 – KFA blad 19 2019. Fejlen var der stadig, så jeg har besluttet, at sende PC retur til Proshop under garantien. – Mange tak for din hjælp. Fortsætter som meget tilfreds ab. af KFA. de bedste hilsner Arne


    arneaa
    Abonnent

      Det er en SSD HD på 500 GB, der er monteret i en M2 sokkel . Derfor kan der jo godt være fejl. Har forsøgt at teste HD’en, der ikke viste nogen fejl. Har også blokeret for en række beskeder og opdateringer af “One drive” . Desuden har jeg kørt i “Fejlsikret tilstand”, både med og uden internet. Problemet var der stadig. – Da jeg skulle gå i fejlsikret tilstand kunne jeg ikke bruge min <span style=”text-decoration: underline;”>nuværende</span> MS adgangskode, men kunne bruge min <span style=”text-decoration: underline;”>tidligere</span> MS adgangskode. – Når jeg ser TV, er der ingen afbrydelser i lyd eller billede, men lyden kommer oveni. – Håber stadig at du har et godt forslag. mvh. Arne


      arneaa
      Abonnent

        Det lyder ikke helt rart. Der er nemlig tale om en helt ny PC samlet hos Proshop og leveret sidst i marts. I vedhæftede fil har jeg angivet PC dat i flg. faktura. – Det kunne tyde på en reklamations sag og maglende PC i nogen tid. Tak i øvrigt for dit hurtige svar. mvh. Arne


        arneaa
        Abonnent

          Hej igen

          Har foretaget en geninstallation af Windows 10. Det ser ud til at det har rettet fejlen. Nu virker indholdsruden igen, som jeg havde regnet med. Tak for hjælpen. Har en anden fejl på min PC som jeg vil hjælp til. Godt at vi har denne mulighed med KFA.


          arneaa
          Abonnent

            Hej igen

            Beklager meget men jeg har konstateret, at det var en 64 bit version af Outlook jeg fik geninstalleret selvom det så vidt jeg husker blev angivet at 32 bit versionen var standard. Den har jeg nu afinstalleret og fundet frem til at installere 32 bit versionen af Office. Nu kan jeg se mails og pdf filer i Indholdsruden, men ikke Word og Excel filer. Altså nu omvendt. Office er helt opdateret. Havde mistanke til min Microsoft konto men er usikker. – Håber stadig. – mvh Arne


            arneaa
            Abonnent

              Hej igen. Den indstilling er allerede OK. Desuden har jeg koblet .msg filer til Outlook. Det virker altså stadig ikke. Men jeg håber stadig. – mvh Arne

               


              arneaa
              Abonnent

                Har afinstalleret Office og geninstalleret. Det er 32 bit versionen der er standart. Efter geninstallationvar problemet det samme. Word, Excel og pdf filer vises i indholdsruden. Når jeg forsøger med mail får jeg den besked der vises vedhæftet. Det forekommer mærkeligt. Håber du finder en løsning. mvh Arne


                arneaa
                Abonnent

                  Har afinstalleret følgende programmer og successivt efterfølgende forsøgt at installere Acronis Ransomware Protection (ARP): Panda Dome – Super Antispyware – IOBIT Malware Fighter – Advanced System Care Ultimate.

                  Bruger IOBIT Uninstaller (der efter min opfattelse renser effektivt). I dette program kan jeg se at  ARP er installeret, men der er ingen visning i startmenuen. Når jeg i ”søgefeltet” skriver ARP viser den kun installationsfiler men ikke programmet.

                  Har installeret McAfee Ransomware Interceptor og håber den kan forsvare mig. I stede for Panda har jeg nu installeret ”Avast Free Antivirus”, som anbefalet.

                  Hvis du har endnu et godt forslag, hører jeg gerne fra dig. – Ellers vil jeg sige tak for hjælpen og din ulejlighed.

                  Med venlig hilsen – Arne


                  arneaa
                  Abonnent

                    Har set artiklen.  Har også forsøgt at lukke Panda Dome, som jeg bruger som sikkerhedprogram. – Når jeg ser i “IOBIT uninstaller” er programmet tilsyneladende installeret. Dog kan jeg ikke finde det på startsiden. “msiexec.exe” kan jeg ikke finde i Joblisten. – Det forekommer mystisk. Måske skulle jeg bare “leve” med at jeg ikke har dette program og så håbe på at jeg ikke bliver ramt at ransomware. – Tak for din indsats – måske du stadig har ide’er.

                    mvh Arne


                    arneaa
                    Abonnent

                      Ved afslutningen af installationen kom der denne besked: Error 1603


                      arneaa
                      Abonnent

                        Hej Henrik

                        Beklager at sagen trækker ud. Har nu prøvet på 2 andre PC’er uden held. Fik begge gange samme meddelelse om at Windows ikke kunne få adgang – se tidligere screen shot “Fejlmelding.pdf”. Vil ikke blive dybt skuffet, hvis vi må opgive fordi mine PC’er blot ikke vil være med denne gang. – mvh Arne


                        arneaa
                        Abonnent

                          Hej Henrik. – Startede helt forfra med at slette alt vedrørende oprettelse af nøgle. – Bruger Bidtdefender antivirus, og når den er slået fra Windows Defender.  Med begge programmer lukket hentede jeg “Rednings pakken” igen og installerede den på USB nøglen. Vedhæfter pdf. med de filer jeg får på nøglen. Der mangler stadig BOOTEX.LOG og Idlinux.sys. mvh Arne.


                          arneaa
                          Abonnent

                            Hej Henrik – Har formateret nøglen og begyndte forfra. Jeg mangler stadig de 2 vigtige filer. Under installationen fik jeg en melding fra Windows. Tog et “klip” af den, som jeg  vedhæfter. Håber det kan kaste lidt lys på problemet.

                            Vedhæftede filer:
                            1. Fejlmelding.pdf

                            arneaa
                            Abonnent

                              Hej igen Henrik

                              I bootemenuen trykkede jeg på USB, så der er fejlen ikke. Har nu sammenlignet dine filer med mine egne, og der kan jeg se, at der mangler :

                              System Volum Information

                              BOOTEX.LOG

                              Idlinux.sys

                              Vedhæfter pdf. med “gul seddel”

                              mvh Arneaa


                              arneaa
                              Abonnent

                                Hej Henrik – Beklager det noget sene svar. Glad for at du vil se på denne fejl. Skærmbilleder taget med min telefon. Håber de kan tydes. Det ene viser min bootemenu, hvor jeg starter på USB nøglen. Det andet viser meddelelsen på skærmen – at der ikke er fundet noget operativ system.