Forum-svar oprettet


erik christensen-c92e610004
Registreret bruger

    Hej Susanne,

    Hvad er det for en bærbar du har (modelnummer)?


    erik christensen-c92e610004
    Registreret bruger

      ok.

      Prøv:

      1. Højreklik på højttalerikonet og vælg Afspilningsenheder.
      2. Højrkelik et sted inde i vinduet og sørg for at der er flueben ud for Vis deaktiverede enheder og Vis afbrudte enheder.

      Nu skulle HDMI-muligheden gerne dukke op, og du bør kunne markere den og angive den som standard. Hvis dette ikke er tilfældet skyldes det sandsynligvis (og hvor underligt det end måtte lyde), at din pc kører med Windows 7’s egne grafikkortdrivere – og du bør derfor hente og installere de nyeste grafikkortdrivere fra producentens hjemmeside (http://www.nvidia.com eller http://www.ati.com). Herefter bør du kunne følge samme vejledning og kunne vælge HDMI i listen.

      Lad mig høre, hvordan det fungerer 🙂

      Mvh


      erik christensen-c92e610004
      Registreret bruger

        Hej Susanne,

        Når du har sat pc’en til tv’et skal du højreklikke på det lille højttalerikon nede i systembakken (ved siden af uret) og vælge afspilningsenheder. Herinde skal du markere HDMI som din standard for afspilning.

        Hvis du ikke kan se muligheden med HDMI, skal du højreklikke i samme vindue og vælge Vis deaktiverede ….

        Skriv lige om det virker.

        Mvh


        erik christensen-c92e610004
        Registreret bruger

          Hej Keld,

          Tak for dit svar og god fornøjelse med projekterne 🙂

          Mvh
          Erik


          erik christensen-c92e610004
          Registreret bruger

            Hej Kjeld,

            Du bør kunne optage video med dit ASUS My-Cinema-kort – der følger et split-kabel med, som skal ind i det 9-benede runde stik, du selv omtaler. Og på dette kabel kan du tilslutte via Scart (det gule videostik og de to rød/hvide lydstik).

            Du kan også købe en billig videograbber, som fx: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=467345 Her kan du nemt tilslutte dine afspillere via Scart/komposit og gemme det på pc’en via USB. Vi har IKKE testet dette stykke udstyr, men viser det som eksempel.

            Det er ikke muligt at optage via en pc’s HDMI-port.

            Mht din digitale tv-boks kan du fx slå op i manualen og se, om det er muligt at overføre optagelserne til pc’en digitalt, eksempelvis via USB. Alternativt kan du ringe og spørge din udbyders kundeservice til råds.

            Jeg håber du har fået svar på dine spørgsmål, og du er selvfølgelig velkommen til at skrive igen.

            Mvh


            erik christensen-c92e610004
            Registreret bruger

              Hej Jack,

              Jeg har ikke lige umiddelbart et forslag – men opret et nyt emne her på forummet, så kan det være, at der er andre, der kan hjælpe.

              Jeg skriver selvfølgelig, hvis jeg finder svaret.

              Go weekend!


              erik christensen-c92e610004
              Registreret bruger

                Hej igenigen,

                Driveren hedder NEC USB 3 Drivers Version 2.0.4.0 og du kan prøve at hente den her: http://www.x-drivers.com/catalog/drivers/usb_2.0_controllers/companies/nec/models/usb_3.0_host_controller/17614.html

                BEMÆRK – at jeg ikke har prøvet driveren, og at jeg derfor ikke kan garantere for dens gøren og laden – jeg har heller ikke noget kendskab til hjemmesiden, som udbyder den. Jeg har dog hentet driveren, pakket den ud, og virusscannet den, og den virker reel nok.

                Hvis ikke den virker, kan jeg ikke gøre så meget andet end at henvise til Acers support, eller foreslå dig at opgradere til Windows 7.

                men giv lige en melding.


                erik christensen-c92e610004
                Registreret bruger

                  Hej igen,

                  Det fremgår af dit skærmskud, hvilken driver du forsøger at installere. Og hvis man laver en Google-søgningen på fejlmeddelelsen, viser det sig, at der er mange andre, der oplever samme problem (jeg har selv set fejlmedddelelsen utallige gange). Og så vidt jeg kan læse mig frem til, skyldes problemet, at en ældre driver vil installere en ældre udgave af advpack – derfor gælder det om, at installere den nyeste driver, der findes – og i dit tilfælde kan jeg se, at der findes en nyere driver (2.et-eller-andet). Jeg kunne dog ikke finde den til Windows XP, så du må prøve at kontakte Acers support og få hjælp der.

                  Giv lige en melding, så vi få løst problemet.

                  Mvh


                  erik christensen-c92e610004
                  Registreret bruger

                    Hej.

                    Der findes en nyere version af den driver, som ikke vil installeres. Prøv at gå på acers hjemmeside og se, om du kan finde den sidste nye. Det kan være, at den virker bedre.

                     


                    erik christensen-c92e610004
                    Registreret bruger

                      Hej Troels,

                      Grafikkortet ligger under punktet Skærmkort.

                      Tak og i lige måde!


                      erik christensen-c92e610004
                      Registreret bruger

                        Yes, bare gå i enhedshåndtering og fjern grafikkortet. Derefter kan du installere den nyeste driver.

                         


                        erik christensen-c92e610004
                        Registreret bruger

                          Hej !

                          Jeg sender dig en e-mail med et billede i – skriv tilbage om du kan se det 🙂

                          ++ Erik


                          erik christensen-c92e610004
                          Registreret bruger

                            Selv tak.

                            Måske er der en sikkerhedsindstilling i dit email-program eller antivirusprogram, der blokerer billederne. Gør problemet sig gældende for alle dine emails, eller er det kun enkelte afsendere?


                            erik christensen-c92e610004
                            Registreret bruger

                              Hæjsan,

                              Jeg er glad for, at du fik løst dit problem – så kan jeg gå på juleferie med god samvittighed 🙂 – stien til slumrefunktionen hedder shutdown.exe /h

                              Go jul!


                              erik christensen-c92e610004
                              Registreret bruger

                                Hej Troels,

                                Dit første problem løses ved, at du afinstallerer dit grafikkort og geninstallerer de nyeste drivere.

                                Det andet problem er der lidt delte meninger om. Andre brugere er sluppet af med advarslsen ved at opgradere til den nyeste add-in, og andre har haft held med følgende cowboytrick:
                                Klik dig frem til
                                C:Program FilesMicrosoftOffice LiveOLConnector.dll
                                og lav filnavnet (OLConnector.dll) om til
                                C:Program FilesMicrosoftOffice LiveOLConnector.dll.old

                                Løser det dine problemer?

                                Mvh
                                Erik